AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Del Skrevet 29. august 2020 Jeg har pco og sjelden menstruasjon eller eggløsning. I flere år nå har blodprøvene vist avvik på LH og FSH. Merker at jeg begynner å bli bekymret mtp på evt å få barn en dag Betyr LH at jeg ikke får eggløsning i det hele tatt ? Kan man normalisere LH og FSH med f eks kosthold? Jeg er ikke veldig overvektig, men burde absolutt gått ned i vekt. Er det noen her som har noe tips, råd, eller erfaringer og dele ? ❤ Anonymkode: 98c15...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. august 2020 #2 Del Skrevet 29. august 2020 Får du noe medisinsk hjelp? Jeg har pcos og fikk metformin med det samme det ble oppdaget. Ble veldig mye bedre da, og fikk plutselig sykluser med eggløsning i. Noen litt lang, men dog. Jeg har hørt at et kosthold med mindre karbohydrater i kan hjelpe på pco-diagnoser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Del Skrevet 29. august 2020 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare ❤ Jeg har fått tilbud om letrozol derso. Ikke eggløsning kommer av seg selv. De tok glukosebelastning på meg for noen år siden. Alt var helt fint. Blodsukker er også helt fint. Hjelper metformin dersom prøvene er fine? Anonymkode: 98c15...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. august 2020 #4 Del Skrevet 30. august 2020 For meg har metformin hjulpet godt, selv om ingen prøver sa at noe var galt. Får mer stabil syklus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #5 Del Skrevet 30. august 2020 Jeg har PSOC. Ingen eggløsning og svært sjelden mensturasjon. Forsøkt letrozol, men ga ingen effekt. Gikk i lengre tid på Metformin men det hadde heller ingen effekt på eggløsning. Ble gravid med IVF på første forsøk. Skal igang med søskenforsøk nå. Anonymkode: 1ce39...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eugenniee Skrevet 30. august 2020 #6 Del Skrevet 30. august 2020 Jeg hadde litt lettere symptomer, men uansett: lange sykluser (mer enn 35 dager), eggløsning ikke hver måned, flere cyster på eggstokkene. Hadde det slik i mange år, siden puberteten. Blodprøvene var alltid fine. Jeg foradnret kostholdet (lavere karbo generelt, mye mer grønnsaker, gode kilder til fet, ikke noe sukker og raske karbohydrater), og begynte med en annen type trening (kortere løpeturer med intervaler, styrketrening, yoga). I tillegg tar jeg myo inositol, NAC, og magnesium. Det hjalp mye. Men det tok lang tid, ca 6 mnd før jeg begynte å se resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Del Skrevet 30. august 2020 47 minutter siden, Eugenniee skrev: Jeg hadde litt lettere symptomer, men uansett: lange sykluser (mer enn 35 dager), eggløsning ikke hver måned, flere cyster på eggstokkene. Hadde det slik i mange år, siden puberteten. Blodprøvene var alltid fine. Jeg foradnret kostholdet (lavere karbo generelt, mye mer grønnsaker, gode kilder til fet, ikke noe sukker og raske karbohydrater), og begynte med en annen type trening (kortere løpeturer med intervaler, styrketrening, yoga). I tillegg tar jeg myo inositol, NAC, og magnesium. Det hjalp mye. Men det tok lang tid, ca 6 mnd før jeg begynte å se resultater. Så flink du har vært 🤗 Hva er NAC og hvor mye magnesium tar du ? Anonymkode: 98c15...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #8 Del Skrevet 30. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har PSOC. Ingen eggløsning og svært sjelden mensturasjon. Forsøkt letrozol, men ga ingen effekt. Gikk i lengre tid på Metformin men det hadde heller ingen effekt på eggløsning. Ble gravid med IVF på første forsøk. Skal igang med søskenforsøk nå. Anonymkode: 1ce39...fb4 Lykke lykke til 🥰 Anonymkode: 98c15...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Del Skrevet 30. august 2020 12 timer siden, Amatariel skrev: For meg har metformin hjulpet godt, selv om ingen prøver sa at noe var galt. Får mer stabil syklus. Så bra at det har hjulpet deg 🤗 Takk for tipset! Skal snakke med legen. Anonymkode: 98c15...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #10 Del Skrevet 30. august 2020 Dere med pco som går på medisiner, ventet dere et 1 med prøving før dere gikk til legen? Jeg har Pcos og har nylig blitt prøver for første gang. De 3 første månedene har ikke klaffet Anonymkode: 027f6...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eugenniee Skrevet 31. august 2020 #11 Del Skrevet 31. august 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Så flink du har vært 🤗 Hva er NAC og hvor mye magnesium tar du ? Anonymkode: 98c15...478 NAC er N-acetyl cysteine 🙂 Tar 350 mg magnesium. Begynte med den pga PMS og ganske kraftige hormonelle hodepiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå