Gå til innhold

Oppkjøring - sikkerhetskontrollspørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke sikkerhetskontrollspørsmål fikk du på oppkjøring for klasse B? 😄 

Anonymkode: 796bf...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok oppkjøringen to ganger. Første gangen så fikk jeg den med refleksjonsvesten og et spørsmål om varseltrekanten.  
Andre gangen så fikk jeg om vindusspyleren og måtte teste foran og bak + pek hvor spylevæsken skal fylles på. 

Er forresten ikke krise om du stryker på spørsmålet. 

Anonymkode: a618b...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mordi skrev:

Husker ikke. Husker bare at jeg ikke kunne svare på det. Besto oppkjøring allikevel, Ikke stress :)

Ingen stress her i gården, er bare nysgjerrig på om det er noen spørsmål som går igjen. :) 

Anonymkode: 796bf...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilbelte. Hvordan vet du at bilbeltet fungrer som den skal og hva er risikoen ved å bruke bilbeltet med slappe beltestrammere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man egentlig vite om baklysene og bremse-lysene bak på bilen faktisk fungerer? 

Dersom sjåføren sitter helt alene i bilen (altså ingen passasjerer som kan stikke ut og sjekke) så man burde vite hvordan man skal finne ut denne på egen hånd...                                   

Anonymkode: 210cc...3a2

Baklysene er enkelt, du setter på lysene og går bak og ser etter selv. Bremselys er ikke vanskelig det heller. Jeg bruker snøkosten bort på pedalen og kiler den mot setet. Trenger ikke harde trykket for at bremselysene skal lyse. Ellers kan du også bruke vinduer som går ned mot bakken. Still deg med bakenden mot de, og trå inn bremsepedalen. Da ser du speilbildet av lysene. Enkelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde oppkjøring på fredag og fikk spørsmål om å sjekke bremseveske og hva jeg ville gjort om det var for lite bremseveske:)

Anonymkode: b9377...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2020 den 23.48, Live88 skrev:

Mine var å finne frem refleksvesten og forklare hvor jeg ville ha satt varseltrekanten.

Samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk disse to:

"Hva er riktig dekk-dimensjon for denne bilen?"

"Kontrollere om forhjul har riktig dimensjoner"

For å si det sånn, så strøyk jeg godt på spørsmålene. Er helt lost når det gjelder ting med tall.
Bestod oppkjøringen allikevel. 

Endret av Fliip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindushviskere og hvordan jeg kunne få spyleveske på vinduene, klarte ikke spylevesken da jeg ikke viste hvor  det var på den bilen (helt ny bil)

Anonymkode: 719a4...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vindushviskere og hvordan jeg kunne få spyleveske på vinduene, klarte ikke spylevesken da jeg ikke viste hvor  det var på den bilen (helt ny bil)

Anonymkode: 719a4...c2a

Samme spørsmålene fikk jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.8.2020 den 23.48, Live88 skrev:

Mine var å finne frem refleksvesten og forklare hvor jeg ville ha satt varseltrekanten.

Det fikk jeg også på første oppkjøring. Andre oppkjøring fikk jeg spørsmål om nødlys og hvilke lys som ikke skulle stå på sammen med nødlyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2020 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man egentlig vite om baklysene og bremse-lysene bak på bilen faktisk fungerer? 

Dersom sjåføren sitter helt alene i bilen (altså ingen passasjerer som kan stikke ut og sjekke) så man burde vite hvordan man skal finne ut denne på egen hånd...                                   

Anonymkode: 210cc...3a2

Kjør mot et bygg i delvis mørket så ser du det. Både fram og bak. Vinduer passer best. Jeg måtte øve på å kjøre opp mot en murvegg for å sjekke mine lys. 

Anonymkode: a618b...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...