AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #21 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mine katter fikk tilgang til soverommet allerede som små kattunger. De hadde raptuser om natta, da ble de stengt ute fra soverommet. Det tok ikke mer enn to utestenginger før de skjønte tegninga og har etter det alltid vært rolige på soverommet. Nå er de 13 år og sover alltid sammen med meg om natta. Hender seg at en av de vekker meg tidlig med en labb forsiktig i ansiktet når han vil ha mat, men det er bare koselig. Jeg ville ikke latt bekymringen om nattebråk stoppet meg fra å få katt. Og ikke hør på de ignorante brukerne som hevder at katter ikke kan være innekatter (mine er for ordens skyld ute så mye de vil, men jeg er ikke fanatisk utekattforkjemper av den grunn). Jeg har hatt innekatter tidligere, merker ingen forskjell i hvor «lykkelige» de er Anonymkode: dccf6...103 ’Inne’katt er dyreplageri. Selvom katten visstnok ‘trives’ fratar du den det viktigste instinktet den har. Jeg bryr meg ikke om hvor mange leker eller apparater du setter opp innendørs. Jeg bryr meg ikke om katten tilsynelatende ikke ‘vil’ ut. Da må du trene den opp til å ville det. Anonymkode: d99ba...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #22 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): ’Inne’katt er dyreplageri. Selvom katten visstnok ‘trives’ fratar du den det viktigste instinktet den har. Jeg bryr meg ikke om hvor mange leker eller apparater du setter opp innendørs. Jeg bryr meg ikke om katten tilsynelatende ikke ‘vil’ ut. Da må du trene den opp til å ville det. Anonymkode: d99ba...cc9 Gnag så mye du vil, jeg bryr meg ikke om meningene til noen som åpenbart ikke vet hva de snakker om. Anonymkode: dccf6...103 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #23 Del Skrevet 10. august 2024 Mine katter har vært på badet om natten siden de var bittesmå. De har et nattlys fra ikea, kattedo, leker, seng, mat, drikke klorestativ og nattero. Vil anbefale deg å skaffe to stykker samtidig slik at de ikke blir alene. Husk kastrering! Når det er morgen lukker. I opp døren og de får gå rundt i leiligheten igjen. De får ikke gå inn på mitt soverom, men det er hva du legger opp til selv. Badet går de ut og inn av i løpet av dagen og kvelden og de foretrekker å sove der inne i mørket enn i dagslyset. Katter har ikke vondt av å være innekatter, mine er ute på terassen og inne i leiligheten. De har store klatrestativer, blir kost med hele tiden, har masse leker og et komfortabelt liv. De jager fluer inne og vet nok ærlig talt ikke at de er katter. De var morløse og vi har vært fosterfamilie for dem siden de var bittesmå. De kommer aldri til å dø ute (påkjørt, spist, skadet) og de er en del av familien. Vi har forsøkt å gå tur med dem, men de er ikke interessert. Innekatter har det ikke vondt og de lever gode liv med familien sin. Anonymkode: 3a5be...878 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 10. august 2024 #24 Del Skrevet 10. august 2024 Tussegutt holder meg våken 😳😳😻😻😻 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #25 Del Skrevet 10. august 2024 Jeg kan ikke ha katteluke fordi katten drar med seg så mye,så min katt maser mye om natten. Den klarer å åpne vinduet, men er ikke alltid den gidder. så da maser den til jeg slipper den ut, så maser den når den skal inn igjen igjen og igjen. Anonymkode: b612e...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 10. august 2024 #26 Del Skrevet 10. august 2024 Halveis relatert, jeg støtte på en liten katt i går kveld som regelrett krevde å bli klappet, den gikk bokstavelig talt i veien og hindret mine skritt. Så plasserte den seg helt usjenert oppå føttene mine. Den lot meg ikke passere før jeg hadde dullet med den i ca 5 minutter, så løp den unna da den var fornøyd. Det var jo litt artig, men jeg lurte litt om slike freidige katter får for lite oppmerksomhet hjemme, og om de klarer å sanse om mennesker er farlige eller ei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #27 Del Skrevet 10. august 2024 Min skulle være utekatt, men vil være inne. Han sover i senga på dagtid, men når jeg legger meg tar jeg han ut . Han sover da på stua med den andre katten, de er stille og rolige. Kan ligge helt til 10 å sove .ingen morgenfugler her. Anonymkode: edc07...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #28 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): ’Inne’katt er dyreplageri. Selvom katten visstnok ‘trives’ fratar du den det viktigste instinktet den har. Jeg bryr meg ikke om hvor mange leker eller apparater du setter opp innendørs. Jeg bryr meg ikke om katten tilsynelatende ikke ‘vil’ ut. Da må du trene den opp til å ville det. Anonymkode: d99ba...cc9 Katten min er frivillig innekatt den. Prøvd siden mai nå. Vil bare inn igjen. Denne katten har vært utekatt i sine 4 år og ikke fått noe oppmerksomhet. Nå elsker den sitt nye liv inne med masse stell, den velger det helt selv. Den har tydelig hatt det fælt som utekatt. Katter skal ikke være ute for enhver pris. Noen tar ikke mus heller. Anonymkode: edc07...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #29 Del Skrevet 10. august 2024 Jegern Puahate skrev (9 minutter siden): Halveis relatert, jeg støtte på en liten katt i går kveld som regelrett krevde å bli klappet, den gikk bokstavelig talt i veien og hindret mine skritt. Så plasserte den seg helt usjenert oppå føttene mine. Den lot meg ikke passere før jeg hadde dullet med den i ca 5 minutter, så løp den unna da den var fornøyd. Det var jo litt artig, men jeg lurte litt om slike freidige katter får for lite oppmerksomhet hjemme, og om de klarer å sanse om mennesker er farlige eller ei. Noen katter er bare helt enormt kosete. Har en i nabolaget her også, hun klatrer på meg og kan sikkert holde på i timevis om jeg til slutt ikke stålsetter meg og går fra den. Kjenner eieren og den får plenty av kos og oppmerksomhet hjemme også. Den får bare aldri nok. Hvorvidt den har vett til å holde seg unna onde mennesker er ikle godt å vite, noen katter er engang mer tillitsfulle enn andre. Anonymkode: dccf6...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #30 Del Skrevet 10. august 2024 TS, kattunger skal være inne i opptil ett år, så det første året må du regne med å bli vekket dersom du ikke gjør en innsats med oppdragelse. Ellers vil de gjerne være inne om natten når det er mye snø, sludd og minusgrader. Ikke få deg katt dersom du aldri tåler å bli vekket om natten. Anonymkode: 293a8...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #31 Del Skrevet 11. august 2024 Ja, begynner maset ved 3, 4 tida om natta. Fyker rundt og har raptuser 😸 Får mat i fem tida og roer seg etter det 😺 Anonymkode: 2e404...704 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #32 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, begynner maset ved 3, 4 tida om natta. Fyker rundt og har raptuser 😸 Får mat i fem tida og roer seg etter det 😺 Anonymkode: 2e404...704 Har du faste klokkeslett du mater katten? Jeg lar katten min spise så mye han vil når jeg går og legger meg, slik at han er mett og god og da tier han stille om natten. Anonymkode: 8ef35...2a3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #33 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du faste klokkeslett du mater katten? Jeg lar katten min spise så mye han vil når jeg går og legger meg, slik at han er mett og god og da tier han stille om natten. Anonymkode: 8ef35...2a3 Ja, det har bare blitt sånn. Jeg begynte en gang å gi han mat ved fem tida om morgenen, så det virker som han har en indre klokke 😸 Han får mat senere på dagen og på kvelden også. Anonymkode: 2e404...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #34 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det har bare blitt sånn. Jeg begynte en gang å gi han mat ved fem tida om morgenen, så det virker som han har en indre klokke 😸 Han får mat senere på dagen og på kvelden også. Anonymkode: 2e404...704 Men kan jo prøve å gi han før jeg legger meg og se om han holder seg roligere. Anonymkode: 2e404...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #35 Del Skrevet 11. august 2024 Min sov alltid hele natten. Selv med dører åpne pga små barn, har han aldri vekket noen. Han kom inn til meg midt på natten og skrek en natt, løp ut igjen, og jeg fulgte etter. Det var et fælt skrik, jeg skjønte at noe var galt. Han la seg ned på gulvet, og døde. Det er den eneste gangen han har vekket meg. Anonymkode: 2666b...751 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 11. august 2024 #36 Del Skrevet 11. august 2024 On 8/10/2024 at 8:31 PM, AnonymBruker said: Noen katter er bare helt enormt kosete. Har en i nabolaget her også, hun klatrer på meg og kan sikkert holde på i timevis om jeg til slutt ikke stålsetter meg og går fra den. Kjenner eieren og den får plenty av kos og oppmerksomhet hjemme også. Den får bare aldri nok. Hvorvidt den har vett til å holde seg unna onde mennesker er ikle godt å vite, noen katter er engang mer tillitsfulle enn andre. Anonymkode: dccf6...103 Inderlig, ikke bare tillitsfull men denne gikk helt resolutt foran og blokkerte meg i ren 'you shall not pass' stil. Like fort som den dukket opp føk den avgårde etter å ha fått tilstrekkelig klapping, jeg følte meg nesten brukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 11. august 2024 #37 Del Skrevet 11. august 2024 Jegern Puahate skrev (På 10.8.2024 den 20.18): Halveis relatert, jeg støtte på en liten katt i går kveld som regelrett krevde å bli klappet, den gikk bokstavelig talt i veien og hindret mine skritt. Så plasserte den seg helt usjenert oppå føttene mine. Den lot meg ikke passere før jeg hadde dullet med den i ca 5 minutter, så løp den unna da den var fornøyd. Det var jo litt artig, men jeg lurte litt om slike freidige katter får for lite oppmerksomhet hjemme, og om de klarer å sanse om mennesker er farlige eller ei. Løpetid? Kanskje den merket at du hadde det også?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #38 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men kan jo prøve å gi han før jeg legger meg og se om han holder seg roligere. Anonymkode: 2e404...704 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Min sov alltid hele natten. Selv med dører åpne pga små barn, har han aldri vekket noen. Han kom inn til meg midt på natten og skrek en natt, løp ut igjen, og jeg fulgte etter. Det var et fælt skrik, jeg skjønte at noe var galt. Han la seg ned på gulvet, og døde. Det er den eneste gangen han har vekket meg. Anonymkode: 2666b...751 😿 Det må ha vært veldig trist og traumatisk. 💓Stakkars lille kattepusen, og også trist for deg selvfølgelig. Anonymkode: 8ef35...2a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. august 2024 #39 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du faste klokkeslett du mater katten? Jeg lar katten min spise så mye han vil når jeg går og legger meg, slik at han er mett og god og da tier han stille om natten. Anonymkode: 8ef35...2a3 Her står skåla med tørrfor fremme 24/7-365 samt svær skål med vann 😀😻😻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #40 Del Skrevet 12. august 2024 Maskinfører skrev (2 timer siden): Her står skåla med tørrfor fremme 24/7-365 samt svær skål med vann 😀😻😻 Min får tørrfor ellers i døgnet. Har en stor skål han også og vann 😻 Men får våtfor til frokost, og det er dagens høydepunkt 😺 Anonymkode: 2e404...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå