timbar Skrevet 29. august 2020 #1 Del Skrevet 29. august 2020 Har fulgt tråder både her og i andre fora ang. ufrivllige barnløse, Ufrivillig barnløshet er definitivt ingen sykdom, samtidig er det hardt for de som rammes. Jeg er en nesten bestemor som har fått de barna jeg vil ha. Men jeg husker godt hvordan vi strevde og slet da jeg skulle bli gravid med førstemann. Depresjon og melankoli ble en del av tilværelsen og meningen med livet var i ferd med å forsvinne. Så det er absolutt ingenting og bagatellisere. All honnør til dere som ikke vil ha barn selv, Dessverre er det slik at for endel av oss er meningen med livet og formere oss. Og da er det ikke enkelt å innse at målet aldri vil bli benyttet. Jeg lyktes som sagt til slutt, dette var før IVF sin tid, noe jeg er evig takknemlig for. Men når jeg leser endel innlegg i disse trådene (ikke bare her i kvinneforum) blir jeg egentlig sjokkert over hvor moralske kvinner kan bli. Det finnes heldigvis flere av de andre, men de moralske ødelegger mye. Jeg leste et innlegg på et annet forum hvor en lege hadde nektet å skrive ut pergotime til en kvinne som ikke ville vente 2 mnd. som legen synes var best.Noen god begrunnelse hadde visst ikke legen, sannsynligvis likte hun bare ikke kvinnen og fant henne uegnet som mor. Gjeldene kvinne gikk da til det skritt og bestille pergotime via nettet, fordi pergotime er ikke reseptbelagt i de fleste europeiske land. Mange medisiner som er reseptbelagt i Norge er faktisk ikke det i mange andre land. På en måte er jeg vel glad for det fordi det gir en form for trygghet. Men når vedkommende omtrent blir overhøvlet av sine medmødre i slike fora for å ha vært så vågal blir jeg skremt. Jeg vet ikke bakgrunnen til denne kvinnen, men muligens er hun over 40 år og føler at det haster, det er uansett ikke relevant, poenget er at andre såkalt frivillig barnløse overhøvler henne for å ta skjeen i egen hånd, og jeg lurer på hvor støtten er. Er pergotime bestilt fra utlandet dødelig mon tro? Det finnes sikkert gode grunner til at det er reseptbelagt, men spørsmålet blir om det er farlig å bruke det uten legens velsignelse. Og hvorfor denne moraliseringen? Noen som har hørt ordtaket den som intet våger, intet vinner. Noen ganger i livet må vi faktisk ta noen sjanser for å få ønsket vårt oppfyllt. Det er bare trist å lese alle disse moralistiske innleggende til og med fra kvinner som har fått oppfylt sitt ønske. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Del Skrevet 29. august 2020 Infertilitet er en sykdom. Om kvinnen syntes det var forsvarlig å kjøpe medisiner på mett selv, så får hun gjøre det da. Men om hun blir syk av de, er det jo hennes feil i såfall. Anonymkode: c6d7b...0f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå