Gå til innhold

Fibromyalgi og utseende...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Veier nå 47,5 og er 170. Men ser allikevel feit ut. Var på sykehus for ikke så lenge siden og da merka jeg at de ansatte ikke engang skjønte hvordan jeg kunne se så normal ut på en så lav bmi. Kjenner jeg blir deprimert. Brukte å være tynn. Å se tynn ut, selv bor jeg veide 2 kg mer enn nå men nå er jeg alltid så hoven ur at jeg ser feit ut. Er det andre som har samme problem? Hevelsene slipper en gang i blant og da ser jeg mer normal ut. Ellers ser jeg helt forskjellig yt fra dag til dag og blir rett og slett flau over det. Hvor lite må jeg faktisk veie fir å se tynn ur når jeg alltid er hoven?

Anonymkode: efd28...b55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann veier også. Så er du så hoven at du ser tykkere ut så veier du ikke noe. Du trenger hjelp

Anonymkode: 73b00...8e6

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vann veier også. Så er du så hoven at du ser tykkere ut så veier du ikke noe. Du trenger hjelp

Anonymkode: 73b00...8e6

Jeg skjønte ikke hva du mener

Skrevet

Hvis du ikke ser sylslank ut med  bmi 16,4 må du begynne å trene styrke!

Anonymkode: dbc0f...b67

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke ser sylslank ut med  bmi 16,4 må du begynne å trene styrke!

Anonymkode: dbc0f...b67

Jeg kan ikke det fordi jeg har problemer med kroppen. Hovner helt ut om jeg hadde trena styrke og hadde tatt en uke før meg å komme meg etter en økt. 

Nei jeg har masse former på denne vekt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal gå til legen og si det samme som du skriver her. Så får du hjelp. Du er nok farlig tynn..

Anonymkode: 1d01b...746

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke det fordi jeg har problemer med kroppen. Hovner helt ut om jeg hadde trena styrke og hadde tatt en uke før meg å komme meg etter en økt. 

Nei jeg har masse former på denne vekt.

Alle kan trene styrke, absolutt alle. Du må bare få hjelp og veiledning 🙂

Anonymkode: 74458...a6a

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal gå til legen og si det samme som du skriver her. Så får du hjelp. Du er nok farlig tynn..

Anonymkode: 1d01b...746

Jeg fikk jo nesten ingen svar. Ha de vært litt til hjelp om noen med fibromyalgi kunne svært her- som  opplever dette selv..

Skrevet

Jeg har fibromyalgi. Aldri hatt d slik. Hvor er du hoven? Overalt? Hvordan hoven? Jeg kan føle meg tyngre å hoven, men man ser det ikke 🤔

Anonymkode: 92d11...b38

• Liker 1
Skrevet

Dette er vel en temmelig vanlig greie ved reumatiske og autoimmune sykdommer. Jeg har det samme selv.

Men hvorfor er du så tynn? Spiser du ikke nok? Hvorfor ikke?

Anonymkode: 96e1d...4ec

• Liker 2
Skrevet

Dette er vel en temmelig vanlig greie ved reumatiske og autoimmune sykdommer. Jeg har det samme selv.

Men hvorfor er du så tynn? Spiser du ikke nok? Hvorfor ikke?

Anonymkode: 96e1d...4ec

Jo jeg spiser nok. Spiser faktisk ofte for mye. 

Men er ikke hundre prosent sikker på om det et fibromyalgi jeg har. Trudde man fikk store ledd hevelser ved denne sykdom men om man ikke gjør det så har jeg nok en annen form for sykdom- altså de har ikke helt funnet ut av det enda . Men blir deprimert av å hele tiden se feit ut.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fibromyalgi. Aldri hatt d slik. Hvor er du hoven? Overalt? Hvordan hoven? Jeg kan føle meg tyngre å hoven, men man ser det ikke 🤔

Hoftene mine hovner ut. Altså man kan se at yttersside  av hoftene står ut- få mye hovner de ut. Bukser passer ikke f.eks. 

Og skylde hovner opp - da strekker betennelsen seg nedover så begge se mer blir hovne. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk jo nesten ingen svar. Ha de vært litt til hjelp om noen med fibromyalgi kunne svært her- som  opplever dette selv..

Jeg har fibro og føler meg hoven men er ikke det i realiteten.

De problemene du har kommer nok ikke fra fibroen men heller fra at du er undervektig, Oppsøk lege for du trenger hjelp. Uansett hvor hoven du er så kan du ikke se tjukk ut andre steder enn i dine forvirrede tanker.

Anonymkode: 7c117...89d

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De problemene du har kommer nok ikke fra fibroen men heller fra at du er undervektig, Oppsøk lege for du trenger hjelp. Uansett hvor hoven du er så kan du ikke se tjukk ut andre steder enn i dine forvirrede tanker.

Men da har jeg nok iķke fibromyalgi men en annen revmatisk sykdom. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hoftene mine hovner ut. Altså man kan se at yttersside  av hoftene står ut- få mye hovner de ut. Bukser passer ikke f.eks. 

Og skylde hovner opp - da strekker betennelsen seg nedover så begge se mer blir hovne. 

Det tror jeg du må utrede mer, for det er ikke typisk fibro. Det der høres mer alvorlig ut

• Liker 1
Skrevet

Men da har jeg nok iķke fibromyalgi men en annen revmatisk sykdom. 

Du får ikke fibro diagnose uten at de har sjekket det ut.

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke fibro diagnose uten at de har sjekket det ut.

Jeg har bare antatt det selv- at det er det det er når jeg ikke har fått svar enda men er henvist til revmatologi.

Skrevet

Du er undervektig og dette vet du sikkert godt selv. Om du er så hoven, noe som gjerne er pga vannansamlinger burde du veid mer. Vann har også vekt. Kanskje du burde snakket med en psykolog, selv om de på sykehuset ifølge deg selv sier du ser normal ut. De jeg kjenner med samme tilstand som deg er alle overvektige. Du burde snakke med legen din om dette, synes det er merkelig at ingen har gjort det allerede. Jeg er like høy som deg og veier over 60 kg men er slank, så det høres ikke veldig sannsynlig ut for meg at du skal se tykk ut.

Anonymkode: f547c...d5a

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare antatt det selv- at det er det det er når jeg ikke har fått svar enda men er henvist til revmatologi.

Men blodprøvene er vel allerede tatt, fikk du noe utslag der?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts men jeg men er leddhevelsr

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...