Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2002 #1 Del Skrevet 18. september 2002 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1633067 Er det virkelig mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 18. september 2002 #2 Del Skrevet 18. september 2002 Nei, si det? Har ikke hatt gym på at par år jeg, men skal begynne igjen etter behandling hos kiropraktor.. Er ikke så glad i å kle av meg foran andre, men det å dusje i undertøyet er å gå litt vel langt synes nå jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 18. september 2002 #3 Del Skrevet 18. september 2002 Syns faktisk ideen om å ha skoleuniformer i grunnskolen er et glimrende forslag. På den måten ville det ikke blitt problemer på morgenen med hva ungene skal ha på seg, mobbing pga foreldre med dårlig råd osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nelle (ikke innlogget) Skrevet 18. september 2002 #4 Del Skrevet 18. september 2002 Herregud! Dette er jo helt sykt!! Synes dette begynner å gå over alle støvleskaft - JA til skoleuniformer!! Dette kan jo bare ikke fortsette!! Nelle :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2002 #5 Del Skrevet 18. september 2002 Joda! Det var ikke det jeg reagerte på. Jeg reagerer på at de har så store komplekser for kroppen sin at de ikke tør dusje naken. Så nu til dags er den perfekte kropp: ? 1.Minst alle ribbena skal vises 2.Være så tynn at de har sleng i longsen 3 .Ingen "kvinnelige" former 4.se ut som de konkurerer med barna i afrika Innfør skoleuniformer sier nu jeg,da er det nu ikke konkuranse på skolen alle fall. Mye mobbing kunne vært unngått da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2002 #6 Del Skrevet 18. september 2002 Vet ikke om skoleuniformer løser dette problemet. Grunnen til at jenter dusjer i undertøy ( :o !) er sannsynligvis fordi de ikke liker å gå rundt nakne foran de andre. Det har vel mer med kropp enn med klær å gjøre... Jeg var så heldig å alltid ha gym i siste time de siste årene på skolen så jeg dusja aldri på skolen. Har alltid hatt angst for å dusje sammen med andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salina Skrevet 20. september 2002 #7 Del Skrevet 20. september 2002 Jeg forstår disse jentene godt! Da jeg var 11-12år var jeg livredd for å dusje sammen med de andre jentene! Jeg var tidligere utviklet enn dem, og følte at de stirret. Nå er alt annerledes, men jeg er glad for at vi bare er 4 jenter i klassen! Det hadde ikke vært så ille om de innførte skoleuniformer. Tenk hvordan mote presset hadde lettet! Alle kunne vært seg selv, uten å dømmes pga klærne.... smart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 21. september 2002 #8 Del Skrevet 21. september 2002 Er ikke det å innføre skoleuniformer bare å utsette problemet... enkle løsninger er ofte dårlige løsninger, vet dere. Folk kan ikke gå i uniform til enhver tid. Dessuten er klær en viktig del av identiten til mange, jeg synes det er trist hvis man skal bli tvunget til å gå i det samme. Jeg liker mangfold. Det er holdningene som må endres. Jeg tror ikke skoleuniformer vil løse mobbeproblematikken. Barn finner alltid noe å mobbe for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 21. september 2002 #9 Del Skrevet 21. september 2002 Enig med deg Kid-A!!! Skoleuniformer løser ikke mobbeproblematikken. Har forøvrig heller aldri likt å dusje i lag med andre jenter. Føler at de stirrer (for å sammenligne, som nesten alle jenter gjør). De fleste har komplekser på kroppen sin når de er sånn rundt 12-16 år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #10 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg synes dusjene på skolene burde vært båser man kan låse seg inn i, i hvert fall på ungdomsskoletrinnet og i den videregående skolen. Hvorfor skal voksne mennesker, som hjemme dusjer helt privat uten forstyrrelser fra andre, plutselig måtte vise seg fram nakne på skolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2002 #11 Del Skrevet 22. september 2002 Dere jenter kom nu ut i eva`s drakt,hva er mere naturlig enn og være naken? Kanskje alle offentlige bad og sku ha låsbare dusjer? Må være det dumeste jeg har hørt. :evil: Heldigvis har ikke vi gutter det problemet,hvis vi måler en gutt opp og ned blir vi sikkert tatt for og være homo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaffelrøre Skrevet 22. september 2002 #12 Del Skrevet 22. september 2002 er mot skoleuniformer jeg. skjønner hensikten, men når alle skal gå i klær med samme snitt, når de har forskjellige kropper, er uheldig for de fleste. det er bedre at folk får gå i klær som passer på sin egen kropp, enn å føle seg stygg i klær som bare fem prosent av elevene ser ok ut i. tenker f.eks. på korpsuniformer, alle buksene er i samme snitt, men folk har jo forskjellig hoftebredde/beinlengde osv. ser grusomt ut selv om personen egentlig har fin kropp. skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #13 Del Skrevet 3. oktober 2002 Dette er noe jeg kjenner til. da jeg gikk på ungdomsskolen, stod vi jentene i kø foran et rom med 8 dusjer fordi ingen ville dusje sammen. Så alle gikk inn én og én. :-? Jeg har aldri likt å dusje sammen med de andre jentene i klasse, og derfor har jeg aldri gjort det heller siden barneskolen. Jeg vet at det er endel som vegrer seg for det. Skoleuniform er en veldig god idé syns jeg! Siden jeg er ferdig på skolen neste år, så slipper jeg å noengang gå med en sånn uniform, men lillesøsteren min på 11 år opplever et enormt klespress! Selv om hun ikke lar det gå så innmari inn på seg, så bryr hun seg litt og kjøper de "riktige" klærne. Jeg syns skoleuniform skal bli innført for å få slutt på denne syke fikseringen. Det med at jentene ikke vil dusje sammen har ikke noe med klærne å gjøre, men synet på sin egen kropp sammenlignet med andres. At jenter dusjer med bh og en eventuell innføring av skoleuniform er to vidt forskjellige saker. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 5. oktober 2002 #14 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg er helt for skoleuniformer... Bringer meg tilbake til språkreisen i England i '89.... Mye morsomt.... Fine uniformer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2002 #15 Del Skrevet 6. oktober 2002 Var og i england en tur på språkreise. Fikk inntrykk av at foreldrene var kjempefornøyd med skoleuniformløsningen. Barna derimot....så på hverandres sko! Så det er ikke bare klær det dreier seg om - man ser på masse annet og... Tror ikke dusjen med undertøy dreier seg om klær forøvrig. Det har med redsel for at andre skal stirre på kroppen din - hvor langt du har kommet i puberteten i forhold til de andre. Hårvekst, pupper osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2002 #16 Del Skrevet 8. oktober 2002 Og noe av det kan man ikke se i bikini!?? Dette blir for dumt :evil: Det er vel bare jenter som får det til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 8. oktober 2002 #17 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hehe... Da jeg gikk på barneskolen hadde vi jentene ikke noe problem med å dusje sammen. Det vi imidlertid hadde et problem med var at det var et lite rom ved siden av dusjrommet -dette rommet var det bare læreren som hadde tilgang til, og det var vindu (!!!) mellom dette "lærerrommet" og dusjrommet. Meningen var at læreren skulle gå inn der og sjekke om vi dusjet eller ikke etter gymtimene! Guttene hadde samme opplegg med vindu inn til sine dusjer (Herregud!! Hvilke pedofaen av en lærer var det som hadde innført denne vindusorningen??). Vi ble møkkalei av at lærerne skulle så og se på at vi dusjet, og tilbrakte to hele formingstimer med å sy gardiner (i all hemmelighet). Jeg husker at vi applikerte på en Rolling Stones munn som geipet på gardinene... Hehe... Vi sydde gul gardin til jentene og blå til guttene. Og samtidig som vi hang opp gardinene satte vi i gang en aksjon på skolen overfor rektor og lærerne forøvrig hvor vi krevde å få dusje i fred fra læreres innsyn. P.S. Så utrolig dette enn kan høres -at lærere skal stå og se på elevene når de dusjer. Denne historien er faktisk sann! Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 8. oktober 2002 #18 Del Skrevet 8. oktober 2002 viss jeg ikke missforsto virket det som om noen her mente at slankehysteriet bland ungdom ble borte ved og innføre skoleuniform, jeg er ikke helt sikker på det. Det er klart at det vil vel bli mindre bare mager i skolegården, men man er ikke på skolen hele døgnet. og jeg tror det må mer til enn det for å gjøre noen mer sikker på seg selv og kroppen sin. Litt jobbing fra forelder og andre i nærmiljøet til å få den enkelt ungdommen til og stole litt på seg selv og prøve og hjelpe di med et best mulig selvbilde. tror kanskje at de som allerrede føler seg som grå mus vil føle at de drukner enda mer vis alle rundt er likt kledd. det er ikke bare klær som gir folk oppmerksomhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå