Illuminatum Skrevet 29. august 2020 #21 Skrevet 29. august 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med en bok om vitenskap eller teknologi 😏 1000 ganger mer komplekst enn skjønnlitteratur, likevel er det å lese Hamsund og slik som drar damer Anonymkode: c8071...664 Mer kompleks enn å forstå menneskesinnet? 1
Gjest TheCatLady Skrevet 29. august 2020 #22 Skrevet 29. august 2020 25 minutter siden, Antiviruset skrev: Joda felles interesser den kjøper jeg. Hvordan dele den da To stykker som sitter i rom og leser bøker! Er vel akkurat det samme som to personer som sitter i samme rom og deler interessen "mobiltelefonen". Er vel ikke en aktivitet som isolerer mer sosial en å lese en bok der leseren går inn i akkurat den verden. Når jeg leser gjør jeg det alene, og si at å dele "interesse" kan jeg bare ikke forstå. De aller fleste leser jo bare romaner allikevel. Eh, kanskje ved å snakke om det? I tillegg så er det jo hyggelig å sitte sammen og lese. Man må ikke skravle hele tiden og synes det kan være hyggelig jeg da.
Rumle Skrevet 29. august 2020 #23 Skrevet 29. august 2020 Stort pluss om han er glad i å lese, men det er jo ikke avgjørende.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #24 Skrevet 29. august 2020 Dumper de som ikke leser bøker så klart Anonymkode: 83efe...d19
Skogkatten Skrevet 29. august 2020 #25 Skrevet 29. august 2020 1 time siden, Antiviruset skrev: Joda felles interesser den kjøper jeg. Hvordan dele den da To stykker som sitter i rom og leser bøker! Er vel akkurat det samme som to personer som sitter i samme rom og deler interessen "mobiltelefonen". Er vel ikke en aktivitet som isolerer mer sosial en å lese en bok der leseren går inn i akkurat den verden. Når jeg leser gjør jeg det alene, og si at å dele "interesse" kan jeg bare ikke forstå. De aller fleste leser jo bare romaner allikevel. Noen av de beste stundene i mitt siste forhold var når vi satt i hver vår ende av sofaen med hver vår bok, kanskje delte en flaske vin eller koste oss med god te/kaffe. Det var stillhet og ro, men samtidig nærhet. For meg er det at felles stillhet er komfortabelt et sikkert tegn på et godt forhold. I tillegg gjorde vår felles interesse at vi kunne slå ihjel litt tid på biblioteket sammen, og begge koste seg. Og på reise ville vi innom bokhandlere begge to, og kunne bruke mye tid der. 2
Antiviruset Skrevet 29. august 2020 #26 Skrevet 29. august 2020 5 minutter siden, Skogkatten skrev: Noen av de beste stundene i mitt siste forhold var når vi satt i hver vår ende av sofaen med hver vår bok, kanskje delte en flaske vin eller koste oss med god te/kaffe. Det var stillhet og ro, men samtidig nærhet. For meg er det at felles stillhet er komfortabelt et sikkert tegn på et godt forhold. I tillegg gjorde vår felles interesse at vi kunne slå ihjel litt tid på biblioteket sammen, og begge koste seg. Og på reise ville vi innom bokhandlere begge to, og kunne bruke mye tid der. Joda om det er poenget å leve livene sine gjennom bøker kan jeg forstå at man finner en som liker akkurat det samme. Være sammen uten å være sammen Sitter han med en bok er det greit, men sitter han med en pc er det ikke greit Nei jeg forstår ikke det, og ville ikke trives sammen med en dame som hadde dette som hovedinteresse i alle fall. At hun leser bøker betyr ikke noe, men at det må leses sammen med andre? Tror utvalget av menn er ekstremt lite om dette er et prinsipp man har. Når jeg leser bøker forsvinner jeg helt inn i boken, som ofte dreier seg om historie eller vitenskapelig forskning. De er det på steder jeg sitter helt i fred, og ikke må kommunisere med andre. Nærhet er noe jeg oppfatter som kommer med at man har fokus på hverandre, og ikke bare er i samme rom. Men hver sin smak. Går ofte turer sammen med andre, der det er stille i lange perioder. Så prater man en del når det faller seg naturlig.
Gjest TheCatLady Skrevet 29. august 2020 #27 Skrevet 29. august 2020 8 minutter siden, Antiviruset skrev: Joda om det er poenget å leve livene sine gjennom bøker kan jeg forstå at man finner en som liker akkurat det samme. Være sammen uten å være sammen Sitter han med en bok er det greit, men sitter han med en pc er det ikke greit Nei jeg forstår ikke det, og ville ikke trives sammen med en dame som hadde dette som hovedinteresse i alle fall. At hun leser bøker betyr ikke noe, men at det må leses sammen med andre? Tror utvalget av menn er ekstremt lite om dette er et prinsipp man har. Når jeg leser bøker forsvinner jeg helt inn i boken, som ofte dreier seg om historie eller vitenskapelig forskning. De er det på steder jeg sitter helt i fred, og ikke må kommunisere med andre. Nærhet er noe jeg oppfatter som kommer med at man har fokus på hverandre, og ikke bare er i samme rom. Men hver sin smak. Går ofte turer sammen med andre, der det er stille i lange perioder. Så prater man en del når det faller seg naturlig. Leve livene sine gjennom bøker? Jeg gjør ikke det selv om det er en del av yrket mitt også, men jeg liker bøker og synes det kan være gøy å snakke om det. En mann må ikke dele den interessen, men av erfaring så er det en fordel at han i det minste leser et eller annet og setter pris på et hjem med bøker. Jeg har forresten sittet i samme rom hvor vi gjør ulike ting hver for oss. Synes det er ganske hyggelig selv om man ikke prater så mye. For det er en nærhet der da som ikke er der om man må sitte på hver sitt rom. Greit nok at du ikke forstår det. Jeg forstår ikke at folk vil fly opp og ned på fjellet så der er man nok ulike.
Skogkatten Skrevet 29. august 2020 #28 Skrevet 29. august 2020 21 minutter siden, Antiviruset skrev: Joda om det er poenget å leve livene sine gjennom bøker kan jeg forstå at man finner en som liker akkurat det samme. Være sammen uten å være sammen Sitter han med en bok er det greit, men sitter han med en pc er det ikke greit Nei jeg forstår ikke det, og ville ikke trives sammen med en dame som hadde dette som hovedinteresse i alle fall. At hun leser bøker betyr ikke noe, men at det må leses sammen med andre? Tror utvalget av menn er ekstremt lite om dette er et prinsipp man har. Når jeg leser bøker forsvinner jeg helt inn i boken, som ofte dreier seg om historie eller vitenskapelig forskning. De er det på steder jeg sitter helt i fred, og ikke må kommunisere med andre. Nærhet er noe jeg oppfatter som kommer med at man har fokus på hverandre, og ikke bare er i samme rom. Men hver sin smak. Går ofte turer sammen med andre, der det er stille i lange perioder. Så prater man en del når det faller seg naturlig. Jeg synes det er litt spesielt å nedvurdere andres interesser på den måten det virker som du gjør. Hvem sier at det er bedre eller mer fornuftig å gå tur sammen uten å si et ord? Om man er stille sammen i sin egen stue eller på tur i skogen blir jo litt av det samme, det er bare snakk om to ulike aktiviteter. For min del hadde jeg aldri giddet å gå en tur sammen med noen om det ikke var et visst sosialt element der, men jeg snakker jo ikke om din opplevelse som om det er noe mindreverdig eller bare veldig rart og uforståelig. Og måten du omtaler skjønnlitteratur på: "De fleste leser jo bare romaner allikevel", det er en dealbreaker for meg. Det er helt greit å ikke like å lese, eller å foretrekke faglitteratur, men å snakke ned andres interesser er veldig ugreit. 2
Rumle Skrevet 29. august 2020 #29 Skrevet 29. august 2020 (endret) 43 minutter siden, Skogkatten skrev: Noen av de beste stundene i mitt siste forhold var når vi satt i hver vår ende av sofaen med hver vår bok, kanskje delte en flaske vin eller koste oss med god te/kaffe. Det var stillhet og ro, men samtidig nærhet. For meg er det at felles stillhet er komfortabelt et sikkert tegn på et godt forhold. I tillegg gjorde vår felles interesse at vi kunne slå ihjel litt tid på biblioteket sammen, og begge koste seg. Og på reise ville vi innom bokhandlere begge to, og kunne bruke mye tid der. Akkurat samme erfaring her, bare at det var i et langdistanseforhold. De stundene vi leste for hverandre og delte bøker og bøkenes univers var utrolig fine ❤ Endret 29. august 2020 av Rumle 1
sirenas Skrevet 29. august 2020 #30 Skrevet 29. august 2020 2 timer siden, Antiviruset skrev: Joda felles interesser den kjøper jeg. Hvordan dele den da To stykker som sitter i rom og leser bøker! Er vel akkurat det samme som to personer som sitter i samme rom og deler interessen "mobiltelefonen". Er vel ikke en aktivitet som isolerer mer sosial en å lese en bok der leseren går inn i akkurat den verden. Når jeg leser gjør jeg det alene, og si at å dele "interesse" kan jeg bare ikke forstå. De aller fleste leser jo bare romaner allikevel. Jeg leser med kjæresten min, kjempe koselig og kan ikke sammenlignes med å sitte med hver sin telefon. Diskuterer ord eller hendelser som blir omtalt i boken underveis. Leser mye det samme og har lik smak då kjekt å kunne snakke med noen om det man leser. Kunne nok ikke innledet ett forhold til en mann som konsekvent ikke leste.. 1
Antiviruset Skrevet 29. august 2020 #31 Skrevet 29. august 2020 40 minutter siden, Skogkatten skrev: Jeg synes det er litt spesielt å nedvurdere andres interesser på den måten det virker som du gjør. Det er jo overhodet ikke snakk om å nedvurdere, det er snakk om å ville forstå og derfor jeg stiller spørsmål. Leser jo en del selv, og klarer bare ikke å forstå akkurat den kombinasjonen der
Skogkatten Skrevet 29. august 2020 #32 Skrevet 29. august 2020 25 minutter siden, Antiviruset skrev: Det er jo overhodet ikke snakk om å nedvurdere, det er snakk om å ville forstå og derfor jeg stiller spørsmål. Leser jo en del selv, og klarer bare ikke å forstå akkurat den kombinasjonen der Men hva er det å forstå? Må alt forstås og analyseres ned til minste atom? Holder det ikke å respektere at folk er forskjellige og setter pris på ulike ting? Hva kan jeg si til deg som gjør at du plutselig får en åpenbaring og forstår hvorfor det å lese sammen med noen er noe som gir meg glede? Noen av oss bare synes det er koselig. Og vi er flere i denne tråden, så veldig uvanlig kan det heller ikke være. 1
Sykkelkopp Skrevet 1. september 2020 #33 Skrevet 1. september 2020 Er iallfall dealbreaker for meg med jenter som bruker veldig mye av fritiden sin på å lese skjønnlitteratur. Fullstendig bortkastet tid. Leser de noe nyttig derimot er det jo fint Noen bøker er det såklart unntak for. Klassikere/mesterverk som tar opp dype komplekse temaer/kan gi en et nytt innblikk i livet. Som f.eks brødrene karamasov, forbrytelse og straff, 1984, Hamlet og stolthet og fordom Men det er ikke slike bøker jeg har inntrykk av at jenter flest leser. Det går mer i kiosklitteraturnivå. De kunne like godt sett på the kardashians.
Bamseklemmer Skrevet 1. september 2020 #34 Skrevet 1. september 2020 Jeg holder fremdeles på å lese siste kapittel av verdens tykkeste bok "Hvordan forstå kvinnen?" er det en dealbreaker?😅
Sykkelkopp Skrevet 1. september 2020 #35 Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå, Bamseklemmer skrev: Jeg holder fremdeles på å lese siste kapittel av verdens tykkeste bok "Hvordan forstå kvinnen?" er det en dealbreaker?😅 Det er mer attraktivt med menn som ser ut til å naturlig "bare forstå" jenter enn det er med menn som ser ut til å måtte jobbe for det. Så jeg ville ikke brukt det som et samtaletema. 1
Bamseklemmer Skrevet 1. september 2020 #36 Skrevet 1. september 2020 6 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Det er mer attraktivt med menn som ser ut til å naturlig "bare forstå" jenter enn det er med menn som ser ut til å måtte jobbe for det. Så jeg ville ikke brukt det som et samtaletema. Tror det er mange som skulle ha lest den boka som ikke finnes, den hjelper menn til å få innblikk i hvordan man behandle kvinner godt. At den er tykk er vel heller at det finnes så mange forskjellige kvinner...
SoWhat? Skrevet 1. september 2020 #37 Skrevet 1. september 2020 19 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Er iallfall dealbreaker for meg med jenter som bruker veldig mye av fritiden sin på å lese skjønnlitteratur. Fullstendig bortkastet tid. Leser de noe nyttig derimot er det jo fint Noen bøker er det såklart unntak for. Klassikere/mesterverk som tar opp dype komplekse temaer/kan gi en et nytt innblikk i livet. Som f.eks brødrene karamasov, forbrytelse og straff, 1984, Hamlet og stolthet og fordom Men det er ikke slike bøker jeg har inntrykk av at jenter flest leser. Det går mer i kiosklitteraturnivå. De kunne like godt sett på the kardashians. Du snakker om kvinner du kjenner. Det er ikke typisk kvinner å lese kiosklitteratur? Se her inne på tråder om bøker 🙂 har lest flere klassikere jeg. Har lest Dostojevskij, men det krever mye av meg å lese hans depressive diktning. Hamsun har i det minste humor. 🙂 men jeg liker lettleste forfatter også. Det trenger ikke være så dypt og sånn at du leser med intellektuell rynke i panna. Liker menn som leser, men bryr meg nada om de ikke gjør. 2
Skogkatten Skrevet 1. september 2020 #38 Skrevet 1. september 2020 28 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Er iallfall dealbreaker for meg med jenter som bruker veldig mye av fritiden sin på å lese skjønnlitteratur. Fullstendig bortkastet tid. Leser de noe nyttig derimot er det jo fint Noen bøker er det såklart unntak for. Klassikere/mesterverk som tar opp dype komplekse temaer/kan gi en et nytt innblikk i livet. Som f.eks brødrene karamasov, forbrytelse og straff, 1984, Hamlet og stolthet og fordom Men det er ikke slike bøker jeg har inntrykk av at jenter flest leser. Det går mer i kiosklitteraturnivå. De kunne like godt sett på the kardashians. I din omgangskrets kanskje det er sånn. I min omgangskrets leser de fleste, både menn og kvinner, både klassikere og tyngre samtidslitteratur. De fleste leser også lettere bøker innimellom, enten det er krim, fantasy eller chic lit. Så om alle kvinner du møter kun leser kiosklitteratur, mens du ønsker deg noen som leser noe tyngre, så leter du på feil sted. Eventuelt må du bytte omgangskrets. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #39 Skrevet 6. september 2020 On 9/1/2020 at 2:56 PM, Sykkelkopp said: Er iallfall dealbreaker for meg med jenter som bruker veldig mye av fritiden sin på å lese skjønnlitteratur. Fullstendig bortkastet tid. Leser de noe nyttig derimot er det jo fint Noen bøker er det såklart unntak for. Klassikere/mesterverk som tar opp dype komplekse temaer/kan gi en et nytt innblikk i livet. Som f.eks brødrene karamasov, forbrytelse og straff, 1984, Hamlet og stolthet og fordom Men det er ikke slike bøker jeg har inntrykk av at jenter flest leser. Det går mer i kiosklitteraturnivå. De kunne like godt sett på the kardashians. Hva mener du er nyttig? Populærvitenskap uten særlig faglig belegg? Anonymkode: d9969...092
Yuumi Skrevet 6. september 2020 #40 Skrevet 6. september 2020 Nei, ingen dealbreaker. Jeg er veldig glad i bøker/lydbøker men det er jo ikke noe jeg kan gjøre sammen med kjæresten min uansett. Han kan sitte å spille mens jeg leser foreksempel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå