Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har vært sammen i 7år, har en sønn sammen på snart 5, samt at han har ei datter på 11. Vi har det veldig fint sammen, begge stoler på hverandre, begge har sterke følelser for hverandre. 

men de siste årene vil jeg si at et lite problem har dukket opp. Hans kjærlighetsspråk er Sex, mitt kjærlighetsspråk er å vise meg at jeg betyr noe om det kan sies sånn. 

Vi har et veldig bra sexliv, men innimellom blir det bare litt for mye av det gode. Jo mer sex han får, jo mer kåt blir han. Så da kan han gjerne ønske sex 1-3 ganger om dagen. 

vi jobber begge 100%, kveld og dag. Vi har barn, hund, samt pusser opp hus. Jeg sliter med kronisk migrene. 

Han sier han syns jeg er rå deilig, samt at kjærlighet for han er nærhet og sex. Jeg er litt av og på i perioder, noen ganger har vi sex 2 ganger om dagen 5 dager i strekk, mens andre ganger er jeg alt for sliten, å føler kun sex er det som betyr noe. Vi prater masse om dette, men vi er ikke et veldig klisje par, så han syns det er litt vanskelig å gi meg det jeg ønsker av han. 

jeg kan til tider føle jeg får alt for lite tid til meg selv, noen ganger vil jeg bare dusje eller legge meg uten å måtte gi så mye av meg selv. 

er det rart? Jeg elsker han høyere enn alt. Men jeg jobber fulltid med mennesker, har barn, samt en ekstremt ”kravstor” mann, noen ganger trenger jeg bare en pause, eller en dusj i fred, eller å bare legge meg i senga vår KUN for å sove.. 

Når jeg tar opp dette, blir han veldig såra. Han tror jeg ikke ønsker sex, eller ikke tenner på han. Så det kan fort bli en del pliktsex, bare for å få det unna.. å for meg er ikke sexen da alltid så god, men man blir god på å late som etter 7år.. 

Igjen, har tatt praten med han mange mange ganger, å han prøver i korte perioder av gangen å ikke være for masete, men det varer sjeldent. 

Anonymkode: 98358...2cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en parterapeut kan hjelpe han å forstå dette? Eller så må du bare leve med at du må gi beskjed til han om dette ofte, dere har jo som du sier forskjellige behov her..

Anonymkode: 90f6a...6a1

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kanskje for moderne for å forstå dette? I mine øyene bør "pliktsex" ikke skje og du bør aldri si ja til sex du ikke har lyst på. Det er jo helt forståelig at man blir sliten i hverdagen og ikke kan ha sex 5 ganger i uken hver uke. Antar du har fortalt ham det du skriver her? Han må bare respektere et nei ellers så er det overgrep i mine øyne. Kanskje det hjelper å vise til hvor ofte det er vanlig ha sex for andre par?

Anonymkode: 51cb0...296

• Liker 3
Skrevet

Høres fryktelig ofte ut, men folk er forskjellige;)

Bør forøvrig ikke trenge såpass mye bekreftelse tenker j

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke rart at du innimellom og gjerne flere dager i uka har lyst til å bare legge deg å sove når livet er i et så høyt tempo. Hvis du begynner med pliktsex, kan det ødelegge sexlysten din på sikt og spiralen går nedover og nedover. Det er jo ikke andre råd å gi enn å fortsette å fortelle, i en ikke-seksuell situasjon, at du trenger noen kvelder i uka for deg selv. Kan det hjelpe å rett og slett i en periode si at tirsdag og torsdag er det sex-fritt og slik at han ikke blir skuffet når dere legger dere? Så vet han at da er det runking alene i dusjen som gjelder, så kan han legge seg avslappet ved siden av deg til en klem og god natt. 

• Liker 3
Skrevet

1-3ganger om dagen? Er det kun rå-jukking i 10 min da eller? Kan umulig være noe særlig kvalitet over det.. Eller? 

Anonymkode: 8335c...65e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...