Gå til innhold

Plus size og brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var mye rot og bortforklaringer her... Om du slanker deg på en fornuftig måte, som ikke trenger å inkludere trening, vil du gå ned alt du trenger å gå ned, og du går bare opp igjen hvis du går tilbake til livsstilen du hadde før. Og som man sier, ikke spør en frisør om du trenger hårklipp 😉 Klart de som slankeopererer folk gjerne vil operere deg også. 

Anonymkode: 91179...fa8

Men, man går ikke ned tretti kg på et par år på en sunn måte! Det er ikke bortforklaringer, men det er så mye smerter at jeg ikke kan vente i mange år.

Anonymkode: d1c3e...ee8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og her er det mange svar som ikke vet mye om vekt og tunge bryst. Gummilist og brede bh - stropper hjelper ingen ting når man har konstant vonde skuldre og nakke. Jeg har brukt sammenrullede kluter for å avlaste. Og ja, spise mindre hjelper - men det er snakk om flere år å vente. Jeg vil ta reduksjonen snarlig. Jeg ønsket svar fra de som har vært i samme sko, og så langt er det vel kun en som er plus size og fått innvilget brystreduksjon. Jeg har ikke bedt om måter å få det dekt offentlig, men er villig til å betale selv. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, takk for mange fornuftige svar! Jeg vet at jeg ikke får dekt operasjon gjennom offentlig feks Ahus. Men jeg har så store problemer med nakken og skuldrene at det forringer livskvaliteten. Jeg har ikke eplefasong, ingen tror at jeg har fedme før jeg går opp på vekta (dette gjaldt også Overvektsklinikken på Aker). Først da klærne var av og de så vekta fikk jeg være med på kostholdskurs. Har gått ned ti kg, fordi dietten er Nutrilett - så da vil jeg naturlig gå opp litt igjen. Jeg er 170 høy og veier 100 kg. Tror jeg skal klare å gå ned til 90ish men etter syv operasjoner etter en ulykke i 2018 sier Aker at de gjerne tar en slankeoperasjon på meg ettersom at jeg ikke klarer å trene (store skader i fot og arm). Men jeg ønsker ikke slankeoperasjon, ønsker kun å få tatt brystreduksjon - uansett om det ikke dekkes av det offentlige. Du som ble operert på Ibsen sykehus - var det privat? Uansett var det godt å lese at i hvert fall én har fått tatt operasjon til tross for overvekt 😀😀😀

Kjenner meg veldig igjen i det du sier. At ingen trodde jeg hadde fedme og at alle ble så overrasket og alt det der.

Jeg gikk ned 30 kg ved kun kosthold, trente ikke en dag. 

Og nå når jeg ser tilbake på hvor stor jeg var så blir jeg nesten dårlig, for det var ille! 168 og 100 kilo. Jeg var ekstremt overvektig. 

Uansett, det var ikke det tråden handlet om, jeg ville bare si at du kan klare det hvis du vil helt uten å trene 😊 

Edit: ser du ikke er intr, så bare overse det. Skjønner smertene dine, men håper for din egen del at du kommer deg ned i vekt for helsa sin skyld ❤️

Endret av addict
  • Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, man går ikke ned tretti kg på et par år på en sunn måte! Det er ikke bortforklaringer, men det er så mye smerter at jeg ikke kan vente i mange år.

Jo? 30 kilo er ca 0,5 kilo i måneden og en sunn vektnedgang 🤷🏼‍♀️ 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du nå? Eller tror du at det er sant?

Anonymkode: 91179...fa8

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt du går ned vil være sunnere enn å gå rundt med bmi på fedme, om du så går ned 10 kg i uka. 

Anonymkode: 401ba...0e7

Skrevet (endret)

Jeg har tatt brystreduksjon, mine pupper ser flotte ut. Ingen hud mot hud, og brystvortene peker rett fram. Jeg var ikke overvektig, så fikk det dekt. 

Men med en BMI må jeg bare spørre; er det der du ønsker å være vektmessig? Å gå drastisk ned i vekt etter en brystreduksjon er ikke å anbefale. Du risikerer bryster som henger igjen, og noe av det beste med operasjonen er nettopp det at de ikke henger og holdes oppe av seg selv.

Endret av Pinkpashion
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kommentar til denne påstanden:

30 kg på 2 år = 15 kg på 1 år

15 kg på 1 år = 289 GRAM i uken.

Å gå ned under 300 gram i uken er laaangt unna en usunn vektnedgang.

Anonymkode: d2341...9b5

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og her er det mange svar som ikke vet mye om vekt og tunge bryst. Gummilist og brede bh - stropper hjelper ingen ting når man har konstant vonde skuldre og nakke. Jeg har brukt sammenrullede kluter for å avlaste. Og ja, spise mindre hjelper - men det er snakk om flere år å vente. Jeg vil ta reduksjonen snarlig. Jeg ønsket svar fra de som har vært i samme sko, og så langt er det vel kun en som er plus size og fått innvilget brystreduksjon. Jeg har ikke bedt om måter å få det dekt offentlig, men er villig til å betale selv. 

Du får vel kanskje ikke så mange svar på dette nettopp fordi det er uvanlig å få det gjort. Men at det ikke går an å gå ned i vekt på en sunn måte er bare en unnskyldning som ikke holder vann og jeg synes det er fryktelig trist at du tror det. Og uansett er nutrilett praktisk talt sistevalg.

Men uansett, du vil åpenbart ikke gjør en innsats selv eller gå ned i vekt. Om du finner noen som vil operere deg, krysser jeg fingrene for at du ikke er uheldig. Jeg hadde aldri tatt sjansen.

Gjest tranedatter
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det verdt tror jeg, bare jeg slipper bh. Kan dekke meg til med cardigan over tskjorta 😊

Du kommer måtte gå¨med sportsbeh god stund etter. Og går du ikke med bh så gjør tyngdeloven sitt. ;)

men, det er nok store bryst som gir deg hodepine, IKKE bh'en. Om du ikke bruker feil bh med smale stropper og lite støtte.

Dessverre vil de fleste ikke operere til mindre bryster om man har BMI over 30... Jeg selv har 75/80 J i bh, men for høy bmi. Svært smal rundt brystkorgen och megapupper som er  i veien, henger, hindrer visse treningsformer, vanskelig med klær, nakke/skulder problemer. Men pga BMI så vil ingen operere. Fordi om jeg går ned i vekt så kan resultatet bli dårlig. 

jeg for min del vil gjerne ta reduksjon uansett, om det kan gjøre jeg kan trene mer! Som jo er bra for vekta... Catch22.

Skrevet

Men hvis du reduserer bryststørrelsen, vil du sannsynligvis kunne bruke bh uten å bli plaget av det. Hvor mye vil du redusere?

De aller fleste kvinner bruker jo bh, selv om de har middels eller små bryster. 

Anonymkode: 945b5...423

Skrevet

Det er ikke uten grunn at kirurgiske inngrep har begrensninger når det kommer til overvekt og operasjoner. En ting er risikoen under anestesi og selve operasjonen, det andre er resultatet på operasjonen og tiden etter. Overvekt har flere faremomenter som fare for blodpropp, og resultatet på operasjonen vil være dårligere enn om du var normalvektig da utgangspunkt ikke er bra. Ingen sier dette for å være kjipe, men det er realiteten. 

Ved endring i kosthold er det ingen problem å gå ned i vekt uten aktivitet. Trening er gram, kosthold er kilo. Små varige endringer, vil gi resultater ganske fort. Og en operasjon kan utføres med mindre risiko for komplikasjoner, og ett flott resultat. 

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk så små og fine de hadde blitt hvis du hadde gått ned 15 kg i tillegg👍🏻

Anonymkode: bc82a...963

Og nettopp fordi jeg tok brystreduksjon klarte jeg å gå ned 30 kg i vekt så ja 👌🏻 

Anonymkode: 7e4e3...e2d

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nettopp fordi jeg tok brystreduksjon klarte jeg å gå ned 30 kg i vekt så ja 👌🏻 

Og hva er sammenhengen det liksom🙈

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er sammenhengen det liksom🙈

Fordi når jeg fikk «normal» str på brystene, og helseplagene det med førte med å ha sykt store bryster forsvant, ble det en drøm å kunne trene mer, jogge, løpe, vektløfting osv... så jo det har en sammenheng. Men hvis du ikke har vært overvektig og hatt de samme problemene så er du nok ikke veldig kvalifisert til å svare på det ta spør om.! 

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi når jeg fikk «normal» str på brystene, og helseplagene det med førte med å ha sykt store bryster forsvant, ble det en drøm å kunne trene mer, jogge, løpe, vektløfting osv... så jo det har en sammenheng. Men hvis du ikke har vært overvektig og hatt de samme problemene så er du nok ikke veldig kvalifisert til å svare på det ta spør om.! 

Man trenger ikke trening for å gå ned i vekt, man kan sitte helt stille i sofaen. Men det er klart, private aktører er ikke så opptatt av andre ting enn penger og tar ikke hensyn til risiko osv. 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg gikk ned 30 kg helt uten å trene, så AB har jo 100% rett uavhengig av om hn selv har erfaring eller ikke. Å ikke klare å gå ned i vekt fordi man har store pupper er en unskyldning, ingenting annet. At det er lettere å trene er en annen sak 😊 Bra jobbet uansett! 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke trening for å gå ned i vekt, man kan sitte helt stille i sofaen. Men det er klart, private aktører er ikke så opptatt av andre ting enn penger og tar ikke hensyn til risiko osv. 

Det er helt sant at kostholdet har mest å si for å gå ned i vekt, men for noen så trenger man begge deler for å forbrenne.  Alt er ikke A4 og likt for alle. Så selv om det sies at 80 % er kosthold og 20 % er trening så betyr det ikke at det er fasit svaret for alle. 

og jeg tenker at helsevesenet privat og offentlig kun gjør operasjoner de er trygge på. 

Skrevet
7 timer siden, addict skrev:

Vel, jeg gikk ned 30 kg helt uten å trene, så AB har jo 100% rett uavhengig av om hn selv har erfaring eller ikke. Å ikke klare å gå ned i vekt fordi man har store pupper er en unskyldning, ingenting annet. At det er lettere å trene er en annen sak 😊 Bra jobbet uansett! 

Og det er jo helt supert at du klarte uten trening. Men igjen for noen er det å trene sammen med ett sunt kosthold nødvendig. Du kan kalle det en unnskyld om du vil, men jeg hadde aldri klart å være i fysisk aktivitet slik kroppen min var før. :) 

som sagt jeg tror ikke at alt er så A4 og alt er ikke likt for alle selv om man skulle tro at det var en fasit for akkurat det å gå ned i vekt. For de fleste er det nok 80 % kosthold og 20 % trening som gjelder men det finnes alltid unntak fra regelen :)

uansett sykt imponerende at du klarte å gå ned 30 kg uten trening :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...