AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Er det noen her som har hatt for høy bmi til å få godkjent offentlig dekt brystreduksjon - som dermed har gjort det privat? Jeg har 32 i bmi og ønsker å få tatt brystreduksjon privat da jeg har kjempevondt i nakken og skuldrene. Bruker 90k. Men hvis du har tatt brystreduksjon - kan du gå uten bh? Jeg håper at man fjerner såpass at jeg kan droppe bhen som gir meg daglig hodepine. Skjønner at brystene fremdeles vil være store, men blir de faste? I dag kan jeg ikke gå uten bh ute, brystvortene er svært synlige da de peker rett ned, og forsvinner nesten under brystene dessverre. Anonymkode: d1c3e...ee8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 De vil bli faste, ja. Brystvortene vil peke rett frem, så kommer jo an på hvor villig du er til å vise de frem hele tiden da🙈 Anonymkode: 1ecc2...bf8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De vil bli faste, ja. Brystvortene vil peke rett frem, så kommer jo an på hvor villig du er til å vise de frem hele tiden da🙈 Anonymkode: 1ecc2...bf8 Og fastheten kommer jo selvfølgelig an på hvor mye du fjerner Anonymkode: 1ecc2...bf8
addict Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 Tja. Med BMI på 32 så er du avhengig av å finne en kirurg som går med på å risikere å legge deg i narkose og å ta risikoen med komplikasjoner i ettertid, til tross for stor overvekt. Det KAN selvfølgelig hende at det finnes så lenge du betaler selv, så du kan jo ringe rundt til klinikker og høre 😊 Spørsmålet er jo hvorvidt det vil se ut i praksis når du har en vidde på 90 rundt, for de må reduseres betraktelig for at det skal være vits i og for å unngå at de dropper mye med årene pga vekt slik jeg forstod det. Tok brystreduksjon og løft for ca 2 uker siden og de sitter pent på plass og peker framover. Er fortsatt hovne og ikke helt representable mtp sluttresultatet enda. Hvis du går ned i vekt så vil du mest sannsynlig få det dekket da 😊
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #5 Skrevet 28. august 2020 Ingen vil operere deg med den bmi’en du har. Anonymkode: bc82a...963
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen vil operere deg med den bmi’en du har. Anonymkode: bc82a...963 Er du sikker på det? Hvem svarer du for? Anonymkode: d1c3e...ee8 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De vil bli faste, ja. Brystvortene vil peke rett frem, så kommer jo an på hvor villig du er til å vise de frem hele tiden da🙈 Anonymkode: 1ecc2...bf8 Det er det verdt tror jeg, bare jeg slipper bh. Kan dekke meg til med cardigan over tskjorta 😊 Anonymkode: d1c3e...ee8
addict Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på det? Hvem svarer du for? Anonymkode: d1c3e...ee8 Vel, det er ikke nødvendigvis feil det som blir sagt. Problemet med plastikkirurgi på overvektige er at risikoen for komplikasjoner under narkose er mye større og i værste fall kan føre til død. Risikoen for komplikasjoner er også veldig mye større. Ved brystreduksjon er man veldig avhengig av blodtilførselen til brystvorta, og er den dårlig så kan brystvorta i værste fall dø. I tillegg har du risikoen for at såret ikke vil gro, nekrose, fibrin, infeksjoner.. Og overvekt gir større risiko for alt dette. Det å ta unødvendig risiko som kan ødelegge suksessraten til en kirurg er noe de aller fleste avstår fra, ihvertfall hvis de er seriøse. Spesielt når det kan være snakk om liv på samvittigheten. Endret 28. august 2020 av addict 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #9 Skrevet 28. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: De vil bli faste, ja. Brystvortene vil peke rett frem, så kommer jo an på hvor villig du er til å vise de frem hele tiden da🙈 Anonymkode: 1ecc2...bf8 Dette med brystvorter som peker rett frem er en merkelig forvrengt kroppsbilde. Brystreduksjon gir firkanta bryster som ser unaturlige ut. Sjekk google for bilder. Vondt i nakke skuldre tyder på feil bruk av bh. Anonymkode: d3d67...1b7
powerpuffen Skrevet 28. august 2020 #10 Skrevet 28. august 2020 Nei. Jeg fikk beskjed om å gå ned fra 80, til min. 70 kg, for så å komme til ny vurdering. Er på 75 nå, så målet nærmer seg! Er for øvrig 162 høy. Dette var på Ahus.
addict Skrevet 28. august 2020 #11 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette med brystvorter som peker rett frem er en merkelig forvrengt kroppsbilde. Brystreduksjon gir firkanta bryster som ser unaturlige ut. Sjekk google for bilder. Vondt i nakke skuldre tyder på feil bruk av bh. Anonymkode: d3d67...1b7 Det var jo en påstand uten hold. Smerter i skuldre og nakke kommer definitivt ikke bare av feil bh-bruk. Jeg har siden jeg var 16 utelukkende kjøpt svindyre BH-er tilpasset hos forskjellige forhandlere og fortsatt slitt med skulderplager i alle år. Jeg var også godt trent før mitt siste svangerskap uten at dette bedret seg, gått mye til behandling også. Problemet når de er store og man får nok heng er at skuldrene må ta mye mer av vekta selv om bhen i teorien skal bære brystene rundt brystkassa. Har forøvrig til gode å se firkantede bryster etter reduksjon, og ikke mine egne heller, men å diskutere utseendet er uansett smålig da det forøvrig ikke er relevant. 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #12 Skrevet 28. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har hatt for høy bmi til å få godkjent offentlig dekt brystreduksjon - som dermed har gjort det privat? Jeg har 32 i bmi og ønsker å få tatt brystreduksjon privat da jeg har kjempevondt i nakken og skuldrene. Bruker 90k. Men hvis du har tatt brystreduksjon - kan du gå uten bh? Jeg håper at man fjerner såpass at jeg kan droppe bhen som gir meg daglig hodepine. Skjønner at brystene fremdeles vil være store, men blir de faste? I dag kan jeg ikke gå uten bh ute, brystvortene er svært synlige da de peker rett ned, og forsvinner nesten under brystene dessverre. Anonymkode: d1c3e...ee8 Jeg har ble henvist til Ibsensykehuset i Porsgrunn av fastlegen. Fikk det innvilget da jeg hadde mye helseplager pga store bryster. Hadde 32 i bmi. Han fjernet nesten 2 kg til sammen fra begge brystene. Dette er snart 4 år siden og de er fortsatt faste og fine Anonymkode: 7e4e3...e2d 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #13 Skrevet 28. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ble henvist til Ibsensykehuset i Porsgrunn av fastlegen. Fikk det innvilget da jeg hadde mye helseplager pga store bryster. Hadde 32 i bmi. Han fjernet nesten 2 kg til sammen fra begge brystene. Dette er snart 4 år siden og de er fortsatt faste og fine Anonymkode: 7e4e3...e2d Tenk så små og fine de hadde blitt hvis du hadde gått ned 15 kg i tillegg👍🏻 Anonymkode: bc82a...963 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #14 Skrevet 29. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenk så små og fine de hadde blitt hvis du hadde gått ned 15 kg i tillegg👍🏻 Anonymkode: bc82a...963 Det er ikke nødvendigvis sånn at vektreduksjon har så stor effekt på bryststørrelse altså. Jeg var 12 år, 163 cm høy, 49 kilo og med seriøse hengebryster, minimum J-cup, mens en klassekamerat på det tidspunktet veide godt over 80 kilo og hadde svært små bryster. Min svigerinne, som også er særdeles beskjedent utstyrt, doblet sin vekt i sitt første svangerskap, men gikk opp kun en cupstørrelse. Jeg vet ikke hvor tynn jeg måtte ha blitt for å komme ned i en normal B-cup... Anonymkode: 1137d...f94 4
Gjest RoNo Skrevet 29. august 2020 #15 Skrevet 29. august 2020 Jeg hadde ville gått ned i vekt først uansett. Risiko ved operasjon er betydelig forhøyet. Resultatet blir gjerne mye bedre når man er ca normalvekt. Og overvekt i seg selv er ikke sunt, så kanskje dette kan fungere som motivasjon og gulrot? Min observasjon er at om du har eplefasong (som er vanlig med de som har store bryster) kan du ende opp med en veldig maskulin figur om du ikkje går ned til normalvekt. Jeg har en nær venninne som nå tilsynelatende ikke har bryst fordi magen er så dominerende. Puppene er fine nok de, men de fleste får jo ikke se dem (har boblebad derfor vet jeg). Se @addict sin dagbok, hvor store endringer hun har fått til. Tok henne ca et år. Rett meg om jeg tar feil. Det virker som hun er veldig fornøyd med å snu om og nå normalvekt og har fått et flott resultat. I tillegg er det forskjell på å ta brystløft og brystreduksjon... Det er ikke sikkert du har bruk for operasjon om du går ned i vekt og det er ikke sikkert det er så vanskelig for deg heller. ☺️ Som sagt, hadde prøvd å slanke meg først.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #16 Skrevet 29. august 2020 Hei, takk for mange fornuftige svar! Jeg vet at jeg ikke får dekt operasjon gjennom offentlig feks Ahus. Men jeg har så store problemer med nakken og skuldrene at det forringer livskvaliteten. Jeg har ikke eplefasong, ingen tror at jeg har fedme før jeg går opp på vekta (dette gjaldt også Overvektsklinikken på Aker). Først da klærne var av og de så vekta fikk jeg være med på kostholdskurs. Har gått ned ti kg, fordi dietten er Nutrilett - så da vil jeg naturlig gå opp litt igjen. Jeg er 170 høy og veier 100 kg. Tror jeg skal klare å gå ned til 90ish men etter syv operasjoner etter en ulykke i 2018 sier Aker at de gjerne tar en slankeoperasjon på meg ettersom at jeg ikke klarer å trene (store skader i fot og arm). Men jeg ønsker ikke slankeoperasjon, ønsker kun å få tatt brystreduksjon - uansett om det ikke dekkes av det offentlige. Du som ble operert på Ibsen sykehus - var det privat? Uansett var det godt å lese at i hvert fall én har fått tatt operasjon til tross for overvekt 😀😀😀 Anonymkode: d1c3e...ee8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #17 Skrevet 29. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, takk for mange fornuftige svar! Jeg vet at jeg ikke får dekt operasjon gjennom offentlig feks Ahus. Men jeg har så store problemer med nakken og skuldrene at det forringer livskvaliteten. Jeg har ikke eplefasong, ingen tror at jeg har fedme før jeg går opp på vekta (dette gjaldt også Overvektsklinikken på Aker). Først da klærne var av og de så vekta fikk jeg være med på kostholdskurs. Har gått ned ti kg, fordi dietten er Nutrilett - så da vil jeg naturlig gå opp litt igjen. Jeg er 170 høy og veier 100 kg. Tror jeg skal klare å gå ned til 90ish men etter syv operasjoner etter en ulykke i 2018 sier Aker at de gjerne tar en slankeoperasjon på meg ettersom at jeg ikke klarer å trene (store skader i fot og arm). Men jeg ønsker ikke slankeoperasjon, ønsker kun å få tatt brystreduksjon - uansett om det ikke dekkes av det offentlige. Du som ble operert på Ibsen sykehus - var det privat? Uansett var det godt å lese at i hvert fall én har fått tatt operasjon til tross for overvekt 😀😀😀 Anonymkode: d1c3e...ee8 Det var mye rot og bortforklaringer her... Om du slanker deg på en fornuftig måte, som ikke trenger å inkludere trening, vil du gå ned alt du trenger å gå ned, og du går bare opp igjen hvis du går tilbake til livsstilen du hadde før. Og som man sier, ikke spør en frisør om du trenger hårklipp 😉 Klart de som slankeopererer folk gjerne vil operere deg også. Anonymkode: 91179...fa8 2
Gjest RoNo Skrevet 29. august 2020 #18 Skrevet 29. august 2020 (endret) Jeg forstår at det er vanskelig å trene når man er syk/skadet. Heldigvis trenger man ikke det for å gå ned i vekt. Jeg la på meg mine kg pga sykdom/skade (selvsagt jeg spiste mer enn jeg forbrente). Vekten gikk jeg også ned uten å trene. Så det går bra, bare litt tregere. Jeg har full forståelse for at du er utålmodig når det gir deg smerter, men tenk om du er uheldig og får komplikasjoner hvor mye smerter det kan føre til... Det må da finnes undertøy som kan hjelpe på dette, for store bryst er ikke uvanlig. I hvertfall ikke hos større damer. Mine er ikke små (heller det motsatte) og jeg synes i allefall at bher med gummikant og andre finesser som gjør at man nesten kan gå stroppeløs er en god avveksling. Også bruker jeg ikke bh når jeg ikke må, som på kveldene. Jeg står ved at jeg ville ha gått ned i vekt og heller brukt tiden på å finne en løsning her og nå, som ikke innebærer kirurgi før det er trygt. Endret 29. august 2020 av RoNo
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #19 Skrevet 29. august 2020 Det er ikke trening som avgjør om du klarer å redusere vekten, det er kostholdet. Å bruke nutrilett kan kanskje gi deg et startkick, men det er ingen varig løsning. Det er en grunn til at kravet for å få dekt brystreduksjon offentlig er bmi under 27, det handler om sjansen for at resultatet blir vellykket, at komplikasjonsfaren er mindre og at det er mindre risiko med narkose. Du har masse unnskyldninger i innleggene dine, men om du legger om kosten og gjør en skikkelig innsats klarer du helt sikker å komme ned i rett vekt. Det gjør det også mye tryggere for deg. Anonymkode: 81598...2e4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #20 Skrevet 29. august 2020 Husk at når det gjelder slanking betyr maten du spiser 80% og treningen 20%,så dårlige knær osv er dårlige unnskyldninger for ikke å prøve å gå ned noen kg. Anonymkode: 28f06...e6b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå