AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Del Skrevet 27. august 2020 Jeg har prøvd å bli gravid i 5 år. Er bare 27 år og det er ingenting påvist "feil" hos meg. Vi har brukt opp alle 3 forsøkene i det offentlige og har hatt 2 forsøk i det private. Legene skjønner ikke hvorfor jeg ikke blir gravid. Mange fine egg v/uttak og perfekte egg satt tilbake. likevel blir jeg ikke gravid. Så da spør jeg dere der ute som har en lang "reise" bak dere. Gjorde dere noe annerledes det forsøket dere ble gravid? Anonymkode: 4b8fd...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Del Skrevet 27. august 2020 Hadde 3 uttak. Fikk flere egg dom ble befruktet og fryst hver gang. Var maaange innsett på disse tre uttakene før det fungerte. Ba de sende fryste befruktede til Danmark fra offebtlig i Norge. Mistet troen på oppfølgning i Norge og rigide protokoller. I Danmark var de villig til å prøve ting som ikke er godt nok dokumentert i Norge. Fungerte etter 3 innsett i Danmark Anonymkode: f1ade...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Del Skrevet 27. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde 3 uttak. Fikk flere egg dom ble befruktet og fryst hver gang. Var maaange innsett på disse tre uttakene før det fungerte. Ba de sende fryste befruktede til Danmark fra offebtlig i Norge. Mistet troen på oppfølgning i Norge og rigide protokoller. I Danmark var de villig til å prøve ting som ikke er godt nok dokumentert i Norge. Fungerte etter 3 innsett i Danmark Anonymkode: f1ade...886 Hva var de "tingene"? Anonymkode: 5405f...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 27. august 2020 #4 Del Skrevet 27. august 2020 (endret) Ivf grunna tette eggledere Litt usikker på hva du vil kalle mange forsøk, men har hatt 3 uttak og 6 innsett. En gang gravid, tidlig sa. Ble så naturlig gravid uten noe støtte. Det endte i ma, men poenget er at det plutselig skjedde etter 6 innsett av perfekte blasto. Legene mente det bare var snakk om flaks og statistikk. Ikke noe jeg kunne gjøre eller gjorde fra eller til. Edit; selv er jeg interessert i assisted hatching. Har du aldri blitt gravid eller er problemet å beholde når du har blitt gravid? Endret 27. august 2020 av Neutral90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Del Skrevet 27. august 2020 5 minutter siden, Neutral90 skrev: Ivf grunna tette eggledere Litt usikker på hva du vil kalle mange forsøk, men har hatt 3 uttak og 6 innsett. En gang gravid, tidlig sa. Ble så naturlig gravid uten noe støtte. Det endte i ma, men poenget er at det plutselig skjedde etter 6 innsett av perfekte blasto. Legene mente det bare var snakk om flaks og statistikk. Ikke noe jeg kunne gjøre eller gjorde fra eller til. Edit; selv er jeg interessert i assisted hatching. Har du aldri blitt gravid eller er problemet å beholde når du har blitt gravid? Jeg blir bare ikke gravid. Skjønner ingenting. Jeg er frisk, normal bmi, sunn, aktiv. Ingenting som tilsier at det ikke skal gå Anonymkode: 4b8fd...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 27. august 2020 #6 Del Skrevet 27. august 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir bare ikke gravid. Skjønner ingenting. Jeg er frisk, normal bmi, sunn, aktiv. Ingenting som tilsier at det ikke skal gå Anonymkode: 4b8fd...e9c Fryktelig frustrerende. Prøvd prednisolon? Blodfortynnende? Får du god slimhinne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Del Skrevet 27. august 2020 Jeg ble gravid på det femte og sjette (tvillinger) forsøket. På disse forsøkene brukte jeg Prednisolon. Anonymkode: db566...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Del Skrevet 27. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble gravid på det femte og sjette (tvillinger) forsøket. På disse forsøkene brukte jeg Prednisolon. Anonymkode: db566...e9a Hvordan dose brukte du? Jeg har stått på prednisolon 5mg og klexane på to av forsøkene uten at det har funket Anonymkode: 4b8fd...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Del Skrevet 27. august 2020 Er sæden til mannen sjekket grundig opp? Altså ikke bare under ett mikroskop ved befruktning? Han kan ha gen/kromosomskader som er årsaken. Ellers er det 50/50 for hvert forsøk, som å flippe en mynt. Jeg har holdt på med ivf i totalt 6 år, ingen baby enda. Ikke engang med donerte celler, både sperm og egg. Kanskje vi bare ikke skal ha barn har jeg begynt å tenke... Anonymkode: 882f2...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Del Skrevet 27. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er sæden til mannen sjekket grundig opp? Altså ikke bare under ett mikroskop ved befruktning? Han kan ha gen/kromosomskader som er årsaken. Ellers er det 50/50 for hvert forsøk, som å flippe en mynt. Jeg har holdt på med ivf i totalt 6 år, ingen baby enda. Ikke engang med donerte celler, både sperm og egg. Kanskje vi bare ikke skal ha barn har jeg begynt å tenke... Anonymkode: 882f2...d43 Nå var denne posten ment for dem som har blitt gravid etter flere forsøk. Anonymkode: 4b8fd...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alba85 Skrevet 27. august 2020 #11 Del Skrevet 27. august 2020 For meg fungerte akupunktur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #12 Del Skrevet 27. august 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå var denne posten ment for dem som har blitt gravid etter flere forsøk. Anonymkode: 4b8fd...e9c Ikke alle blir gravide med ivf var meningen med innlegget. Anonymkode: 882f2...d43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #13 Del Skrevet 27. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan dose brukte du? Anonymkode: 4b8fd...e9c Jeg husker ikke, men mener det var høyere dose (10 mg?). Anonymkode: db566...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 28. august 2020 #14 Del Skrevet 28. august 2020 Hadde 3 runder som endte i tidlig SA, kjemisk, og negativt. Mannlig faktor. Så sendte jeg mensprøve til Hellas, fikk påvist skjult chlamydia, ureaplasma, og ugunstige bakterier. Vi gikk begge på antibiotika før den runden som ble til sønnen vår 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #15 Del Skrevet 30. august 2020 Har du prøvd å sende mensenblodet ditt til Athen? Flere har skjulte virus/bakterieinfeksjoner som kan hindre et egg i å feste seg. Hvis den prøven er negativ så ville jeg sett på PGS/PGD (gentesting) av embyoene før de settes inn. Dette kan du gjøre på IVF klinikker i utlandet. Det koster litt mer (20-30.000kr), men det øker veldig sansynligheten for å finne gullegget. Les deg opp på PGS/PGD, hvis dere allerede betaler for private IVF forsøk i Norge så ville jeg gått den ruten i utlandet når dere har prøvd så lenge uten resultat. Anonymkode: 98d0d...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #16 Del Skrevet 30. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å sende mensenblodet ditt til Athen? Flere har skjulte virus/bakterieinfeksjoner som kan hindre et egg i å feste seg. Hvis den prøven er negativ så ville jeg sett på PGS/PGD (gentesting) av embyoene før de settes inn. Dette kan du gjøre på IVF klinikker i utlandet. Det koster litt mer (20-30.000kr), men det øker veldig sansynligheten for å finne gullegget. Les deg opp på PGS/PGD, hvis dere allerede betaler for private IVF forsøk i Norge så ville jeg gått den ruten i utlandet når dere har prøvd så lenge uten resultat. Anonymkode: 98d0d...c8e Jeg har prøvd å sende mensblodet til hellas ja. Eneste påvist der var bakteriell vaginose som jeg fikkk behandling for Anonymkode: 4b8fd...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #17 Del Skrevet 30. august 2020 Vet ikke hva du legger i mange forsøk. Vi hadde tre uttak og fem innsett. Ble gravid på tredje ferskforsøket. Jeg følte meg desperat og bestilte såkalt Babyklister, ble gravid og fikk tvillinger. Har vel egentlig liten tro på at det var babyklisteret som var årsaken, men følte jeg måtte prøve det jeg kunne. Anonymkode: eaf32...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #18 Del Skrevet 30. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hva du legger i mange forsøk. Vi hadde tre uttak og fem innsett. Ble gravid på tredje ferskforsøket. Jeg følte meg desperat og bestilte såkalt Babyklister, ble gravid og fikk tvillinger. Har vel egentlig liten tro på at det var babyklisteret som var årsaken, men følte jeg måtte prøve det jeg kunne. Anonymkode: eaf32...95d Hva er babyklister? Anonymkode: 4b8fd...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #19 Del Skrevet 30. august 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd å sende mensblodet til hellas ja. Eneste påvist der var bakteriell vaginose som jeg fikkk behandling for Anonymkode: 4b8fd...e9c Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å se nærmere på å gjøre et forsøk med ivf med pgs i utlandet. Etter 5 forsøk i Norge ville jeg definitvt prøvd noe nytt. Anonymkode: 98d0d...c8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #20 Del Skrevet 30. august 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er babyklister? Anonymkode: 4b8fd...e9c Det heter egentlig Fructus Femina og kjøpes på helsekostbutikker. Som sagt så tror jeg ikke det var årsaken, men man prøver jo det man kan til slutt. Anonymkode: eaf32...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå