pappa messi Skrevet 8. mars 2022 #101 Del Skrevet 8. mars 2022 Å fly er ikkje det same som å leve på ein sky - Kjetil R. Skaug 🛫 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #102 Del Skrevet 8. mars 2022 Vi holder livet i en knyttet hånd Vårt hjerte må bestandig ha det sånn. Det tåler gjerne spott og overlast når bare det får holde noe fast. En mann, et barn, en drøm skal være vår og evigheten måles ut i år. For i vår gåtefulle, blinde angst blir alle ting erobring eller fangst. Vi bærer skrekken med oss natt og dag, den bleke skrekk for hjertets nederlag. Inger Hagerup Anonymkode: 479cb...05d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PokemonGone Skrevet 2. april 2022 #103 Del Skrevet 2. april 2022 Your memory vanishes Suddenly, you are no more And I ask: were we once? Where the ashes took place And expand all over the floor, but Were we ever alive? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gereon Rath Skrevet 2. april 2022 #104 Del Skrevet 2. april 2022 The Young king The young king came home one morning in June he ran up the hill to see his land burn he fell down and died on the top of the hill one morning in June Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanjar Skrevet 30. mai 2022 #105 Del Skrevet 30. mai 2022 Etter kjærlighets første kyss Solen rød Etter arrenes kryssende baner Solen rød Etter ensomhetens jammerdal Solen rød Fra jord er vi kommet Men solen forblir alltid rød Rasende farge rød I rødme og vrede Aldri berørt Aldri merket Heller ikke funnet i sorg Eos, stig for meg Er enn din glans en avglans av en storhet jeg ikke kan se Du vet at jeg er mangelfull Ta meg derfor dit du råder Der skal du berøre meg Urørt, i ditt skjær 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mobella66 Skrevet 2. juni 2022 #106 Del Skrevet 2. juni 2022 Koselig tråd å lese 😊 Mange flotte og fine dikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 2. juni 2022 #107 Del Skrevet 2. juni 2022 (endret) I 2017 skrev jeg dette barnerimet. Jeg husker ikke om jeg la det ut her? Chaplins hatt Med hatt og kjole gikk Chaplin blakk gjennom byen hvor hans elsker satt og drakk Så kom ektemannen, illsint og skakk og slo bort Chaplins hatt. Chaplin skvatt og sparket uten snakk den gamle grisen vinglet og knakk sin stokk før kelneren rakk å kjenne Chaplins kjekke frakk. Så kom karen farende fra sin krakk, Kledd i sin lange anorakk og kastet Chaplins flotte hatt ned i grøften som den verste kosakk, «Gi meg min hatt !» sa Chaplin og spratt Nedover rennestenen, så langt som den rakk, til føttene for en frue, som i siste liten trakk Chaplins hatt fra en frådende kloakk. En adelig polakk reddet Chaplins hatt, og satt hans hjerte i sjakk, og han kysset henne som takk: og hun satt Chaplins hatt på skakk. Michael Henrik Wynn Endret 2. juni 2022 av Michaelhe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 8. juni 2022 #108 Del Skrevet 8. juni 2022 Er det noen som har lest denne lille novellen jeg har skrevet om en lege som misbruker sin stilling for å bevisst påføre skade på sin pasient. Utnytte diagnoser og bruke dem som våpen. Jeg er fornøyd med hvordan den ble til slutt: https://historyradio.org/2022/04/12/the-doctor/ Jeg har ideer til mange noveller nå. Bare jeg får litt fred skal jeg skrive dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 9. juni 2022 #109 Del Skrevet 9. juni 2022 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PokemonGone Skrevet 1. august 2022 #110 Del Skrevet 1. august 2022 Michaelhe skrev (På 8.6.2022 den 7.13): Jeg har ideer til mange noveller nå. Bare jeg får litt fred skal jeg skrive dem Har du gjort det?😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PokemonGone Skrevet 1. august 2022 #111 Del Skrevet 1. august 2022 Watching grey clouds on a sunny day, Thinking twice what will I say when I see you or you see me, an encounter Between close friends, am I afraid? Then a question comes to term, ay When the gray clouds start to gain More and more sky on a sunny day, Will you love me all the way? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissIndependent45 Skrevet 1. august 2022 #112 Del Skrevet 1. august 2022 Funeral Blues Stop all the clocks, cut off the telephone, Prevent the dog from barking with a juicy bone, Silence the pianos and with muffled drum Bring out the coffin, let the mourners come. Let aeroplanes circle moaning overhead Scribbling on the sky the message 'He is Dead'. Put crepe bows round the white necks of the public doves, Let the traffic policemen wear black cotton gloves. He was my North, my South, my East and West, My working week and my Sunday rest, My noon, my midnight, my talk, my song; I thought that love would last forever: I was wrong. The stars are not wanted now; put out every one, Pack up the moon and dismantle the sun, Pour away the ocean and sweep up the wood; For nothing now can ever come to any good. W.H. Auden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 3. august 2022 #113 Del Skrevet 3. august 2022 Det første, eneste, diktet jeg falt for. The Wild Swans at Coole Launch Audio in a New Window BY WILLIAM BUTLER YEATS The trees are in their autumn beauty, The woodland paths are dry, Under the October twilight the water Mirrors a still sky; Upon the brimming water among the stones Are nine-and-fifty swans. The nineteenth autumn has come upon me Since I first made my count; I saw, before I had well finished, All suddenly mount And scatter wheeling in great broken rings Upon their clamorous wings. I have looked upon those brilliant creatures, And now my heart is sore. All's changed since I, hearing at twilight, The first time on this shore, The bell-beat of their wings above my head, Trod with a lighter tread. Unwearied still, lover by lover, They paddle in the cold Companionable streams or climb the air; Their hearts have not grown old; Passion or conquest, wander where they will, Attend upon them still. But now they drift on the still water, Mysterious, beautiful; Among what rushes will they build, By what lake's edge or pool Delight men's eyes when I awake some day To find they have flown away? n/a Source: The Collected Poems of W. B. Yeats (1989) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 10. august 2022 #114 Del Skrevet 10. august 2022 PokemonGone skrev (På 1.8.2022 den 3.56): Har du gjort det?😀 Her er den siste jeg har skrevet https://historyradio.org/2022/08/09/the-lion-and-the-hyena/ Før denne var det disse to (husker ikke om de er lagt ut her?) https://historyradio.org/2022/04/12/the-doctor/ https://historyradio.org/2021/10/28/the-garden-hose/ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 12. august 2022 #115 Del Skrevet 12. august 2022 I heile verda finst det hundre tusen millionar menneske Men ingen andre enn du og eg ligg ute i enga med bruspulver i navlegropa og ventar på regnet Hans Sande. Fra samlingen «Kyss ein bananfrosk», Damm 1995. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 14. august 2022 #116 Del Skrevet 14. august 2022 I Hagen vandrer en pressemann han tenker alvorlig på Gud da lister det lett over gangens sand en søt, liten sommerens brud og presten slår øynene opp og ser mat piken er såre skjønn barn, sier presten, se presten ber og du forstyrrer hans bønn jeg var på vei til min elskede jeg, si’r piken med senkte blikke jeg tenkte på han, og så deg ikke, og da er det underlig rart at du, som tenkte på Gud, at du så meg I Hagen, Herman Wildenvey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 5. oktober 2022 #117 Del Skrevet 5. oktober 2022 Når menneskene har gått heim Du søker ditt eget speilbilde i de dimme gåtene omkring deg. Alltid. Du legger dine ensomme tanker i munnen på vinden. Du drømmer menneskemening inn i duft og sus. Alltid svarer dvergmålet deg med din egen stemme. Men hva tror du skogen synger siden, når du er gått heim? Jo, da er timen inne for røster nakne som jern. En stumhet reiser seg, står med løftet panne og kveder for stjernene, kambriske kvad som menneskelepper aldri har rørt. -Hans Børli- 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #118 Del Skrevet 7. oktober 2022 De evige tre, av Tove Ditlevsen er mitt absolutte favorittdikt: Der er to mænd i verden Der bestandig krydser min vej Den ene er ham jeg elsker Den anden elsker mig. Den ene er i en natlig drøm Der bor i mit mørke sind Den anden står ved mit hjertes dør Jeg lukker ham aldrig ind. Den ene gav mig vårligt pust Af lykke, der snart fór hen Den anden gav mig sit hele liv Fik aldrig en time igen. Den ene bruser i blodets sang Hvor elskov er ren og fri Den anden er ét med den triste dag Som drømmene drukner i. Hver en kvinde står mellem disse to Forelsket, elsket og ren En gang hvert hundredne år kan det ske De smelter sammen til en. Anonymkode: 7efd3...11f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PokemonGone Skrevet 22. oktober 2022 #119 Del Skrevet 22. oktober 2022 Am I sick or just really alone? I wish to share a hug but there is just me and a wall plain white and eight feet tall I extend my hand to feel and touch Wanting to feel its coldness and all It's rough, oh gracious wall, How many nights have you seen me All alone, by myself on the phone 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 22. oktober 2022 #120 Del Skrevet 22. oktober 2022 Alf Prøysen - Du skal ikke knele Du skal ikke knele og takke for smuler fra herrens bord fordi du er fattig og liten, og han er allmektig og stor! Nå er det på tide - du lærer å vite at du har en rett til å leve og eie en part av vår jord. Du skal ikke glemme å hevne de triste og tapte slag. Du har ikke lov til å tenke at hevnen er herrens fag. Det nytter deg lite, for slepet og slitet å sitte med foldete hender og vente på dommens dag. Du skal ikke drømme om lykken, med rikdom og ære og hell. Det er ikke stort å ta med seg fra vuggen til livets kveld. Men tør du å kreve - din rett til å leve, da har du en ære i vente, og lykken vil skape seg selv. Nei, du skal kjempe for tanken og vite at seiren er din! Hevne din urett og stille ditt krav, meislet i rekkene inn. Slaget skal vinnes, så sant at det finnes håp i ditt unge hjerte, og nag i ditt bitre sinn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå