Gå til innhold

Regler, trafikalt grunnkurs over 25 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare greia med at man ikke trenger å ta hele det trafikale grunnkurset etter at man er 25? Stemmer det, og er det noen som vet hva man må ta? 

Og ikke minst, betaler man full pris for kurset uansett? 

Anonymkode: 4b719...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter fylte 25 er ikke trafikalt grunnkurs et krav nei. Er over 25 og tar sertifikatet nå. Vet ikke hvorfor det er sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et krav, men for din og andres sikkerhet bør du ta det likevel.

Anonymkode: 2a0d4...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Sinte-my said:

Etter fylte 25 er ikke trafikalt grunnkurs et krav nei. Er over 25 og tar sertifikatet nå. Vet ikke hvorfor det er sånn. 

Men hvor spesifikt står det? 

Og noen som vet hvorfor det er sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sinte-my skrev:

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et krav, men for din og andres sikkerhet bør du ta det likevel.

Anonymkode: 2a0d4...489

Feil! Man må ta en bit av det kurset og det er biten som heter «trafikant i mørket»!

Anonymkode: 20d5e...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Feil! Man må ta en bit av det kurset og det er biten som heter «trafikant i mørket»!

14 hours ago, Saph said:

Trengte ikke kurset, men måtte ta førstehjelp og mørkekjøringstimen. Det er obligatorisk. 

Ringte en trafikkskole, jeg 😆

Jeg må ta trafikant i mørket og førstehjelp før jeg får sertifikat. Men jeg kan øvelseskjøre nå med én gang så lenge jeg er over 25,har L-skilt og har med legitimasjon. Kursene kan jeg ta siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Og noen som vet hvorfor det er sånn? 

De har endret på det i 2009 fordi de fant ut at trafikal grunnkurs var tilpasset «barn», rett og slett. Jeg var omtrent siste som tok den, av personer over 25 år, i 2009, og to uker senere avlyste de hele greia for voksne. Jeg satt der og tenkte, at dette er totalt bortkastet penger og tid for min del, fordi kurset forklarte helt basic ting. Type, husk å bruke refleks i mørket. Ikke kjør på noen, det blir straffbart og hvordan skal du leve med å ha drept en person, og ser du ulykke, må du stoppe. På det nivået. Jeg er veldig enig i avgjørelsen at de over 25 ikke trenger det kurset. 

Anonymkode: 2d2cc...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må ta trafikant i mørket og førstehjelp før jeg får sertifikat. Men jeg kan øvelseskjøre nå med én gang så lenge jeg er over 25,har L-skilt og har med legitimasjon. Kursene kan jeg ta siden. 

Det var nok lureste 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2020 den 12.16, AnonymBruker skrev:

Men husk at du må ta mørke-kurset i løpet av de neste månedene om du skal øvelseskjøre i vinterhalvåret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...