AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Del Skrevet 26. august 2020 Kan noen forklare greia med at man ikke trenger å ta hele det trafikale grunnkurset etter at man er 25? Stemmer det, og er det noen som vet hva man må ta? Og ikke minst, betaler man full pris for kurset uansett? Anonymkode: 4b719...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Del Skrevet 27. august 2020 Ikke en sjel som vet?? Anonymkode: 4b719...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet 27. august 2020 #3 Del Skrevet 27. august 2020 Etter fylte 25 er ikke trafikalt grunnkurs et krav nei. Er over 25 og tar sertifikatet nå. Vet ikke hvorfor det er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 27. august 2020 #4 Del Skrevet 27. august 2020 https://lmgtfy.com/?q=trafikalt+grunnkurs+25+år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. august 2020 #5 Del Skrevet 27. august 2020 https://wright.no/forerkort/trafikalt-grunnkurs/Gjövik/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Del Skrevet 27. august 2020 Det er ikke et krav, men for din og andres sikkerhet bør du ta det likevel. Anonymkode: 2a0d4...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Del Skrevet 27. august 2020 7 hours ago, Sinte-my said: Etter fylte 25 er ikke trafikalt grunnkurs et krav nei. Er over 25 og tar sertifikatet nå. Vet ikke hvorfor det er sånn. Men hvor spesifikt står det? Og noen som vet hvorfor det er sånn? Anonymkode: 4b719...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Del Skrevet 27. august 2020 14 timer siden, Sinte-my skrev: Etter fylte 25 er ikke trafikalt grunnkurs et krav nei. Er over 25 og tar sertifikatet nå. Vet ikke hvorfor det er sånn. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke et krav, men for din og andres sikkerhet bør du ta det likevel. Anonymkode: 2a0d4...489 Feil! Man må ta en bit av det kurset og det er biten som heter «trafikant i mørket»! Anonymkode: 20d5e...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 27. august 2020 #9 Del Skrevet 27. august 2020 Trengte ikke kurset, men måtte ta førstehjelp og mørkekjøringstimen. Det er obligatorisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #10 Del Skrevet 28. august 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Feil! Man må ta en bit av det kurset og det er biten som heter «trafikant i mørket»! Anonymkode: 20d5e...a90 14 hours ago, Saph said: Trengte ikke kurset, men måtte ta førstehjelp og mørkekjøringstimen. Det er obligatorisk. Ringte en trafikkskole, jeg 😆 Jeg må ta trafikant i mørket og førstehjelp før jeg får sertifikat. Men jeg kan øvelseskjøre nå med én gang så lenge jeg er over 25,har L-skilt og har med legitimasjon. Kursene kan jeg ta siden. Anonymkode: 4b719...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #11 Del Skrevet 28. august 2020 21 hours ago, AnonymBruker said: Og noen som vet hvorfor det er sånn? Anonymkode: 4b719...d53 De har endret på det i 2009 fordi de fant ut at trafikal grunnkurs var tilpasset «barn», rett og slett. Jeg var omtrent siste som tok den, av personer over 25 år, i 2009, og to uker senere avlyste de hele greia for voksne. Jeg satt der og tenkte, at dette er totalt bortkastet penger og tid for min del, fordi kurset forklarte helt basic ting. Type, husk å bruke refleks i mørket. Ikke kjør på noen, det blir straffbart og hvordan skal du leve med å ha drept en person, og ser du ulykke, må du stoppe. På det nivået. Jeg er veldig enig i avgjørelsen at de over 25 ikke trenger det kurset. Anonymkode: 2d2cc...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 28. august 2020 #12 Del Skrevet 28. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ringte en trafikkskole, jeg 😆 Jeg må ta trafikant i mørket og førstehjelp før jeg får sertifikat. Men jeg kan øvelseskjøre nå med én gang så lenge jeg er over 25,har L-skilt og har med legitimasjon. Kursene kan jeg ta siden. Anonymkode: 4b719...d53 Det var nok lureste 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #13 Del Skrevet 29. august 2020 På 28.8.2020 den 12.16, AnonymBruker skrev: Ringte en trafikkskole, jeg 😆 Jeg må ta trafikant i mørket og førstehjelp før jeg får sertifikat. Men jeg kan øvelseskjøre nå med én gang så lenge jeg er over 25,har L-skilt og har med legitimasjon. Kursene kan jeg ta siden. Anonymkode: 4b719...d53 Men husk at du må ta mørke-kurset i løpet av de neste månedene om du skal øvelseskjøre i vinterhalvåret! Anonymkode: 20d5e...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå