AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 Er det noen som kan hjelpe meg å lese en epikrise? Er så mye vanskelig medisintermer at jeg skjønner ikke bæra! Anonymkode: a5776...aa1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #2 Skrevet 25. august 2020 Hva er det du lurer på? Man kommer langt med google. Anonymkode: f8892...5b7 3
spinnwild Skrevet 25. august 2020 #4 Skrevet 25. august 2020 Vanskelig å vite før vi får se hva som står... 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #5 Skrevet 25. august 2020 Dette har du fastlegen til, forutsatt at det er din epikrise, eller noen du har ansvar for sin. Anonymkode: ebb9a...e5c 2
Djungelvrål Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: a5776...aa1 Det er 9 mnd siden og du har fremdeles ikke snakket med legen din om resultatene? Det er ikke meningen at man skal skjønne legeterminologi. Derfor skal du ha en samtale med forslag til videre behandlingsopplegg for sykdommen din i etterkant. 10
kalini Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 7 minutter siden, Apocalypte skrev: Det er 9 mnd siden og du har fremdeles ikke snakket med legen din om resultatene? Det er ikke meningen at man skal skjønne legeterminologi. Derfor skal du ha en samtale med forslag til videre behandlingsopplegg for sykdommen din i etterkant. dette hadde legen din kontaktet deg for, så vil tro denne personen ønsker å finne ut av noen andre sin epikrise.. 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #9 Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, kalini skrev: dette hadde legen din kontaktet deg for, så vil tro denne personen ønsker å finne ut av noen andre sin epikrise.. Nei, fastlegen hadde problem med å ta celleprøve så sendte meg til gyn. spesialist. Spesialisten har mottatt epikrise uten å videresende til min fastlege. Hun har å glemt å henvise meg videre, fikk beskjed muntligt at hun sku henvende meg videre, dette blei aldri gjort men pga covid-19 har jeg bare tenkt at ting tok lang tid. Var hos fastlegen forrige uke å da nevnte jeg at det tok lang tid, da purret han på spesialisten å først da fikk han epikrisen. Anonymkode: a5776...aa1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #10 Skrevet 25. august 2020 51 minutter siden, kalini skrev: dette hadde legen din kontaktet deg for, så vil tro denne personen ønsker å finne ut av noen andre sin epikrise.. Enig. Utifra det jeg klarte å tolke ved å skumlese er disse funnene absolutt noe legen ville kontaktet for. Anonymkode: 07daf...779 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #11 Skrevet 25. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Utifra det jeg klarte å tolke ved å skumlese er disse funnene absolutt noe legen ville kontaktet for. Anonymkode: 07daf...779 Legen visste ju ikke om noe, han henviste meg til sykehus når han fikk epikrisen som han fikk fredag. Anonymkode: a5776...aa1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #12 Skrevet 25. august 2020 Gå til fastlegen din, be om å få forklart hva som står og hør om dette er noe som skal følges videre. Anonymkode: f8da2...fdd 1
kalini Skrevet 25. august 2020 #13 Skrevet 25. august 2020 Hvis dette stemmer, burde du dra til legen din imorgen, dette er funn som må følges opp! Deretter sender du en klage til kommuneoverlege og fylkesmann! 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #14 Skrevet 25. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legen visste ju ikke om noe, han henviste meg til sykehus når han fikk epikrisen som han fikk fredag. Anonymkode: a5776...aa1 Da sender du en elektronisk melding til legen og ber om å få forklaring. Evt så venter du på timen på sykehuset og får forklaring da. Anonymkode: f8da2...fdd
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #15 Skrevet 25. august 2020 2 minutter siden, kalini skrev: Hvis dette stemmer, burde du dra til legen din imorgen, dette er funn som må følges opp! Deretter sender du en klage til kommuneoverlege og fylkesmann! Er henvist til sykehus av fastlegen. Skal jeg klage på at spesialisten glemte å henvise meg eller hva mener du? Anonymkode: a5776...aa1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #16 Skrevet 25. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da sender du en elektronisk melding til legen og ber om å få forklaring. Evt så venter du på timen på sykehuset og får forklaring da. Anonymkode: f8da2...fdd Hvis det hadde vært noe veldig alvorlig hadde vel fastlegen sagt det? Anonymkode: a5776...aa1 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis det hadde vært noe veldig alvorlig hadde vel fastlegen sagt det? Anonymkode: a5776...aa1 Ja, det er jeg enig i. Men jeg synes likevel at det ikke er rett at tilfeldige folk her inne skal oversette. For dette er mellom deg og legen, det er legen som skal forklare deg og svare på spørsmål du har. Anonymkode: f8da2...fdd 5
rebella81 Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det hadde vært noe veldig alvorlig hadde vel fastlegen sagt det? Anonymkode: a5776...aa1 Ja. Dessuten står det benign etiologi, altså godartet. Det tyder på å være det. Heller ingen fri væske, det er et godt tegn.
kaffegirl Skrevet 25. august 2020 #19 Skrevet 25. august 2020 Enig med de over om at du bør ta kontakt med lege! Basically står det at det foreligger en utvekst/tumor fra livmoren med mål 13.6x10.6x13.4 cm Det med T1/2 signaler sier noe om hvilket type vev man ser, og de kommer frem til at det er en cyste. Det står at livmor er forskjøvet oppover mot høyre og har flere muskelknuter i Str 8-31mm Urinblæren er presset fremover i buken og har en cyste på 4.6cm Venstre eggstokk ligger litt lenger ned og har også en cyste på 3.8cm Ingen lymfeknuter eller fri væske, som er bra! 2
kalini Skrevet 25. august 2020 #20 Skrevet 25. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er henvist til sykehus av fastlegen. Skal jeg klage på at spesialisten glemte å henvise meg eller hva mener du? Anonymkode: a5776...aa1 Du har vært hos spesialist, det er din fastlege som har henvist deg dit regner jeg med. Når en lege henviser til spesialist, skal epikrisen, altså funnene i undersøkelsen sendes til fastlege asap, deretter skal du følges opp av fastlege for vei videre. Evnt overstyrer spesialist dette (hvis du trenger en ny spesialist, opr,behandling i spes.helsetjenesten) osvosv. I dette tilfellet har ingen av delene skjedd, å dette er et alvorlig avvik.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå