AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Del Skrevet 25. august 2020 Heisann sterke damer!! Ikke annet å si.. Jeg tenker vi er kjempe heldige som har tilgang på hjelp. Men fytti det er tøft!💪 Jeg er 33 år og hadde mitt første Prøverørsforsøk i 2018 - innsett og mislykket. Heldige er vi som fikk ei datter på forsøk to. Nå er vi I gang med søskenforsøk. Ble gravid på første forsøk, men endte i spontanabort. Andre forsøk fikk jeg en annen type medisin (menopur + Gonal-f). som resulterte i ett umodent egg. Tredje forsøk ble og et nederlag - men vi hadde så troen; fikk ut hele syv egg!! Fire modne, Tre ble befruktet. Planlagt innsett på dag fem. På dag fem fikk vi telefonen om at innsett ble avbrutt...Ingen av de tre befrukta eggene hadde videre delt seg. Det jeg skal frem til er; vi har totalt seks forsøk. Tre for første barn og tre for søsken. Har jeg feil!? Og jeg har nå på søskenforsøket hatt totalt et fullført forsøk (altså ett innsett). MEN legen ringte meg i dag. Sa jeg hadde dårlige egg og at hvis jeg ikke til neste forsøk fikk ut flere modne egg som delte seg, ville han vurdere å avslutte min plass som prøverørspasient. Har noen opplevd dette??? Jeg har blitt gravid to ganger før - så jeg forstår ikke helt dette, og er helt knust. Har vi ikke krav på tre fullførte forsøk, eller er det noe jeg har misforstått? Takknemlig for alle svar ❤️ Anonymkode: 21f20...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #2 Del Skrevet 25. august 2020 Det er ikke noe dere har krav på, nei. Er dere dårlige kandidater, er det lite vits å kaste bort penger og tid på dere. Beklager, men det er slik det er. Dere står fritt til å gå privat. Anonymkode: 1a8be...41f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartaG Skrevet 25. august 2020 #3 Del Skrevet 25. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe dere har krav på, nei. Er dere dårlige kandidater, er det lite vits å kaste bort penger og tid på dere. Beklager, men det er slik det er. Dere står fritt til å gå privat. Anonymkode: 1a8be...41f Selv når jeg har blitt gravid to av tre fullverdige forsøk? Henger det på greip? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #4 Del Skrevet 25. august 2020 Akkurat nå, MartaG skrev: Selv når jeg har blitt gravid to av tre fullverdige forsøk? Henger det på greip? Ja. Skjønner ikke at dere ikke bare går privat, istedenfor å oppta plass hos det offentlige. Synes det er bra de setter ned foten og stopper behandling. Anonymkode: 1a8be...41f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 25. august 2020 #5 Del Skrevet 25. august 2020 Legene har et moralsk ansvar i at om de mener dere ikke er gode kandidater så skal dere ikke tilbys behandling 😏 Dette gjelder privatpraktiserende leger også. Tydeligvis dårlig medisinkombo for deg. Be om at de revurderer medisin på neste forsøk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartaG Skrevet 25. august 2020 #6 Del Skrevet 25. august 2020 4 minutter siden, Neutral90 skrev: Legene har et moralsk ansvar i at om de mener dere ikke er gode kandidater så skal dere ikke tilbys behandling 😏 Dette gjelder privatpraktiserende leger også. Tydeligvis dårlig medisinkombo for deg. Be om at de revurderer medisin på neste forsøk? Takk, og absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartaG Skrevet 25. august 2020 #7 Del Skrevet 25. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Skjønner ikke at dere ikke bare går privat, istedenfor å oppta plass hos det offentlige. Synes det er bra de setter ned foten og stopper behandling. Anonymkode: 1a8be...41f Huffda. Skjønner du ikke er en prøver i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #8 Del Skrevet 25. august 2020 3 minutter siden, MartaG skrev: Huffda. Skjønner du ikke er en prøver i hvert fall. Ikke for øyeblikket. Men har vært igjennom ivf. Gikk privat, fordi det var altfor lang ventetid i det offentlige. Nettopp fordi folk får søskenforsøk, en skam. Skal vi ha søsken går vi privat igjen, noe annet blir for dumt. Anonymkode: 1a8be...41f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Del Skrevet 26. august 2020 Jeg synes det høres rart ut.. du får jo ut noen modne egg! Og du har blitt gravid flere ganger! Og du er ikke så gammel. Aner ikke på hvilket grunnlag legen har bestemt dette.. Du får nesten spørre og be om et skikkelig svar. Satser på det klaffer for dere på neste forsøk 🤞🏻 Anonymkode: 7a597...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartaG Skrevet 26. august 2020 #10 Del Skrevet 26. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det høres rart ut.. du får jo ut noen modne egg! Og du har blitt gravid flere ganger! Og du er ikke så gammel. Aner ikke på hvilket grunnlag legen har bestemt dette.. Du får nesten spørre og be om et skikkelig svar. Satser på det klaffer for dere på neste forsøk 🤞🏻 Anonymkode: 7a597...728 Hjertelig takk!! Vi satser alt vi har på kommende forsøk i oktober. Takk 🤞🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #11 Del Skrevet 26. august 2020 13 timer siden, MartaG skrev: Selv når jeg har blitt gravid to av tre fullverdige forsøk? Henger det på greip? Det er mer etisk å gi plassen til barnløse enn at du oppholder plassen som har barn fra før og ril og med har fått flere forsøk etter det. Anonymkode: 27086...9a6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Del Skrevet 26. august 2020 Vi ble stoppet etter gjennomført forsøk nummer to på grunn av dårlig eggkvalitet. Gitt de begrensede midlene som finnes til dette støtter jeg at de må gjøre slike valg, selv om det gikk ut over meg på den måten. Anonymkode: a7ee3...6a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartaG Skrevet 26. august 2020 #13 Del Skrevet 26. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ble stoppet etter gjennomført forsøk nummer to på grunn av dårlig eggkvalitet. Gitt de begrensede midlene som finnes til dette støtter jeg at de må gjøre slike valg, selv om det gikk ut over meg på den måten. Anonymkode: a7ee3...6a8 Ja - og det er tøft å ta inn over seg... Gikk dere privat etter dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #14 Del Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mer etisk å gi plassen til barnløse enn at du oppholder plassen som har barn fra før og ril og med har fått flere forsøk etter det. Anonymkode: 27086...9a6 Huff, tenk å være så sur og bitter. Jeg er enig at de som ikke har barn fra før blir prioritert foran de med barn fra før, men de som går gjennom søskenforsøk vil da for pokker meg ha like lyst på barn nummer to som de ville ha barn nummer en. Da er det sårt og vondt å ikke få det til. Anonymkode: d10b1...ef1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #15 Del Skrevet 26. august 2020 3 timer siden, MartaG skrev: Ja - og det er tøft å ta inn over seg... Gikk dere privat etter dette? Ja. Tre runder til, med samme resultat.... Så sykehuset hadde rett i sin vurdering. Anonymkode: a7ee3...6a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #16 Del Skrevet 26. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Huff, tenk å være så sur og bitter. Jeg er enig at de som ikke har barn fra før blir prioritert foran de med barn fra før, men de som går gjennom søskenforsøk vil da for pokker meg ha like lyst på barn nummer to som de ville ha barn nummer en. Da er det sårt og vondt å ikke få det til. Anonymkode: d10b1...ef1 De sure og bitre her inne må du bare ignorere. De er i de fleste tråder som omhandler søskenforsøk. De unner ikke andre stort. Først seg selv, og så helst seg selv. Håper du kommer i mål med ønsket ditt. Vet hvor høyt ønsket et søsken er. Anonymkode: 3fbd7...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartaG Skrevet 26. august 2020 #17 Del Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De sure og bitre her inne må du bare ignorere. De er i de fleste tråder som omhandler søskenforsøk. De unner ikke andre stort. Først seg selv, og så helst seg selv. Håper du kommer i mål med ønsket ditt. Vet hvor høyt ønsket et søsken er. Anonymkode: 3fbd7...160 ❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #18 Del Skrevet 26. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sure og bitre her inne må du bare ignorere. De er i de fleste tråder som omhandler søskenforsøk. De unner ikke andre stort. Først seg selv, og så helst seg selv. Håper du kommer i mål med ønsket ditt. Vet hvor høyt ønsket et søsken er. Anonymkode: 3fbd7...160 Det er jo TS som tenker først seg selv og så seg selv, fremfor barnløse. Var det som ble vist til, du motsier deg selv. Og bare så du vet det, jeg har to friske og fine barn jeg😊 Anonymkode: 27086...9a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #19 Del Skrevet 26. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo TS som tenker først seg selv og så seg selv, fremfor barnløse. Var det som ble vist til, du motsier deg selv. Og bare så du vet det, jeg har to friske og fine barn jeg😊 Anonymkode: 27086...9a6 Oh my🤦♀️ Dessverre er det flere som deg her på KG🥴 Anonymkode: 3fbd7...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartaG Skrevet 26. august 2020 #20 Del Skrevet 26. august 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke for øyeblikket. Men har vært igjennom ivf. Gikk privat, fordi det var altfor lang ventetid i det offentlige. Nettopp fordi folk får søskenforsøk, en skam. Skal vi ha søsken går vi privat igjen, noe annet blir for dumt. Anonymkode: 1a8be...41f Du må ha god råd - ikke alle som har muligheten til det. Samtidig, jeg håper fra hele mitt hjerte at min datter får et søsken! Og vi gir søren ikke opp! Du vet tydeligvis hva det går ut på. Alle hormonene, alle tankene, all den skuffelsen. Alle har lik rett. Og jeg har like mye som alle andre stått i denne køen som du prater om. Vær grei å ikke skriv noe om du ikke har noe godt å komme med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå