Gå til innhold

Skriver for Scrapbooking, hjelp

Ybbob

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har allerede en printer, men er ikke fornøyd med den. Bildene kommer ut kornete uansett hva jeg gjør og det virker ikke som blekket tørker skikkelig, av alle ting.

Er det noen som vet om en bra skriver som kan printe gode bilder, scanner bra og som kan printe på fotopapir og tykkere papir enn vanlige printeark? Jeg håper også på en printer der blekket faktisk tørker skikkelig. Ikke sånn at når jeg kommer borti en tekst jeg har skrevet ut for noen dager siden så drar den svarte fargen seg litt, blir en slags skygge. Noen andre som har opplevd dette og vet hva det kan komme av?
Jeg ønsker en printer som kan skrive ut PDF og som er brukervennlig.

Håper noen her kan komme med egne erfaringer og hjelpe meg med å finne en printer jeg kan være fornøyd med. Setter stor pris på alle svar!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Det med at blekket ikke tørker handler kanskje mer om hvilket blekk og papir du bruker? Jeg ville sjekket ut om det finnes andre typer blekk som passer i printeren din, og prøve et annet fotopapir. Synes det tørker dårligere på veldig glatt papir.

Anonymkode: 0a48a...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2020 den 14.35, Ybbob skrev:
Hei.

Jeg har allerede en printer, men er ikke fornøyd med den. Bildene kommer ut kornete uansett hva jeg gjør og det virker ikke som blekket tørker skikkelig, av alle ting.

Er det noen som vet om en bra skriver som kan printe gode bilder, scanner bra og som kan printe på fotopapir og tykkere papir enn vanlige printeark? Jeg håper også på en printer der blekket faktisk tørker skikkelig. Ikke sånn at når jeg kommer borti en tekst jeg har skrevet ut for noen dager siden så drar den svarte fargen seg litt, blir en slags skygge. Noen andre som har opplevd dette og vet hva det kan komme av?
Jeg ønsker en printer som kan skrive ut PDF og som er brukervennlig.

Håper noen her kan komme med egne erfaringer og hjelpe meg med å finne en printer jeg kan være fornøyd med. Setter stor pris på alle svar!

Jeg tror også at du benytter feil blekk på feil papir. Alle printere kan vel skrive ut PDF vel. Det er vel det mest vanlige formatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt samme blekk før uten noe problem, jeg kjøpte det blekket som skal gå med den printeren jeg har. Men opplevde dette problemet etter at jeg byttet for det var tomt. Det er jo det blekket som står at man skal bruke, så det er veldig merkelig. Kan jo hende det er noe med papiret, men det står at det skal gå med Inkjet, så det er veldig merkelig om det ikke går når det står at det skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ybbob skrev:

Jeg har brukt samme blekk før uten noe problem, jeg kjøpte det blekket som skal gå med den printeren jeg har. Men opplevde dette problemet etter at jeg byttet for det var tomt. Det er jo det blekket som står at man skal bruke, så det er veldig merkelig. Kan jo hende det er noe med papiret, men det står at det skal gå med Inkjet, så det er veldig merkelig om det ikke går når det står at det skal gå.

Når du byttet blekk, kjøpte du originalt blekk til printeren eller? Vi har Brother printer og kjøpte uorginalt blekk (fra Inkclub) fordi det var billigere. Da ble det bare tull med printeren. Måtte kjøpe originalt. Papir er også viktig for resultatet. Bruker du vanlig kopipapir eller glanset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...