Gå til innhold

Katt som tisser utenfor kasse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten vår tisser utenfor doen og søler mye når hun skal grave ned etter seg (hun spruter sanda opp så mye havner utenfor). 

Det første er det største problemet. Det skjer bare innimellom, men denne uka har det skjedd to ganger, noe jeg anser som mye. Det som skjer er at hun står og tisser som normalt, men før hun er helt ferdig begynner hun å løfte rumpa opp, så strålen går opp etter veggen... Det er veldig plagsomt å måtte vaske etterpå, kan dere tenke dere. 

Så mitt spørsmål er: har noen noe tips mot dette? Er det noen doer som skal forhindre at det skjer? Kan hun være plaget av noe? Det er lenge siden sist hun gjorde det, før det nå har skjedd to ganger på samme uke. Hun er i ellers fin form og drikker som normalt. 

PS: Hun er veldig kresen på kattedoer og kan ikke ha tak. Da går hun heller i blomsterpottene mine 😭 Hun er også ganske stor, så trenger litt størrelse på doen (stor som i at kroppen hennes er stor, ikke at hun er overvektig. Dyrlegen har sagt at normalvekten hennes skal være 5kg).

Anonymkode: ad1ed...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har do med inngang fra toppen. 
 

Anonymkode: 1325c...637

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende problem, satte henne da på badet ei ukes tid. Da ble det bra en periode igjen men til slutt ble det virkelig ille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, trøndermann38 skrev:

Hadde lignende problem, satte henne da på badet ei ukes tid. Da ble det bra en periode igjen men til slutt ble det virkelig ille

Kassen hennes tår allerede på badet, så jeg vet ikke helt hvordan det vil hjelpe 😅

Anonymkode: ad1ed...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kassen hennes tår allerede på badet, så jeg vet ikke helt hvordan det vil hjelpe 😅

Anonymkode: ad1ed...f83

La katta være der ei ukes tid da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, trøndermann38 skrev:

La katta være der ei ukes tid da

Jeg vet fortsatt ikke hvordan det skal hjelpe.. Hun tisser jo ikke utenfor med vilje? Mener du som straff? 

Anonymkode: ad1ed...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet fortsatt ikke hvordan det skal hjelpe.. Hun tisser jo ikke utenfor med vilje? Mener du som straff? 

Anonymkode: ad1ed...f83

Var det dyrlegen sa til meg, men til slutt ble det så ille at måtte bare avlive. Ta henne til dyrlegen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, trøndermann38 skrev:

Var det dyrlegen sa til meg, men til slutt ble det så ille at måtte bare avlive. Ta henne til dyrlegen da

Vent.. Hva slags lignende problem var det katten din hadde? Hun reiser seg bare for tidlig opp et par ganger. Det er noen måneder siden hun gjorde det sist, det er bare at hun har gjort det to ganger denne uka, noe som er plagsomt.

Anonymkode: ad1ed...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, trøndermann38 skrev:

La katta være der ei ukes tid da

Hvordan skal det hjelpe å stenge katta inne på et lite rom i en uke for noe hun ikke gjør med vilje? 

 

Kjøp kattedo med vegger og tak. Da holder det seg i kassen. 

Anonymkode: 339f8...ed8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal det hjelpe å stenge katta inne på et lite rom i en uke for noe hun ikke gjør med vilje? 

 

Kjøp kattedo med vegger og tak. Da holder det seg i kassen. 

Anonymkode: 339f8...ed8

Takk for støtten, men hun liker ikke do med tak 😅 Vi har prøvd å venne henne til taket som egentlig hører til den doen hun har, men da går hun heller i alt annet alternativt, som blomsterpottene og urtekassa ute. 

Anonymkode: ad1ed...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal det hjelpe å stenge katta inne på et lite rom i en uke for noe hun ikke gjør med vilje? 

 

Kjøp kattedo med vegger og tak. Da holder det seg i kassen. 

Anonymkode: 339f8...ed8

Var dyrlegen som ba meg gjøre det, og det hjalp ei tid det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For liten kasse? Har en venninne som sleit med dette, hun kjøpte en større kasse. 

Anonymkode: 49be3...dd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, trøndermann38 skrev:

Var dyrlegen som ba meg gjøre det, og det hjalp ei tid det.

Men det hjelper jo ikke når katten reiser seg for tidlig 🙄 dette handler ikke om en katt som tisser utenfor med vilje 

Anonymkode: 7147f...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For det første, katter forstår ikke straff. Du kan ikke straffe katten din ved å stenge den inne på badet i én uke og forvente at problemet skal løse seg. Så ikke gjør det. 

Så til doen, min forrige katt likte heller ikke do med tak helt til vi tok av døra på doen, har dere prøvd det? Jeg har nå ei frøken som spinner ut av doen før hun er ferdig med å bæsje, oh, the joy🙄 Jeg føler med deg, TS. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Matas skrev:

For det første, katter forstår ikke straff. Du kan ikke straffe katten din ved å stenge den inne på badet i én uke og forvente at problemet skal løse seg. Så ikke gjør det. 

Så til doen, min forrige katt likte heller ikke do med tak helt til vi tok av døra på doen, har dere prøvd det? Jeg har nå ei frøken som spinner ut av doen før hun er ferdig med å bæsje, oh, the joy🙄 Jeg føler med deg, TS. 

Nei, føler ikke hun har noe å straffes for heller 😅

Hun hadde en sånn i starten og var vant til å bruke den. Så satte jeg opp urtekasse ute og da foretrakk hun den istedenfor... Vi har nå kjøpt en passe høy plastkasse på Biltema og krysser fingrene for at hun vil bruke den! Hun har ikke tatt den i bruk enda, men hun har heller ikke tatt i bruk noen av plantene våres. Så håper den holder mål 🤞

Takk for hjelp, alle sammen!

Anonymkode: ad1ed...f83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, føler ikke hun har noe å straffes for heller 😅

Hun hadde en sånn i starten og var vant til å bruke den. Så satte jeg opp urtekasse ute og da foretrakk hun den istedenfor... Vi har nå kjøpt en passe høy plastkasse på Biltema og krysser fingrene for at hun vil bruke den! Hun har ikke tatt den i bruk enda, men hun har heller ikke tatt i bruk noen av plantene våres. Så håper den holder mål 🤞

Takk for hjelp, alle sammen!

Anonymkode: ad1ed...f83

Nei, det er sant😊

Krysser fingrene for at den fra Biltema fungerer☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...