Gå til innhold

Andre her med kompleks PTSD?

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, Uatskillelig skrev:

Relasjonstraumer (utviklingstraume, tilknytningstraume) pluss andre traumatiske erfaringer i etterkant som tap av omsorgspersoner, mobbing, dødsfall, grotesk ulykke i familien, overgrep/grenseoverskridelser i ungdomsårene og psykisk mishandling.

❤️

Anonymkode: fc5c5...928

Videoannonse
Annonse
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode ønsker. 
Kjenner meg igjen i frustrasjonen du beskriver i forhold til plutselige endringer i tilstand. Det er derfor jeg må bruke så lang tid på studiene også.  
verktøyene jet bruker høres kanskje veldig banale ut; men fordi dissosiasjon er mitt største problem i hverdagen, er det å bruke sansene. Har sammen med psykologen min laget ulike «markeringer» rundt om i leiligheten; som jeg prøver å bruke før symptomene eskalerer. Noen ganger fungerer det, andre ganger blir jeg dratt rett inn i «noe annet», for eks av en plutselig trigger eller mareritt. 
håper du finner en som er kunnskapsrik og som møter og anerkjenner hele deg. Selv har jeg fått høre at jeg trenger langvarig terapi, og går derfor privat for stabiliteten. Har et spesielt godt forhold til psykologen min, noe som er avgjørende for at jeg kan klare å stå i det. 

Anonymkode: 4e0dc...d57

Det kan jeg forstå, kan tenke meg det blir gledestårer når du blir ferdig med studiene.

Har ikke hørt om dissosiasjonsforstyrrelse, søkte det opp nå og fikk et innblikk. Hørtes ganske brutalt ut.

Kan du nevne et eksempel på det du kan bruke som et av markeringene? Hørtes egentlig ut som et nyttig verktøy. 

Takk for det, håper jeg og! Har ikke muligheten til å gå privat for øyeblikket, men hadde virkelig vurdert det om det var en mulighet!

Anonymkode: ef481...a47

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wow! På tross av så har du fått til alt det, jeg bøyer meg i støvet og all respekt til deg! 
Virker som om det går igjen for flere av oss at vi kan fungere relativt greit på tross av over en periode, men at man om igjen treffer veggen etter å ha stått på så godt man kan. Helt fantastisk å høre at du har barn + bonusbarn og en mann som støtter og tar vare på deg i de dårlige periodene.

Kommentaren din gir nok håp for flere, tusen takk for at du deler og ønsker deg alt vel ❤️
Ts

Anonymkode: ef481...a47

Så oppløftende tilbakemelding, tusen takk ❤️🤗

Ja, den berømte veggen 🙈 Men samtidig så skal man ha en god livskvalitet og fokusere på å bli frisk. Jeg begynte litt i feil ende selv om jeg gikk i terapi før mann, barn og studier, og det er mange ganger jeg har angret på å presse meg såpass mye. Tilslutt går det rett og slett ikke mer. Noen ganger kommer man vel seg tilbake, mens andre ganger ikke, eller trenger lengre tid.

Ønsker også deg alt vel 💕 Jeg synes nå vi er sterke alle sammen som lever med så mye vondt og så mange utfordringer, men kjemper likevel 💪🤗

Anonymkode: 431ef...129

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...