Gå til innhold

Kjøkkeninnredning


Kristin

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp kjøpt kjøkken fra Crown Imperial. Tror ikke de er av de billigste, men vi var så fornøyde med servicen at vi valgte det! Har hørt mye bra om kvaliteten, men spør meg igjen om noen år hva jeg synes... ;-)

Ang Ikea så tror jeg absolutt ikke det har noen dårligere kvalitet enn så mange andre - jeg valgte bort Ikea rett og slett fordi jeg ikke fant noe jeg likte, samt at jeg synes det er ok å ha noe ingen andre har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Norema her vi bor nå, og synes vel det er en helt grei innredning, men er ikke 100% fornøyd med kvaliteten.

Når vi flytter til høsten, så skal vi ha Sigdal kjøkken, byggherren som bygger leiligheten våres, sier og at Sigdal er det beste som fins, og selv om det er dyrere, ville han ikke brukt noe annet på sine byggeprosjekter. Heller aldri hatt noe annet hjemme. Så jeg gleder meg til og få mitt nye sigdal herregård kjøkken.

Men regner jo med at det er mange andre veldig bra kjøkken der ute og. Og hvis man tenker på hva ikea kjøkken koster, må man jo si at de er utrolig bra i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittikat
Me har Huseby, kjempekvalitet!

Kan ikkje samanliknast med billegmerker som Drømmekjøkken, JKE, IKEA.

Einaste problemet er at det vert aldri utslite, og det er alt for dyrt til å byta det ut etter 10 år. Heldigvis har me ein tidlaus modell.

Ellers er Sivesind knallfint. Og knalldyrt.

Anbefalar deg å få forslag til innreiingsløysingar frå minst 4-5 forhandlarar. Mykje gode løysingar ute og går no for tida.

Og du mener Huseby er et dyrmerke i forhold til de andre`? ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er feler ting du bør vurdere før du setter inn nytt kjøkken:

Skal du bo i leil/hus lenge, eller vil et nytt kjøkken være en del av en investering før videresalg for å tjene på salg?

Hva slags bolig bor du i, og hvilken prisklasse/område i byen?

Hva synes du er pent?

For det første er det bare tull at IKEA er så elendig kvalitet. Men det er pga prisklassen ikke like "eksklusivt", så det vil kanskje ikke passe i en bolig i holmenkollen du har tenkt til å selge (bare et eksempel).

hvis du derimot bor i en vanlig leilighet som ikke ligger på beste vestkant vil du ikke tjene inn noe særlig ved videresalg ved å bruke for mye penger på oppussing av kjøkken (gjelder også bad).

Selv satte jeg inn IKEA-kjøkken i min leilighet som ligger på østkanten i Oslo for to år siden. Tror prisen kom på omtrent 50.00 (mulig det var litt mer inkl rørlegger og alt, husker litt dårlig). Hvis jeg hadde investert i et dyrere kjøkken ville jeg aldri fått dette tilbake når jeg i framtida skal selge leiligheten. Leilghetene her i området ligger på et visst prisnivå, det skal mye til før noen vil by så enormt mye mer pga dyr kjøkkeninnredning.

Noe jeg virkelig liker ved IKEA-innredningen er alle de smarte løsningene de har, alt fra diverse hyllesystemer til utrekkbare skap (som er genialt!). I tillegg synes jeg designet til IKEA er pent: stilrent og lyst. Selv valgte jeg fronter av bjørk og heltre benkeplate av bjørk. Ved å velge heltre benkelate er det bare å pusse ned ved ev riper, så det er faktisk en lønnsom investering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og så glemte jeg å si at du må ta turen innom billigkroken på IKEA. Jeg fant flere av dørene til mitt kjøkken der til halv pris uten noen mangler (mangler bare emballasje)

Men en av ulempene med IKEA er at de ikke hjelper deg å planlegge kjøkkenet ditt. Dette må du klare stort sett på egenhånd. Det er gjerne sånn at du får det du betaler for. På IKEA får du ikke like mye service og oppfølging som de dyrere merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en av ulempene med IKEA er at de ikke hjelper deg å planlegge kjøkkenet ditt. Dette må du klare stort sett på egenhånd. Det er gjerne sånn at du får det du betaler for. På IKEA får du ikke like mye service og oppfølging som de dyrere merkene.

Dette stemmer da ikke. I kjøkkenavdelingen har de datamaskiner med program som hjelper deg å planlegge kjøkkenet og de ansatte er mer enn villige til å hjelpe deg å sette det sammen akkurat slik du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leola

Jeg hadde en egen konsulent på Ikea som hjalp til med alt, tegne og planlegge kjøkkenet - bestille alle deler og følge opp bestillingen. I huset hadde jeg en snekker som satte opp og tilpasset skap, skuffer og lister - allikevel så kom det på brøkdelen av andre kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Oj, sorry, var ikkje meininga å trakka på tær her........

Sjølvsagt er Ikea eit greit kjøkken, og med "billig" meiner eg låg pris, ikkje dårleg kvalitet!

Huseby er faktisk dyrare enn JKE og Drømmekjøkken.

Eg meiner ikkje at Huseby er eit svindyrt og eksklusivt kjøkkenmerke, men det er absolutt ikkje av dei rimelegaste heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi budde før, satt vi inn ett kjøkken frå crowen imperial, og var kjempe fornøyd. Den gang var vi innom ikea, og var ikkje fornøyd med verken service og kjøkkena. No har vi flytta inn i nytt hus og har kjøkken frå ikea. Er stor fornøyd. Det er like fint og stilig som det vi hadde, billigare og ser ut til å ha like god kvalitet. løysingane i kjøkeet er også smarte. Liker svært godt store handtak.

Eit godt råd er å finne ei god planløysing, og sammenligne prisar utifrå den. Når du går rundt i butikkar og dei forskjellige butikkane teiknar, blir det forskjellig teikning (skap ol) og då forskjellig pris. Ein må få pris på same teikninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale at du får en ekspert på et kjøkkensenter til å tegne et forslag til kjøkken for deg. De er ofte veldig flinke til å se løsninger. Selv hadde jeg tenkt å få kjøkkenet tegnet av noen og så kjøpe det på ikea (ja, litt sleipt kanskje, men det må vel være lov?), men det ene kjøkkenet som jeg syntes var ok på ikea hadde svært begrenset utvalg i størrelser, og dermed ville det bli mye "dødplass" på kjøkkenet. Det endte med at vi kjøpte hos Crown Imperial, ganske dyrt, men absolutt verdt det! Forskjellige løsninger som uttrekksskap, sokkelskuffer, kildesorteringsett osv osv kan også de hjelpe deg med. Crown Imperial har dessuten "slamre-sperre" på skuffer og skap, altså dersom du dytter igjen en skapdør istedenfor å lukke den, så er er det en knott som tar imot slik at det ikke blir et brak og alle tingene i skapet hopper.

Som sagt, jeg er strålende fornøyd med mitt kjøkken. Det er vel verdt pengene. Men som andre har poengtert her, et dyrt kjøkken er kun vits i dersom du har tenkt å bo i det selv. Det er ikke trolig at kjøper vet/bryr seg om at det er dyrt kjøkken hos deg, det er heller ikke usannsynlig at kjøper ville valgt en litt annen planløsning, og da er det jo greit å enkelt kunne suplementere fra ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg tenkt å få kjøkkenet tegnet av noen og så kjøpe det på ikea (ja, litt sleipt kanskje, men det må vel være lov?),

Det er vel helt greit. Lillebroren til samboeren min gjorde nettopp det.

Crown Imperial har dessuten "slamre-sperre" på skuffer og skap, altså dersom du dytter igjen en skapdør istedenfor å lukke den, så er er det en knott som tar imot slik at det ikke blir et brak og alle tingene i skapet hopper.

Det har Ikea også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...