Gå til innhold

Hvor mye skal jeg ta betalt for en strikkegenser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har strikkegalskap;) Og i det siste har jeg strikket mye av garnlageret, mellom annet noen små barnegensere, det er jo perfekt for å bruke opp rester etter andre plagg. 

Nå har en kollega spurt om å få kjøpe en genser i str 1 år, og jeg skal ta med på jobb. Men det er så vanskelig å si hvor mye jeg vil ha betalt!

Garnet er jo ikke kjøpt til formålet, men det er likevel kjøpt en gang. 

Det er ikke avansert mønsterstrikk etc, hovedsaklig ensfarget eller stripet, og noen med enkle mønsterborder. 

Jeg har tenkt på 200 kr, men kanskje er det for lite?

Anonymkode: 07ca1...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

200 kroner?? Da kan du like godt bare gi den vekk, for det er å grovt underprise seg selv og å undergrave alle andres prising.

Hva koster en tilsvarende baroegenser i butikk? Så tar du garnpris + dobbel butikkpris. Og så sier du ikke unskyld, men at det er et håndarbeid som tar mange timer og om hun ikke liker det, kan hun gå i butikken. Om genseren ikke blir solgt, så gir du den i gave til skolebasaren...

Anonymkode: a4da3...4c7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

200 kroner?? Da kan du like godt bare gi den vekk, for det er å grovt underprise seg selv og å undergrave alle andres prising.

Hva koster en tilsvarende baroegenser i butikk? Så tar du garnpris + dobbel butikkpris. Og så sier du ikke unskyld, men at det er et håndarbeid som tar mange timer og om hun ikke liker det, kan hun gå i butikken. Om genseren ikke blir solgt, så gir du den i gave til skolebasaren...

Anonymkode: a4da3...4c7

«Garnpris + dobbel butikkpris» for en ensfarget barnegenser? :ler: 

200 kr, evt. 250 kr, er en grei pris, TS. Det er jo restegarn du har strikket med, og du koser deg med hobbyen din.

Anonymkode: 8c52a...057

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ta en barnepris  og at du vil ha bilde av barnet i genseren. 😀

Anonymkode: f5d86...cba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

200 kroner?? Da kan du like godt bare gi den vekk, for det er å grovt underprise seg selv og å undergrave alle andres prising.

Hva koster en tilsvarende baroegenser i butikk? Så tar du garnpris + dobbel butikkpris. Og så sier du ikke unskyld, men at det er et håndarbeid som tar mange timer og om hun ikke liker det, kan hun gå i butikken. Om genseren ikke blir solgt, så gir du den i gave til skolebasaren...

Anonymkode: a4da3...4c7

Det var da voldsomt. 😅 
 

Anonymkode: 4be5b...71a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør hva hun synest er ok pris? Synest ikke en skal ta for lite, men kanskje ikke blodpris heller. Er det engangstilfelle så kunne jeg faktisk funnet på å gitt den gratis. 

Anonymkode: 1c1ab...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

200 kroner?? Da kan du like godt bare gi den vekk, for det er å grovt underprise seg selv og å undergrave alle andres prising.

Hva koster en tilsvarende baroegenser i butikk? Så tar du garnpris + dobbel butikkpris. Og så sier du ikke unskyld, men at det er et håndarbeid som tar mange timer og om hun ikke liker det, kan hun gå i butikken. Om genseren ikke blir solgt, så gir du den i gave til skolebasaren...

Anonymkode: a4da3...4c7

100% enig. Og argumentet om at man koser seg med strikkingen? Skal alle som liker jobben sin gjøre den gratis?

Anonymkode: 68c2e...88d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket på bestilling noen ganger, og synes det er vanskelig å prise arbeidet jeg gjør.. For en barnegenser ville jeg nok tenkt 400 kroner minst, men som kunde hadde jeg da forventet at den var strikket pent, at aller sømmer var gjort fine og at tråder var sydd inn pent. Det kommer også an på hva slags garn det er brukt. Er det brukt et billiggarn som gir genseren dårligere kvalitet og holder kortere, ville prisen blitt mindre. Er det brukt kvalitetsgarn så man kanskje kan bruke genseren til flere barn, ville prisen vært høyere.

Anonymkode: 5193f...809

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grådig. Gi nå vekk den genseren, alvorlig talt. 

Anonymkode: 473d0...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på epla.no hva de tar for gensere, kanskje selge litt der selv? :)

 

Anonymkode: 0874a...d00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville minst ha tatt 400 kr. Du har kjøpt garnet, du skal strikke det selv om du har dilla. Ikke underpris deg :)

Tenk hva den genseren ville ha kostet i butikk. Det er jo noe du lager på din egen fritid, og man er ofte villig til å betale litt for håndarbeid.

Anonymkode: 46dc5...9c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det strikket med ull eller bomullsgarn? 200-400 kr. Er det blandingsgarn ville jeg gitt den gratis.

Anonymkode: 052b3...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kostnaden på garnet, og hvor mange timer bruker du?

Anonymkode: 59466...49e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så grådig. Gi nå vekk den genseren, alvorlig talt. 

Anonymkode: 473d0...7e2

Nå har jeg hørt det også, at det er grådig å ønske betaling for jobb man gjør.

Anonymkode: 68c2e...88d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er kostnaden på garnet, og hvor mange timer bruker du?

Anonymkode: 59466...49e

Å se på timeantall når det gjelder håndarbeid er håpløst! Man må se på garnprisen og gange denne med tre, minst!

Anonymkode: 86813...4e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så grådig. Gi nå vekk den genseren, alvorlig talt. 

Anonymkode: 473d0...7e2

Alvorlig talt, slutt å kom med sånt vås! TS er jo blitt bedt om å strikke, da skal jo mottaker betale for arbeidet!

Anonymkode: 86813...4e7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg hørt det også, at det er grådig å ønske betaling for jobb man gjør.

Anonymkode: 68c2e...88d

Det er en hobby og strikket av restegarn. Jeg har aldri i mitt liv tatt betalt for stikkearbeid, synes det er smålig. 

Anonymkode: 473d0...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å se på timeantall når det gjelder håndarbeid er håpløst! Man må se på garnprisen og gange denne med tre, minst!

Anonymkode: 86813...4e7

Uenig. Kvalitetsgarn skal man selvsagt ta betalt for, men jeg kan strikke i en måned på garn til 50 kroner hvis jeg bare velger tynt nok garn og vanskelig oppskrift. Timer brukt betyr noe det også.

Anonymkode: 68c2e...88d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør hva oppdragsgiver synes er OK. Jeg selger av og til kort som jeg har scrappet og foreslår en pris, men tilføyer at siden det er hobby så er jeg åpen for pruting. Ganske ofte "pruter de seg opp" i stedet for ned for de synes det er gøy å gi et håndlaget kort. For min del så synes jeg det er greit å få dekket materialkostnader sånn noenlunde. Det er tross alt bare en hobby, men vil noen gi et par tiere mer så gidder jeg ikke krangle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...