Snasky Skrevet 18. juli 2005 #1 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg lurer på når en er mest fruktbar. Er det det sånn ca to uker etter første dag i siste mens eller er det en veldig usikker regel? Er litt i tvil om når jeg har eggløsning, kjenner det ikke på kroppen. Håper noen har en liten pekepinn å gi meg. Snasky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 18. juli 2005 #2 Del Skrevet 18. juli 2005 To uker før mens er du mest fruktbar. Eller 14 dager etter første dag mens hvis du har en syklus på 28 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. juli 2005 #3 Del Skrevet 18. juli 2005 I gjennomsnitt er det 14 dager før nest mens, men denne tiden (fra el til mens, som kalles latefase) kan være fra 10-18 dager før neste mens. Så dersom du forsøker å bli gravid og ikke bruker andre metoder for å finne el, så regn med alle disse dagene. Dersom du prøver å IKKE bli gravid, så sier det seg selv at det er en ganske lang tid du ikke må ha ubeskyttet sex for å være sikker, om du ikke kjenner til din syklus. (sædcellene kan lev opptil 5 døgn under de rette forhodlene, så dermed er det allerede fra 23 dager før neste mens du potensielt kan være fruktbar, og i en 28 dagers syyklus er det omtrent før du er ferig med forrige mens... Andre måter er temping eller el-tester, gjerne kombinert med å følge med på livmortappen og utfloden. (Du kan finne litt om dette på forumet for prøvere, med linker til steder du kan lese mer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest Skrevet 18. juli 2005 #4 Del Skrevet 18. juli 2005 I gjennomsnitt er det 14 dager før nest mens, men denne tiden (fra el til mens, som kalles latefase) kan være fra 10-18 dager før neste mens. ← Lutealfase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. juli 2005 #5 Del Skrevet 19. juli 2005 Ja, luatefase. Beklager at det falt ut en bokstav. Det ser jo lettere komisk ut med en "latefase", som om man skal være lat da, men jeg mente selvsagt luatefase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruE Skrevet 19. juli 2005 #6 Del Skrevet 19. juli 2005 Ja, luatefase. Beklager at det falt ut en bokstav. Det ser jo lettere komisk ut med en "latefase", som om man skal være lat da, men jeg mente selvsagt luatefase. ← Ikke lett dette her! Men staveleifhumor er like gøy som snublehumor synes jeg, så nå sitter jeg og fniser for meg selv! L-U-T-E-A-L-F-A-S-E! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2005 #7 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg brukte eggløsningstester for å finne ut når jeg hadde eggløsning. For meg var det mindre stress, for det viste seg at det varierte litt fra måned til måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå