Gå til innhold

3 navn - oppkalt etter sminke, mote og modell

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om å gi babyen sin 3 navn hvorav det første er et kosmetikk merke, det andre et av verdens mest kjente designermerker og det tredje navnet er etter en tidligere supermodell? 

Anonymkode: 76f3e...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isadora har vært i bruk veldig, veldig mye lenger som jentenavn.

Anonymkode: c9a79...605

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om å gi babyen sin 3 navn hvorav det første er et kosmetikk merke, det andre et av verdens mest kjente designermerker og det tredje navnet er etter en tidligere supermodell? 

Anonymkode: 76f3e...209

Karoli er etternavnet?

Anonymkode: 71355...698

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok tenkt at det gjenspeiler verdiene til foreldrene.

Nå er jeg veldig fordumsfull, men jeg vil tippe at foreldrene har liten kulturell kapital og er lavt utdannet.

Selv om jeg jeg både eier en del designerklær og kosmetikk, kunne det ikke falle meg inn å oppkalle barna mine etter kommersielle merkevarer. Jeg kunne nok oppkalt etter romanfigurer, slektninger eller andre som har gjort dypt inntrykk, men ikke etter merkevarer.

En dame i nabolaget har kalt pudlene sine for «Chanel» og «Vuitton» (det siste uttaler hun helt feil når hun roper på hunden). Kjenner at jeg synes det er litt flaut...

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekka Dior Cindy Linda

Sleek Louis Claudia

Sephora Gucci Linda

?

Anonymkode: 4c61a...b47

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miss-Grey skrev:

En dame i nabolaget har kalt pudlene sine for «Chanel» og «Vuitton» (det siste uttaler hun helt feil når hun roper på hunden). Kjenner at jeg synes det er litt flaut...

Av og til hører jeg en solid røykestemme som roper; «Chaanel! Vøytånn! Komme da!» 

Er usikker på om Chanel og Louis Vuitton hadde ønsket å bli assosiert med den gjengen der 😉

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre dette i Norge er å be om skråblikk, fnising og hets bak din rygg... Og stakkars barn når det begynner på skolen 😬 Når jeg tenker meg om er det nok kun Kardashians som kan komme unna med noe slikt 😅

Anonymkode: 63cfc...014

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det er ekstremt harry og synes rett og slett synd på kid’en som må ha et slikt navn🙈 Vekkes mange fordommer i flere her, og jeg tror ikke vi er de eneste. Ikke at alle jenter trenger å hete Emma eller Ida, men det finnes nå en mellomting. 

Anonymkode: 59dde...d86

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Nå ser jeg for meg:

Maybelline Coco Cindy. 😂

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattene mine heter Coco Chanel, Poco Loco og Nadia C (et stil-ikon, et klesmerke og en rumensk turner som har lagt opp for 100 år siden 😄 og navnene passer med utseende eller personlighet).  Kunne aldri tenkt meg å gi lignende navn til barna mine, de har helt vanlige norske navn.

Anonymkode: 439b1...d1d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, kan du ikke bare si hville navn du har tenkt da?? Det er jo umulig å si noe om det, L'oreal Gucci Tyra er ikke bra, men du hadde kanskje noe som klinger bedre? Igjen, du må nesten være konkret hvis du vil ha ordentlige svar... 

Anonymkode: 1558d...0e9

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt at det er opp til hver enkelt, men veldig få som tenker at det ikke er dems sak så jeg ville ikke gjort det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være eksklusive merkevarer?

Hva med Rimmel KappAhl Vendela? Synes også at Elf Asos Cindy klinger fint! 👌 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...