Gå til innhold

Mønsterstrikk, hvordan få flyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har strikket noe mønsterstrikk (fanakofte, selbuvotter etc), og vet at det handler å få rett «strekk» på mønstertråden, ikke for stramt eller slakt. Resultatet ble egentlig ganske bra (spesielt etter blokking/damping) men synes det er litt styrete, og er hele tiden usikker på om det blir riktig. Strikker med begge trådene på venstre pekefinger som jeg har lært av å se tutorial videoer. Men jeg må hele tiden sjekke, justere og dra i mønstertråden etter at jeg har strikket feks 20 masker, synes ikke jeg får noe god flyt på strikkingen. Er det bare sånn det er, eller er det noen triks for få det jevnt uten å styre så mye?

Anonymkode: 46328...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker av og til engelsk metode for strikking av mønster, fordi jeg syns det blir jevnere da. Du kan jo sjekke videoer og se om dette er noe for deg? Strikker kontinentalt ellers, men lærte engelsk da jeg begynte å strikke, så har ingen problemer med å veksle mellom dem. 

Anonymkode: 81643...47b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker av og til engelsk metode for strikking av mønster, fordi jeg syns det blir jevnere da. Du kan jo sjekke videoer og se om dette er noe for deg? Strikker kontinentalt ellers, men lærte engelsk da jeg begynte å strikke, så har ingen problemer med å veksle mellom dem. 

Anonymkode: 81643...47b

Takk for tips, det skal jeg sjekke ut😊

TS

Anonymkode: 46328...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...