Gå til innhold

Flere single her som

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere single her som er møkk lei Tinder og andre dating apper? Har ikke vært mye på Tinder, men har testet det ut. Har møtt kun 3 menn som virket seriøse og oppegående. Andre menn har kun vært ute etter sex, droppet kontakt i ett par måneder for så å gi lyd fra seg igjen a la «Har tenkt mye på deg i det siste, hvordan går det? 😘» Svarer ikke disse av åpenbare grunner. Jeg syntes normal folkeskikk og oppførsel er mangelvare blandt mange på disse dating appene, så sa lurer jeg, er det oftest en viss type person som bruker Tinder osv? Eller er det sånn det har blitt? Greit nok at man kanskje ikke var så intressert likevel etter å ha møttes, det er jo noe med kjemien og alt som skal klaffe, men hvorfor ikke bare si det? Hva får en mann eller kvinne for den sats skyld at det er ok og ikke la høre fra seg etter noen dater for så 2 måneder etterpå, skrive noe så latterlig som at «har tenkt på deg» Er det virkelig så lav standar på folk? Hvor ble det av de ærlige, direkte menneskene? Og hvor møter man skikkelige folk nå om dagen, som vil ut å spise, reise på tur med niste i sekken, som gir beskjed om man ikke helt følte interessen på en skikkelig måte. Som ikke sender melding klokken 23 en kveld og lurer på «hva gjør du da 😘» til ei dame men aldri har prater med. Hva er det med folk idag? Tror man så bra om seg selv at det holder å skrive «Pule?😘😉» kl 02 natt til fredag? Isåfall, på tide med reality check! 

Anonymkode: e66ed...af9

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, sånn er det. Det er bare å senke forventningene og lære å trives i eget selskap. Og kutte ut appene. 

Anonymkode: 188b9...94e

• Liker 3
Skrevet

Har aldri brukt tinder eller andre dating apper, kommer aldri til å gjøre det.

Så jeg har ingen spesielle følelser ovenfor dem.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg hater de appene. Kun useriøse folk som bruker de føler jeg som er bare opptatt av en ting eller så holder dem ikke løfter om å møte opp. Single forever! :)

Skrevet

Kan legge til at det ikke bare er på appene disse mannfolka holder på med det opplegget der, har møtt flere som har virket tilsynelatende oppegående, men som submariner og juger og det som er, selv etter mange måneder.

Anonymkode: dba03...7a3

• Liker 1
Skrevet

Logget meg ut fra Tinder for godt i sommer. Men så er jeg så tvers igjennom normal mann som man kan få det, som ikke får noe særlig respons. Kast- og sortersamfunnet har gjort det vanskelig, og jeg har funnet meg i at det ikke vil gå seg til heller. Jeg er ikke topp 20%, og sånn er det. 

Håper på å treffe noen på naturlig vis, slik at jeg kan spille på sjarm og utstråling. Det er kanskje min styrke Men det er jo bortimot umulig. Hvor finner man dem når man bor på bygda? Dessuten så er det ikke sosial akseptert i dag at en mann bare tar spontant kontakt lenger. #VilleBareSnakkeLitt

Anonymkode: 1bc16...adb

• Liker 2
Skrevet

Overskriften. Hvor vanskelig er det? 

Anonymkode: facec...cca

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere single her som er møkk lei Tinder og andre dating apper? Har ikke vært mye på Tinder, men har testet det ut. Har møtt kun 3 menn som virket seriøse og oppegående. Andre menn har kun vært ute etter sex, droppet kontakt i ett par måneder for så å gi lyd fra seg igjen a la «Har tenkt mye på deg i det siste, hvordan går det? 😘» Svarer ikke disse av åpenbare grunner. Jeg syntes normal folkeskikk og oppførsel er mangelvare blandt mange på disse dating appene, så sa lurer jeg, er det oftest en viss type person som bruker Tinder osv? Eller er det sånn det har blitt? Greit nok at man kanskje ikke var så intressert likevel etter å ha møttes, det er jo noe med kjemien og alt som skal klaffe, men hvorfor ikke bare si det? Hva får en mann eller kvinne for den sats skyld at det er ok og ikke la høre fra seg etter noen dater for så 2 måneder etterpå, skrive noe så latterlig som at «har tenkt på deg» Er det virkelig så lav standar på folk? Hvor ble det av de ærlige, direkte menneskene? Og hvor møter man skikkelige folk nå om dagen, som vil ut å spise, reise på tur med niste i sekken, som gir beskjed om man ikke helt følte interessen på en skikkelig måte. Som ikke sender melding klokken 23 en kveld og lurer på «hva gjør du da 😘» til ei dame men aldri har prater med. Hva er det med folk idag? Tror man så bra om seg selv at det holder å skrive «Pule?😘😉» kl 02 natt til fredag? Isåfall, på tide med reality check! 

Tinder skygger jeg langt unna. Når det gjelder andre datingapper går det helt greit. Blir ikke lei det, det er bare en arena der man kan treffe andre og sjekket ut om det passer. Så mye bedre en byen som sjekke arena i alle fall. Alt det ander du sier kan man oppleve med å treffe de direkte også. Det er bare ikke noen forskjell. Det har alltid vært slik, da jeg datet uten nett var det akkurat de samme som gjaldt. Man traff andre på byen, på reiser, vennekrets  og jobb. Det var ikke noe lettere å få et forhold for det om. Ofte endte det med et par treff og så ble det ikke noe mer. Har aldri opplevd at noen kvinne har sagt at vi ikke passer sammen og vi bør avslutte det! De bare fader det ut alle jeg har truffet før og etter et veldig langt ekteskap. Så helt grunnleggende er det ikke en dritt forskjell på hvor man treffer en partner, det er akkurat de samme mekanismene som gjelder.

Dater jeg en kvinne og jeg føler at vi ikke passer sammen? Jeg sier det rett ut, så er det avsluttet. Har aldri ghostet eller fadet ut en eneste kvinne noen gang. Bare sagt det som det er. Jeg syter ikke har hatt alt sammen i et langt ekteskap, barn og alt det der. Aldri om jeg romantiserer sjekking før i tiden, det er bare tull alt sammen. Det er forbausende likt hvordan et fungerer i dag.

Gjest TheCatLady
Skrevet

Ja, jeg er litt lei. Jeg har ikke den samme erfaringen med at alle er useriøse. De jeg har skrevet med har stort sett vært seriøse, men det som er problemet akkurat nå er at jeg bor på et lite sted. Så stort sett har jeg skrevet med menn som bor langt unna og da blir det litt komplisert. 

Jeg er veldig åpen for å treffe noen som bor et stykke unna sånn i teorien, men det jeg ikke liker er at man chatter i en evighet og så blir det liksom ikke noe møte. Kunne tenke meg å møtes kjapt, men blir litt komplisert når man må bo på hotell og masse styr. Det krever litt mer for å opprettholde interessen opplever jeg.

Så lurer litt på om det er bedre å vente til jeg har fått flyttet på meg og bor på et litt større sted. Sånn at jeg kan møte noen gjennom aktiviteter eller avtale et møte kjapt. Liker veldig godt å se noen i virkeligheten og hvordan de oppfører seg, prater og utstrålingen deres. 

Jeg tror ikke at det er noe lettere, men det passer meg kanskje bedre å gjøre det slik. Har heller ikke noe ønske om en familie så sånn sett haster det ikke så voldsomt. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: e66ed...af9

De sitter hjemme og venter til det "rette" tidspunktet til å ta kontakt, men blir dumpet pga. at han playeren hadde bedre kort der og da. 

Du må nok desverre ta litt kontakt selv også til menn som ikke tar kontakt. For det blir så vi gir opp til slutt når vi har prøvd kansje flere hundre ganger, men alltid fått avslag. Det gir ikke den beste selvtiliten det heller.

Jeg er av den oppfatningen at dama har bedre sjanse for å lykkes om hun tar kontakt enn motsatt. Kansje du slipper unna de som bare vil pule også.

Skrevet
2 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

De sitter hjemme og venter til det "rette" tidspunktet til å ta kontakt, men blir dumpet pga. at han playeren hadde bedre kort der og da. 

Du må nok desverre ta litt kontakt selv også til menn som ikke tar kontakt. For det blir så vi gir opp til slutt når vi har prøvd kansje flere hundre ganger, men alltid fått avslag. Det gir ikke den beste selvtiliten det heller.

Jeg er av den oppfatningen at dama har bedre sjanse for å lykkes om hun tar kontakt enn motsatt. Kansje du slipper unna de som bare vil pule også.

Jeg blir alltid avvist når jeg tar kontakt. 

Anonymkode: ff670...31b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir alltid avvist når jeg tar kontakt. 

Anonymkode: ff670...31b

Hva tror du en mann blir?

2 av hundre kansje liker meg. Dette er en manns verden. 98 avvisninger og 2 napp. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hva tror du en mann blir?

2 av hundre kansje liker meg. Dette er en manns verden. 98 avvisninger og 2 napp. 

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: a565b...7bd

Skrevet

Jeg ga opp Tinder fordi det er visst et stort minus å ikke ha sosiale medier. Har man ikke snap, eller Instagram så er man visst et troll.

Og når jeg så at de kunne få tlfnr mitt, ringe meg slik at de hører at jeg faktisk er en jente og ikke Birger 58 år fra Sinsen så vil de ikke gi bort tlfnr sitt til meg heller, for jeg KAN være et troll.

Anonymkode: 30097...799

• Liker 1
Skrevet

Jeg kom ganske nylig ut fra et langvarig forhold og lagde en profil på en datingapp. Det var egentlig mest for å "komme videre" og bare flørte litt, men det endte med at den første jenta jeg snakket med likte meg godt og vi snakket hele tiden, og så møttes vi, og nå har det gått et par måneder og vi møtes enda...

Selvfølgelig er det litt flaks og uflaks, men jeg skjønner ikke hvorfor det klages så mye over at man treffer playere og whatnot. Det er haugevis av seriøse menn som i det aller minste leter etter noe mer enn ONS, og det kan umulig være så vanskelig å filtrere ut de verste?

Det er vel ikke verre enn å bare blokkere de som spør hva du gjør klokka 23, og legge litt mer innsats i å få en god tone med de som har potensiale?

Jeg er ingen fan av "datingapps" og hvordan ting har utviklet seg heller, men det er jo ikke så mye å gjøre med. Det jeg stusser på er at det skal være såååå umulig å finne skikkelige gutter/menn der. Kvinner får jo hundrevis av likes på et døgn og kan kontakte alle og sile ut de interessante, men det krever jo litt innsats fra egen side.

Anonymkode: b3966...055

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ga opp Tinder fordi det er visst et stort minus å ikke ha sosiale medier. Har man ikke snap, eller Instagram så er man visst et troll.

Og når jeg så at de kunne få tlfnr mitt, ringe meg slik at de hører at jeg faktisk er en jente og ikke Birger 58 år fra Sinsen så vil de ikke gi bort tlfnr sitt til meg heller, for jeg KAN være et troll.

Anonymkode: 30097...799

Det er jo ikke allverdens arbeid å lage en konto på snap eller en eller annen tjeneste utenfor Tinder der man kan sende bilder og slikt?

Hvorfor gir du heller bort telefonnummer enn en eller annen random snapchat-konto du har laget for formålet? Jeg gir ikke bort telefonnummer før jeg vet at det er noen jeg kan stole på, så jeg skjønner dem godt egentlig...

Anonymkode: b3966...055

Skrevet

15% av mennene matcher med 85% av damene sånn ca. De kan nok helt sikkert sende "pule?😘" kl 02 til en del av matchene sine og gjøre nettopp det. Sier du nei. bryr de seg jo ikke - de snakker ikke med deg ellers uansett. Ellers enig i mye av det du skriver om folkeskikk o.l. Kjærlighetspodden med Sissel Gran har en episode med Tinder, og om det ødelegger eller hjelper folk, som tema. Ganske interressant. "Snakkes til uka" er også en bok det kan være verdt å lese, om du er ute etter å se at andre i det minste har samme erfaring som deg.

Skrevet

Ikke rart han sender «pule nå i kveld» når han får napp 1 av 10 ganger, minst.

Anonymkode: 7cef4...020

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart han sender «pule nå i kveld» når han får napp 1 av 10 ganger, minst.

Anonymkode: 7cef4...020

Gjør han det? Er det så lett?

Skrevet

Har opplevd lite av det du beskriver, men jeg er veldig selektiv med hvem jeg sveiper på og svarer og møter 

Anonymkode: 61585...6ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...