AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Del Skrevet 22. august 2020 Noen som har noen tips? Annet enn vektnedgang.. Har ingen syklus og sliter med kraftig hormonell akne.. Føles forferdelig at kroppen ikke fungerer nå som man endelig kan få barn.. Anonymkode: 30d89...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. august 2020 #2 Del Skrevet 22. august 2020 Medisinhjelp. Har du vært hos en gynekolog? Da jeg ble prøver første gang fikk jeg påvist PCOS, med syklus helt på styr. Fikk metformin til slutt, fikk EL og ble gravid på den med èn gang. Siden har jeg brukt den medisinen hver gang jeg har vært prøver og blitt gravid flere ganger. Så nå har jeg EL og syklus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eugenniee Skrevet 22. august 2020 #3 Del Skrevet 22. august 2020 Jeg hadde ikke så kraftige symptomer, men uansett: lange sykluser (mer enn 35 dager), eggløsning ikke hver måned, flere cyster på eggstokkene. Hadde det slik i mange år, siden puberteten. Jeg foradnret kostholdet (lavere karbo generelt, mye mer grønnsaker, gode kilder til fet, ikke noe sukker og raske karbohydrater), og begynte med en annen type trening (kortere løpeturer med intervaler, styrketrening, yoga). I tillegg tar jeg myo inositol, NAC, og magnesium. Det hjalp mye. Men det tok lang tid, ca 6 mnd før jeg begynte å se resultater. Ellers er det medisiner som kan hjelpe, som metformin (mot insulinresistens) og provera/letrozol (starte blødning/stimulere eggløsning). Har du snakket med en gynekolog? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påmfritt Skrevet 22. august 2020 #4 Del Skrevet 22. august 2020 For meg har riktig kosthold hjulpet en god del. Gå til en klinisk ernæringsfysiolog og få hjelp og informasjon om riktig kosthold. Henvisning får du av fastlegen. Det finnes masse litteratur på dette men jeg ville sjekket nøye at de som har skrevet litteraturen har kompetanse på området. Jeg har ikke kraftig akne i form av betente cyster men jeg har i løpet av syklusen min masse kviser. Basiron 10% har hatt veldig god effekt på huden på min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Del Skrevet 22. august 2020 Har aldri tillatt meg selv forfalle og gå opp i vekt, så har heldigvis aldri vært overvektig. Gikk rett på ivf, orket ikke prøvd ut noe annet først. Anonymkode: 25e65...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 22. august 2020 #6 Del Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har aldri tillatt meg selv forfalle og gå opp i vekt, så har heldigvis aldri vært overvektig. Gikk rett på ivf, orket ikke prøvd ut noe annet først. Anonymkode: 25e65...1b8 Idiot 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Del Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, Neutral90 skrev: Idiot Idiot fordi jeg ikke er overvektig? Er så lei av folk som skylder på pcos fordi de er overvektig, det handler kun om selvkontroll. Anonymkode: 25e65...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella_b Skrevet 22. august 2020 #8 Del Skrevet 22. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Idiot fordi jeg ikke er overvektig? Er så lei av folk som skylder på pcos fordi de er overvektig, det handler kun om selvkontroll. Anonymkode: 25e65...1b8 Idiot fordi du skriver som en selvopptatt idiot. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. august 2020 #9 Del Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Idiot fordi jeg ikke er overvektig? Er så lei av folk som skylder på pcos fordi de er overvektig, det handler kun om selvkontroll. Anonymkode: 25e65...1b8 Nei, det handler også om gener og sykdom. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Del Skrevet 22. august 2020 2 minutter siden, ella_b skrev: Idiot fordi du skriver som en selvopptatt idiot. Heldigvis en grunn til at det er bmi-grense for å få ivf 😉 Anonymkode: 25e65...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #11 Del Skrevet 22. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Idiot fordi jeg ikke er overvektig? Er så lei av folk som skylder på pcos fordi de er overvektig, det handler kun om selvkontroll. Anonymkode: 25e65...1b8 Jeg har det også, er ikke overvektig. Anonymkode: 1cbe5...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Del Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, Amatariel skrev: Nei, det handler også om gener og sykdom. Nei. Det handler ene og alene selvkontroll. Jeg har selv måtte leve på 1000 kalorier daglig en periode pga medisiner jeg stod på. Hadde jeg spist mer enn det, hadde vekten økt. Tro meg, det krever selvkontroll å leve på så lite mat. Anonymkode: 25e65...1b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella_b Skrevet 22. august 2020 #13 Del Skrevet 22. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Heldigvis en grunn til at det er bmi-grense for å få ivf 😉 Anonymkode: 25e65...1b8 Og det har gått kjempebra for deg ser jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #14 Del Skrevet 22. august 2020 10 minutter siden, ella_b skrev: Og det har gått kjempebra for deg ser jeg. ? Ble gravid på første ivf-forsøk. Anonymkode: 25e65...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 22. august 2020 #15 Del Skrevet 22. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Ble gravid på første ivf-forsøk. Anonymkode: 25e65...1b8 Blir du så snerpete av kalorieunderskudd, eller er du bare sånn? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 22. august 2020 #16 Del Skrevet 22. august 2020 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Idiot fordi jeg ikke er overvektig? Er så lei av folk som skylder på pcos fordi de er overvektig, det handler kun om selvkontroll. Anonymkode: 25e65...1b8 Du er en idiot fordi du har behov for å komme inn her og på en mislykket måte prøve å hevde deg selv, du kan jo umulig ha det godt med deg selv. Endret 22. august 2020 av FrøkenMånestråle 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #17 Del Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Blir du så snerpete av kalorieunderskudd, eller er du bare sånn? Jeg bare er sånn. Anonymkode: 25e65...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #18 Del Skrevet 22. august 2020 Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: Du er en idiot fordi du har behov for å komme inn her og på en mislykket måte prøve å hevde deg selv, du kan jo umulig ha det godt med deg selv. Jo, jeg har det faktisk veldig godt med meg selv. Har en perfekt liten gutt på 7 måneder og livet er egentlig ganske bra nå. Anonymkode: 25e65...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #19 Del Skrevet 22. august 2020 Metformin kan stabilisere eggløsning og gi bedre egg. Pergotime hvis ikke det hjelper 😊 Anonymkode: 451f3...315 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 22. august 2020 #20 Del Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare er sånn. Anonymkode: 25e65...1b8 Uffda... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå