AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Del Skrevet 21. august 2020 Jeg trener styrke og har store utfordringer i matveien. Jeg tåler bittelitt laktosefrie melkeprodukter, litt egg(1 i uken), ikke hvetemel, cous cous, løk/hvitløk, bønner, div linser, erter... Har fått beskjed av sykehuset å gå på Lav fodmap kosthold (uten/lite tungtfordøyede karbohydrater) Dette gjør det vanskelig for meg å spise variert og gå opp i muskelmasse.. Hadde jeg tålt alt mulig, hadde jeg spist lavkarbo. Jeg kan spise alt av kjøtt og fisk, litt bananer, potet, gulrøtter, salat, tomater, paprika, bittelitt avokado, bittelitt brokkoli, litt nøtter, litt havregryn, litt chiafrø, sesamfrø, gresskarkjerner, litt mandler, solsikkekjerner, quinoa og andre glutenfrie melsorter. Noen tips? Anonymkode: 805c4...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Del Skrevet 21. august 2020 Jeg skjønner ikke problemet helt. Du tåler jo masse? Og kan uten problem gå lavkarbo om du vil? Anonymkode: 2d3d9...012 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Del Skrevet 21. august 2020 Opp i muskelmasse? Spis masse protein (helst 2 gram pr kg fettfri kroppsvekt) og tren mye styrke med vekter. Suppler gjerne med kreatin og litt karbohydrater for å fylle glykogenlagrene i musklene. Anonymkode: 15c66...4e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Del Skrevet 22. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke problemet helt. Du tåler jo masse? Og kan uten problem gå lavkarbo om du vil? Anonymkode: 2d3d9...012 Lavkarbo er mye egg og melkeprodukter, er det ikke? Ts Anonymkode: 805c4...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Del Skrevet 22. august 2020 Du skriver jo at du kan spise alt av kjøtt og fisk, så proteinbehovet burde jo være lett å dekke? Det er nok ikke dette som hindrer deg i å få resultater fra styrketreningen... Anonymkode: cc9a6...697 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Del Skrevet 22. august 2020 Her skaper du problemer for deg selv. Svaret ditt i hvordan du kan gå opp i muskelmasse ligger i ditt eget innlegg. Høres mer ut som du ønsker å unnskylde deg med at du har matintoleranse for å ikke kunne gå opp i muskelmasse. Anonymkode: a0079...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #7 Del Skrevet 22. august 2020 Jeg spiser lav fodmap og har ingen problemer med å gå opp i muskelmasse (annet enn at jeg er lat da) Anonymkode: 75090...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #8 Del Skrevet 22. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lavkarbo er mye egg og melkeprodukter, er det ikke? Ts Anonymkode: 805c4...dc8 Kun om du velger det sånn selv? Jeg spiser mye færre typer mat enn deg og lever fint lavkarbo. Det kan være at ditt inntrykk har blitt farget av hele populærkulturen rundt det. Anbefaler at du gjør det enkelt for deg selv og starter med å kun tenke kjøtt og grønnsaker og bygger opp en livsstil ut fra det. Derfra kan du eksperimentere med flere ingredienser. Min erfaring for magen er at jeg må holde meg helt unna glutenfrie kornprodukter også. Og belgfrukter. Drikker også eplecidereddik (Helios) for å hjelpe magen. Anonymkode: 2d3d9...012 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Del Skrevet 22. august 2020 Anbefaler deg egentlig å lese deg opp på paleo. Kan være din kropp passer bedre på den type kosthold. Det kan også være at du burde gå for kun eggeplomme og ikke hviten til å starte med. Kjøtt og fisk er jo mat for å bygge muskler, så her burde det ikke være noen kjempeutfordring. Anonymkode: 2d3d9...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #10 Del Skrevet 22. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser lav fodmap og har ingen problemer med å gå opp i muskelmasse (annet enn at jeg er lat da) Anonymkode: 75090...ce1 Et lavfodmap kosthold går ut på at man kan spise så mye laktosefrie melkeprodukter og egg som man bare klarer, jeg tåler veldig lite laktosefrie melkeprodukter og egg, så det utgår. Ts Anonymkode: 805c4...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #11 Del Skrevet 22. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg egentlig å lese deg opp på paleo. Kan være din kropp passer bedre på den type kosthold. Det kan også være at du burde gå for kun eggeplomme og ikke hviten til å starte med. Kjøtt og fisk er jo mat for å bygge muskler, så her burde det ikke være noen kjempeutfordring. Anonymkode: 2d3d9...012 Saken er vel at jeg ikke er noe god på å lage mat i utgangspunktet og når jeg ikke kan bruke melkeprodukter eller egg i matlagingen, blir det veldig kjedelig og vanskelig å variere tilbehøret til fisk og kjøtt. Ts Anonymkode: 805c4...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #12 Del Skrevet 22. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kun om du velger det sånn selv? Jeg spiser mye færre typer mat enn deg og lever fint lavkarbo. Det kan være at ditt inntrykk har blitt farget av hele populærkulturen rundt det. Anbefaler at du gjør det enkelt for deg selv og starter med å kun tenke kjøtt og grønnsaker og bygger opp en livsstil ut fra det. Derfra kan du eksperimentere med flere ingredienser. Min erfaring for magen er at jeg må holde meg helt unna glutenfrie kornprodukter også. Og belgfrukter. Drikker også eplecidereddik (Helios) for å hjelpe magen. Anonymkode: 2d3d9...012 Pga irritabel tarm har jeg kronisk spiserørsbetennelse så jeg kan ikke ha chilli eller sterk krydder, heller ikke sitrusfrukter eller juice. Ts Anonymkode: 805c4...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #13 Del Skrevet 22. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg egentlig å lese deg opp på paleo. Kan være din kropp passer bedre på den type kosthold. Det kan også være at du burde gå for kun eggeplomme og ikke hviten til å starte med. Kjøtt og fisk er jo mat for å bygge muskler, så her burde det ikke være noen kjempeutfordring. Anonymkode: 2d3d9...012 Tåler like dårlig plommen som eggehviten.. Ts Anonymkode: 805c4...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #14 Del Skrevet 23. august 2020 På 22.8.2020 den 14.30, AnonymBruker skrev: Pga irritabel tarm har jeg kronisk spiserørsbetennelse så jeg kan ikke ha chilli eller sterk krydder, heller ikke sitrusfrukter eller juice. Ts Anonymkode: 805c4...dc8 ok? Litt usikker hva det har med det jeg skrev å gjøre. Av svarene dine i tråden ser det ut som du har bestemt deg for at dette skal være et problem. Jeg ser det fortsatt ikke og spiser selv et kosthold uten disse tingene, men kan ikke bidra med noe her om ikke du ønsker å finne løsninger. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 2d3d9...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #15 Del Skrevet 23. august 2020 Spis hovedsaklig carnivore da, og suppler med litt grønnsaker i de mengdene du tåler. Så lenge du kan spise kjøtt og fisk er du jo good. Anonymkode: dfc74...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #16 Del Skrevet 23. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: ok? Litt usikker hva det har med det jeg skrev å gjøre. Av svarene dine i tråden ser det ut som du har bestemt deg for at dette skal være et problem. Jeg ser det fortsatt ikke og spiser selv et kosthold uten disse tingene, men kan ikke bidra med noe her om ikke du ønsker å finne løsninger. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 2d3d9...012 Hva spiser du feks til frokost /middag? Har ikke bestemt meg for å gjøre dette vanskelig, men jeg synes det er vanskelig. Er vant til å bruke melkeprodukter /egg/hvetemel og litt halvfabrikata, og da er det vanskelig å lage alt fra bunnen av, når man ikke kan eller interesserer seg for matlaging. Ts Anonymkode: 805c4...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå