Gå til innhold

Gå raskt ned i vekt.


Gjest Lipsy

Anbefalte innlegg

Gjest Lipsy

Noen forslag? Bare kom med prekener, jeg spiser sunt, trener, har gått ned 3 gram på fire måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Hva mener du med "spiser sunt" og "trener", da? Hva og hvor mye? Hvis du ikke går ned, må det være en feil enten i matinntak eller aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipsy

Jeg ligger 500-600 kalorier under dagsbehovet, følger Grete Roede.

Trener i tillegg annenhver dag, da jeg sykler i 45 minutter.

Disse 500-600 kaloriene under dagsbehovet er inkl. treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassikeren her er jo at du kan ha minket i omfang, men ikke i kilo pga at muskler veier mer enn fett, men selvsagt, det er ikke alltid dette stemmer.

P-piller og annen hormonell prevensjon kan og gjøre at du går opp i vekt selv om du trener og spiser sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lipsy

Jeg er 160 og veier 80 kilo...Altså for mye.

Måler meg i cm rundt livet og hoftene også, men har bare minket 1/2 cm der også. Derfor blir jeg jo fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Kanskje du burde prøve å faktisk gå på en diett ala Grete Roede eller forsøke deg på en lavkarbo-diett (men ikke Atkins)? Da vet du i det minste at du får i deg i nok, samtidig som du har kontroll på hvor mye kalorier du får i deg.

Prøv også å legge inn lange gåturer i programmet ditt, gjerne en time 4-5 ganger i uka. Du bør også unngå å spise noe særlig på kvelden, hvis du klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lipsy

Ehm...Jeg sa jo at jeg følger Grete Roede sin diett (eller livsstil...kall det hva du vil). Dette har jeg gjort i fire måneder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Ehm...Jeg sa jo at jeg følger Grete Roede sin diett (eller livsstil...kall det hva du vil). Dette har jeg gjort i fire måneder nå.

Du sa ikke spesifikt at du gikk på den dietten, da...Hva definerer du dagsbehovet ditt til, og hvor mye får du i deg? Prøv å gå ned til et inntak på 1200 i en periode, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Du bør kanskje ta en tur til legen for å sjekke stoffskiftet?? Man skal jo gå ned i vekt når du har holdt på i 4 mnd og hvis du spiser/trener som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ananas

Når du ligger såpass mye under dagsbehovet til Grete Roede spiser du nesten garantert for lite, til å gå effektivt ned i vekt.

Spiser du veldig lite legger kroppen opp til et lavt stoffskifte, og du går ikke ned i vekt. Alle dietter jeg har sett legger opp til stabilt inntak av sunn mat (måltider annenhver time), som gjør at forbrenninga opprettholdes, og man går ned i vekt.

Kansje du kan titte på dagbladets litt lettere-klubb? Det koster noen hundrelapper, men det er småpenger når det er om å gjøre.

Endret av Ananas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjengangeren

Hmm...vet ikke om den syklinga er det beste? Jeg har alltid jogget mye, men måtte nå ta en pause pga av ryggondt. Fikk da høre at rask gange øker forbrenningen mer enn jogging. Ved rask gang er det fettet som "brenner", ved jogging er det utholdenheten som trenes (mer enn fettforbrenning). Jeg vet ikke om dette er helt riktig, men tenker det kan ha noe for seg.

Jeg har syklet litt, men mener personlig at det ikke er like bra som rask gange når det gjelder å miste noen kilo.

Hva hvis du la inn 3-4 lange turer på 45 min-1 t med forholdsvis høy puls, og så noen strategiske øvelser etterpå?

Jeg er nå i oppstarten av mitt eget lille slankeopplegg, og mener det begynner å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Jeg trente i et halvt år, og spiste fornuftig før noe skjedde. Heldigvis holdt jeg ut, for nå har jeg gått ned omtrent 18 kg på 10 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolletrine

Er jo mulig at vekten din også befinner seg på såkalt "platåvekt".Betyr at hvis du har slanket deg en stund,og gått ned,kan kroppen finne på å stabilisere seg på den vekten du har nå,for en tid,-ikke uvanlig med flere måneder.Hvis du da greier å ikke gå opp i vekt under "platåtiden",vil dette bli kroppens nye utgangspunkt for forbrenning osv.Egentlig kjempebra,selv om det er frustrerende :sur: Du ble vel kanskje ikke så klokere av denne forklaringen,men vil du vite mer så sjekk ut nettdoktoren.no, under slanking.Der står det nemlig om dette ;) MYE bedre forklart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...