AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Del Skrevet 21. august 2020 Familie, 2 voksne og 3 barn , fått jobbmuligheter både i Tønsberg og Kristiansand og var i utgangspunktet på flyttefot grunnet svært høye boligpriser i Oslo. Veldig i tvil om hvilken av byene vi bør gå for. Har ikke spesielt tilknytning til noen av byene, men var nylig i Kr.sand og syns det var veldig fint der Anonymkode: b1ae9...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 21. august 2020 #2 Del Skrevet 21. august 2020 Jeg har bodd 3 år i Kristiansand og dagpendlet til Tønsberg i 2.5 år på grunn av jobb. veldig fine byer men jeg ville valgt Kristiansand på nytt hvis jeg skulle velge mellom de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Del Skrevet 21. august 2020 Har bodd i Kristiansand, aldri igjen. Anonymkode: d304b...b80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Del Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bodd i Kristiansand, aldri igjen. Anonymkode: d304b...b80 Hvorfor ikke? Ut i fra det jeg kunne se, hadde byen det meste -Ts- Anonymkode: b1ae9...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Del Skrevet 21. august 2020 Byen Kristiansand er fin i seg selv, problemet her er lokalbefolkningen. Kulturen. Bibelbeltet som enda henger som en tykk sky over byen. de lokale er reserverte, er vanskelige å komme inn på og desverre ofte lite humoristiske og falske. hadde trolig blitt værende hadde det ikke vært for.. ja desverre folka her da. hadde gått for Tønsberg. Anonymkode: 2dee8...001 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Del Skrevet 21. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Ut i fra det jeg kunne se, hadde byen det meste -Ts- Anonymkode: b1ae9...947 Folkene som bor der, umulig å få seg venner der. Anonymkode: d304b...b80 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Del Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Byen Kristiansand er fin i seg selv, problemet her er lokalbefolkningen. Kulturen. Bibelbeltet som enda henger som en tykk sky over byen. de lokale er reserverte, er vanskelige å komme inn på og desverre ofte lite humoristiske og falske. hadde trolig blitt værende hadde det ikke vært for.. ja desverre folka her da. hadde gått for Tønsberg. Anonymkode: 2dee8...001 Er ikke det litt fordomsfullt å si? og er med på at en by som tross alt er ganske stor og antageligvis ganske mangfoldig - og i stadig utvikling den også - blir offer for stereotypisk tankegang.. Kan jo også tenkes at du av ulike årsaker ikke fant deg til rette der ( som jo ikke er uvanlig f eks når man flytter..) og så da forklarte det med denne reglen om sørlandet , som jeg forøvrig har hørt før - men som jeg har litt vanskelig for å bare kjøpe sånn rett ut av det blå. Er det liksom så «enkelt»? Ellers enig i at jeg også forsåvidt har et godt inntrykk av Tønsberg -Ts- Anonymkode: b1ae9...947 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Del Skrevet 21. august 2020 Jeg ville gått for Tønsberg. Kristiansand er litt for bibelbelte for meg. Dessuten ble Demokratene tredje største parti der ved sist valg, der kræsjer det også med mine verdivalg. Dessuten er Tønsberg nærmere Oslo hvis dere har nettverk der. Anonymkode: 88938...9c4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Del Skrevet 21. august 2020 Kristiansand. Vi bor i Oslo, men har bodd i Kristiansand og vil gjerne flytte tilbake dit dersom det er mulig å få jobb. Savner sørlandet, og bibelbeltet merket man ikke mye til om man ikke aktivt oppsøker slike miljøer. Anonymkode: 3dc64...2f6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 21. august 2020 #10 Del Skrevet 21. august 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: de lokale er reserverte, er vanskelige å komme inn på og desverre ofte lite humoristiske og falske. Anonymkode: 2dee8...001 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folkene som bor der, umulig å få seg venner der. Anonymkode: d304b...b80 Dette er bare fordommer som folk har mot de som bor der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #11 Del Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, padawan skrev: Dette er bare fordommer som folk har mot de som bor der. Det er ikke fordommer, det er fakta. Slik er det overalt på Sørlandet. Anonymkode: d304b...b80 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 21. august 2020 #12 Del Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke fordommer, det er fakta. Slik er det overalt på Sørlandet. Anonymkode: d304b...b80 jeg har helt motsatt erfaring etter å ha bodd der over flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillapb Skrevet 21. august 2020 #13 Del Skrevet 21. august 2020 Det dem over sier ang bibelbeltet er helt usant. Man merker det ikke i det hele tatt når man bor her. Utrolig koselig plass, sørlandet på sommeren er jo, som alle vet, 20/10. Kristiansand, uten tvil. Wow det er fint her. Merker som sagt ingenting av bibelbeltet. Her er utelivet og alt med på full spring. Elsker krs 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #14 Del Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, padawan skrev: jeg har helt motsatt erfaring etter å ha bodd der over flere år. Jeg bodde der i nesten 20 år. Ingen var interessert i å bli kjent. Anonymkode: d304b...b80 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #15 Del Skrevet 21. august 2020 Har også bodd i krs i mange år. Kom hit til Lauvåsen, veldig mange tilflyttere eller par hvor ene kommer fra Sørlandet og den andre ikke. Vi tar godt i mot deg 😊 Anonymkode: c0f32...07d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 21. august 2020 #16 Del Skrevet 21. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bodde der i nesten 20 år. Ingen var interessert i å bli kjent. Anonymkode: d304b...b80 Da klarte jeg på 3 år det du ikke klarte på 20. jeg fikk flere "innfødte" venner da jeg bodde der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #17 Del Skrevet 21. august 2020 Kristiansand. Er selv innflytter og fikk lett venner selv om jeg er introvert og agnostiker. Hører alle si det er så mye kristendom her, men aldri sett noe til det. Folk her er harmoniske, hyggelige og så mye varmere enn på Østlandet. Anonymkode: 180a1...2c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #18 Del Skrevet 21. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kristiansand. Er selv innflytter og fikk lett venner selv om jeg er introvert og agnostiker. Hører alle si det er så mye kristendom her, men aldri sett noe til det. Folk her er harmoniske, hyggelige og så mye varmere enn på Østlandet. Anonymkode: 180a1...2c0 Jeg syns de er kalde og avvisende. På østlandet er de mye varmere. Anonymkode: d304b...b80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #19 Del Skrevet 21. august 2020 Det er en litt typisk ting at de som skiller seg litt ut og kanskje er vandt med at folk er interesserte i å bli kjent med de får sjokk i kristiansand, og sørlandet generelt. Her er folk mer reserverte og tilbakeholdne i begynnelsen, men når man først kommer innpå er de aller fleste utrolig hyggelige og lette å snakke med. Om du blir kjent med noen sørlendinger er sjansen stor for at du ikke blir kvitt de igjen Til sammenligning synes jeg personlig at folk på østlandet er veldig lette å snakke/bli kjent med, men de fleste bekjentskapene er så utrolig overfladiske og jeg har alltid følelsen av at de baksnakker med med første mulige sjanse. Jeg kommer dog ikke fra kristiansand selv, men en av nabokommunene, nå bor jeg i "nye" kristiansand og har blitt kjent med masse folk i nabolaget (hjelper å ha hund!). I tillegg kommer det litt an på hvor du tenker å bo, Kristiansand har jo blitt ganske stort etter sammenslåinga, og det er forskjell på folk i de forskjellige bydelen i "gamle" kristiansand, søgne og songdalen Anonymkode: 557ec...15a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #20 Del Skrevet 21. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns de er kalde og avvisende. På østlandet er de mye varmere. Anonymkode: d304b...b80 Får du lett venner andre steder da eller kan det hende du har store fordommer som gjorde at folk ikke orket å være med deg? Jeg er enig med kommentaren over meg, på Østlandet får du fort overfladiske bekjentskaper, men det stopper ofte der. Anonymkode: 180a1...2c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå