Gå til innhold

Innvandring og samfunnets forfall


Gjest Lampe1

Anbefalte innlegg

På 12.9.2020 den 23.45, Example skrev:

Veldig mye fokus på fremtiden når det gjelder klimasaken, og hvordan dagens voksne svikter ungdommen. Jeg tror nok at dagens barn og unge vil vokse opp i en verden hvor det er en annen sak som vil bli sett på som et større svik, nemlig hvordan man endret Norges fremtid for å føle seg litt bedre selv for all overskuelig fremtid. Ikke nok med at man at roter bort oljerikdommen ved å sikre seg selv ganske så gode pensjonsvilkår og velferdstjenester, men også hvordan man sørger for at fremtidens generasjoner vil leve i et helt annet land.

Ikke fordi det nødvendigvis er innvandreres feil, men fordi multikultur generelt er en ganske dårlig idé. Historien er full av eksempler på hvordan dette kan gå. Vi trenger ikke å se lenger enn til Sverige for å se hvordan det går der nå. Burde være til skrekk og advarsel for alle andre, og hvordan man kan feile på så mange områder.

Ja. Vi som har små barn gråter for deres fremtid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.9.2020 den 10.12, Sam3 skrev:

Eller det er ikke slik og du er paranoide.

Du kan ikke gi invandrere skylden for alt som sker. Det er absurd. 

Jeg gir da heller ikke innvandrere «skylden for alt som skjer». Det er bare en stråmann.

Men mediaomtalen av dette temaet er enten fordummende eller rett og slett ikke-eksisterende. Alt skal dyttes under teppet.

Imens fortsetter forverringen år for år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2020 den 18.56, Lampe1 skrev:

Hvorfor skal media hele tiden legge lokk på sammenhengen mellom innvandring og kulturell oppløsning, etnisk konflikt, vold, ran, overgrep, snylting på velferdsstaten og andre former for moralsk forfall?

Tror de vi er barn som må skjermes fra virkeligheten, og veiledes til de «rette holdningene»? Skal vi juble for at samfunnet ødelegges av «mangfold»?

Nordmenn tror vi eier dette landet og rikdommen som er her. Alle i verden må bidra for et bedre samfunn, og de rike må bidra mest. Er det ikke på tide å slutte å syte om hvor synd det er på oss nordmenn hele tiden? Vi har tross alt vokst opp i Norge og trukket vinnerloddet. Tenk om vi hadde opplevd ekte grusomme ting som mange flyktninger har oppelvd eller vi levde i fattigdom. Da kan vi klage!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Neste said:

Bedre å lese disse og forstår hvordan det gikk forrige gang med rasistene og innvandrere som syndebukker

https://www.ark.no/boker/Terje-Emberland-Da-fascismen-kom-til-Norge-9788282651288

https://www.ark.no/boker/Bjorn-Westlie-Hitlers-norske-budbringere-9788203293580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 6.57, Jr.Garcon skrev:

Noen som har lest Hijab-dommen i dagens finansavisen?

En kvinnelig kjøper av en leilighet saksøkte selger? / naboen? - jeg får ikke lest hele artikkelen - for 300,000 kr, fordi naboen satt inn nye vinduer hos seg selv. De nye vinduene gjorde så hun måtte gå med Hijab innendørs?? :ler:

Jeg merker meg at det foreløpig ikke står en dritt om saken i noen av mainstream leftist  avisene. Trist at de store mediehusene ikke ønsker å vise hva som skjer i det norske samfunnet.

Hun tapte saken da, men fortsetter venstresiden å vokse frem så vil hun nok vinne en slik sak om 5-10 år. Mulig de liberale intellektuelle vil angre på sin politisk tilhørighet da - da er det selvsagt for sent.

Vet ikke om jeg skal le eller grine...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Fnugg1 skrev:

Vet ikke om jeg skal le eller grine...

Nei, det er så drøyt 😅

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sam3 skrev:

Bedre å lese disse og forstår hvordan det gikk forrige gang med rasistene og innvandrere som syndebukker

https://www.ark.no/boker/Terje-Emberland-Da-fascismen-kom-til-Norge-9788282651288

https://www.ark.no/boker/Bjorn-Westlie-Hitlers-norske-budbringere-9788203293580

Hva har den tyske invasjonen av Norge med dette å gjøre?

Hva har vi nordmenn gjort for å fortjene å bli kolonisert av folk fra arabiske og afrikanske land? Hva positivt bidrar det med? Snarere er det voldsomme utgifter, kulturkonflikter, kriminalitet og islamsk påvirkning. Ikke akkurat et lyst bilde.

En annen ting er all frekkheten vi som påpeker disse problemene blir møtt med. Den danske psykologen Helmuth Nyborg skrev en interessant og avslørende vitenskapelig artikkel om hvilke konsekvenser innvandring vil få for Danmark i det 21. århundre. Et stort fall i IQ og medfølgende alvorlige sosiale og økonomiske problemer.

The decay of Western civilization: Double relaxed Darwinian Selection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lampe1 skrev:

Dette er en viktig bok.

Halvor er en viktig mann, hadde håpet han dannet et politisk parti vi kunne stemme på.  At han får hjelp til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neste skrev:

Halvor er en viktig mann, hadde håpet han dannet et politisk parti vi kunne stemme på.  At han får hjelp til dette.

Ja, eller at eventuelt flere partier tok tak i dette.

Det er av interesse for alle at Norge ikke ender opp slik han beskriver, og burde være en sak alle partier måtte ta tak i. Dessverre er det ikke slik, men noen må jo starte arbeidet med å spre opplysning om problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lampe1 skrev:

Ja, eller at eventuelt flere partier tok tak i dette.

Det er av interesse for alle at Norge ikke ender opp slik han beskriver, og burde være en sak alle partier måtte ta tak i. Dessverre er det ikke slik, men noen må jo starte arbeidet med å spre opplysning om problemet.

Vi er på god vei allerede dessverre.

Nesten umulig å snu det med politikere som ikke tenker på samfunnet vårt, de kun opptatt av klimabløffen og globalisme. Samt å være politisk korrekt, mange unge i dag som har svært lite erfaring med livet som er politikere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neste skrev:

Vi er på god vei allerede dessverre.

Nesten umulig å snu det med politikere som ikke tenker på samfunnet vårt, de kun opptatt av klimabløffen og globalisme. Samt å være politisk korrekt, mange unge i dag som har svært lite erfaring med livet som er politikere.

 

Jeg er enig med deg om innvandring og globalisme, men ikke klima.

Uansett er den politiske korrektheten en trussel mot virkelig og ærlig politisk diskusjon, og den blir bare mer og mer mektig. Innvandring er blitt den unevnelige elefanten i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/15/2020 at 12:17 PM, ElinX0Xpoliti said:

paranoid schizofreni (2012 def) er en klinisk preskripsjon gitt av en klinisk psykolog.   

Han gir ikke alle innvandrere skylden. Det er ikke absurd om så kan du vise at det er absurd, det er klare parallelle mellom generell immigrasjon og økning av voldtekt, fattigdom og vold.        

Han viser seg å være paranoide. Innvandrere styrer ikke landet og har heller ikke makt over pengebruket. Liker du ikke hva som skjer må henvise deg til Solberg, Siv Jensen, og alle deres rike onkler. Ikke innvandrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2020 den 18.56, Lampe1 skrev:

Hvorfor skal media hele tiden legge lokk på sammenhengen mellom innvandring og kulturell oppløsning, etnisk konflikt, vold, ran, overgrep, snylting på velferdsstaten og andre former for moralsk forfall?

Tror de vi er barn som må skjermes fra virkeligheten, og veiledes til de «rette holdningene»? Skal vi juble for at samfunnet ødelegges av «mangfold»?

Jeg er innvandrer. Det samme er min samboer. Vi har en kultur som er veldig nær den norske, vi deltar ikke i noen konflikter, har aldri ranet, voldtatt eller slått noen, har aldri vært involvert i svart arbeid eller lignende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sam3 skrev:

Han viser seg å være paranoide. Innvandrere styrer ikke landet og har heller ikke makt over pengebruket. Liker du ikke hva som skjer må henvise deg til Solberg, Siv Jensen, og alle deres rike onkler. Ikke innvandrere. 

Jeg påstår da ikke at innvandrere styrer pengebruken. Hvor har jeg skrevet det?

Min kritikk er rettet mot media, ikke den individuelle innvandrer. Media har et ansvar for å beskrive samfunnsutviklingen på en saklig og nøktern måte. Og det gjør de ikke i denne saken.

Hva mener du Solberg og Siv Jensen skal gjøre da? De kan ikke styre samfunnet, de bestemmer bare over budsjetter (og selv der er innflytelsen begrenset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Jeg er innvandrer. Det samme er min samboer. Vi har en kultur som er veldig nær den norske, vi deltar ikke i noen konflikter, har aldri ranet, voldtatt eller slått noen, har aldri vært involvert i svart arbeid eller lignende. 

Min kritikk gjelder hovedsaklig media, ikke den individuelle innvandrer. Det er ikke klokt å dra alle over en kam, og det ønsker jeg heller ikke å gjøre.

Men statistisk sett og i hverdagslig erfaring medfører dette mange av de konsekvenser jeg har beskrevet i denne tråden. Dette har komplekse sosiologiske forklaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Sam3 said:

Han viser seg å være paranoide.

Han sa at han var paranoid, ikke at han viser adferd at han er paranoid. Ga heller ingen forklaring om så det han mente.   

Quote

Innvandrere styrer ikke landet og har heller ikke makt over pengebruket.

Ikke svar på det som jeg sa, det jeg sa er ikke alle innvandrere har skylden som er en parafrase av påstanden som han sa. Dog visse demografer av immigranter som somaliere er defakto avhengige av skattepenger for å overleve, dette er generelt sant siden 80% (av jobbene 20% så jobber bare 9,5% heltid) av kvinnene ikke jobber og over 50 % ( av jobbene så jobber 15% jobber deltid) av mennene i denne demografien ikke jobber og har faktisk særfordeler ifra UDI og NAV via programmer og tilbud.      

Quote

Liker du ikke hva som skjer må henvise deg til Solberg, Siv Jensen, og alle deres rike onkler. Ikke innvandrere. 

Jeg har ikke sagt et enste ord hva jeg liker eller ikke liker. Kanskje du må lese og ha forstålese av det du leser. 

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...