Gå til innhold

Spagetti-retter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til enkle og raske middagsretter med spagetti? Det må være noe en kresen 6-åring vil spise.

Anonymkode: d0383...ef4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En rett som gjør 6-åringen mindre kresen.

Anonymkode: 00c99...7e1

Skrevet

Vanlig kjøttsaus. Om du vil ha i ungen grønnsaker så kan du raspe løk, gulrot og selleri, bland havregryn i karbonadedeigen.  Brun saus funker også med raspet grønnsaker. Lag makaronistuing med hvit saus og masse ost.  La ungen være med å lage maten.

Anonymkode: 49a32...599

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo prøve med TBBTs Sheldon Coopers favoritt: Spaghetti med stekte pølsebiter. 

Jeg pleier å pimpe den litt opp med stekt gulrot, løk, og hvitløk, samt litt tomatsaus. 

Skrevet

Synes diverse variasjoner av denne er genial; gjemmer mange grønnsaker, og smaker kjempegodt 😊 

Anonymkode: 012ea...604

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kjøttdeig og spaghetti. Eller skinke og spaghetti.

Skrevet

Jeg pleier å steke løk og kjøttdeig, ha i et glass tomatpuré og fløte. Her kan du sikkert lure inn ekstra grønnsaker også.

Anonymkode: a4693...994

Skrevet

Spagetti meg kjøttsaus, du kan mose inn grønnsaker i sausen. Spaghetti med skinke/bacon og fløtesaus, passer med grønne erter også. Spaghetti med fløte eller creme fraiche saus og laks hvis barnet er glad i laks. Du kan egt lage pasta med hvit saus til all type kjøtt mens tomatsaus passer best til kjøttdeig eller kyllingkjøttdeig. Spaghetti og kjøttboller er jo alltid en vinner. 

Anonymkode: 6f964...65d

Skrevet

"Carbonara"! :opplyser: :sikle:

Skrevet

det er ingen fasitsvar på hva "en kresen 6åring" spiser.
Jeg var også kresen som barn, jeg ville da ELSKET å fått servert spagetti med laks, i en kremet saus med MASSE brokkoli. Verste du kunne gi meg som 6åring var den helt grusomme tomatsausen, og var det pølsebiter i så brakk jeg meg...
Så med min egen erfaring som var ett kresen barn, så bør du servere spagettien med ulike fiskearter.
Ovnsbakt kveite eller torsk med gulrot og brokkoli, servert med spagetti gikk ned på høykant, med en klatt smør på toppen.

Når jeg ser på nevøen min som også er kresen, så bør det serveres med skalldyr, som reker og scampi, med en haug oliven og fetaost. Han nekter også spise alt som det er pølse i, og enda verre om det er noen form for saus på maten.

Anonymkode: e1332...1f5

• Liker 1
Skrevet

Jeg hatet også pølser som barn. Barnebursdager var ingen fest for meg, med andre ord. De pølsene barn serveres er jo også sjelden de beste, dvs de er finmalte og industrielle på smak.

Mitt forslag er spaghetti amatriciana, dvs tomat, løk, chiliflak og bacon. Eller en hvilken som helst saus der du starter med chli og hvitløk, og så enten tilsetter tomatboks, eller litt creme fraiche pluss grønnsaker, eller bare grønnsaker surret i olivenolje. Med friskrevet skikkelig parmesan på.

Anonymkode: 7df45...689

Skrevet

Mine tanteunger elsker spagetti med, laks, erter, hvitløk og creme fraiche. Lager det hver gang de kommer på besøk, selv om de er voksne nå.  Mora var mest skeptisk. Gikk ned på høykant.

Anonymkode: da9cf...dd9

Skrevet

Jeg lager saus av kjøttdeig eller kyllingkjøttdeig og har i raspet gulrot, løk, hvitløk, blomkål, paprika og hakkede tomater. Finhakker grønnsakene. 

Anonymkode: a2432...356

Skrevet

Det kan jo være med bacon inni der et sted og, vel?    😉

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...