Gå til innhold

Vemodig å bli eldre!

Fremhevede innlegg

Skrevet

De kiloene for mye har da ingenting med å bil eldre å gjøre. De er like enkle å bli kvitt for en 40-åring som for en 20-åring. Kosthold og trening gjør underverker for de fleste ;)

Anonymkode: 6102c...feb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jeg har Mann og hus og bil og barn og jobb og alt det liksom men av og til savner jeg den tiden uten bekymringer. Når man bare hadde seg selv å tenke på og var ung på ordentlig.

Ja det er rart med det, man ønsker seg ofte det man ikke har. Som jeg også nevnte lenger opp her, er jeg midt i 40-årene, singel og barnløs. Det er ikke så kjekt det, når «alle andre» er opptatt i helger og ferier med familieliv, mann og barn. Jeg tilbringer mye tid alene. Liker forsåvidt å ha litt alenetid, men ikke så mye som dette. Jeg føler jeg ikke har noen å dele opplevelser med, ferier, lange turer, dagsturer, helgemåltid.. osv osv. Når årene går på denne måten, så mister man jo mye innhold i livet, årene forsvinner uten at man opplever så mye annet enn jobb, og kanskje en månedlig 2-timers kafétur med ei venninne. Dette syns jeg er forferdelig leit.

Anonymkode: 020e4...26c

Skrevet

Som snart 40 selv, kan jeg skrive under på at vemodet er grusomt! 

Hater å se 20 åringer, blir uvel, spesielt om meg og mannen min er ute sammen. 

Anonymkode: e2839...21b

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør denne tråden under seksualitet? Det at det er kjipt å bli eldre har lite med seksualitet å gjøre for de fleste av oss. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kiloene for mye har da ingenting med å bil eldre å gjøre. De er like enkle å bli kvitt for en 40-åring som for en 20-åring. Kosthold og trening gjør underverker for de fleste ;)

Anonymkode: 6102c...feb

Det ER vanskeligere å gå ned i vekt jo eldre du blir, dette er jo helt basic kunskap. Mest på grunn av hormon endringer, sier ikke at det er umulig, men det er dessverre ikke like lett

Anonymkode: e2839...21b

• Liker 5
Skrevet (endret)

Alderen er jo fremdeles bare et tall, det er jo hvordan man føler seg som teller. Jeg har bestandig syntes at kvinner er vakrest når de er 40-50 år. Så jeg synes kvinner blir bare vakrere med alderen, såfremt de smiler med hele ansiktet... Men jeg blir mange ganger kosesyk av å se og høre på ei som sier kroppen forfaller, mulig det er litt fordi jeg har så lyst til å oppmuntre dem å få de til å føle seg tilfreds imitt nærvær. Jeg fleiper ofte om at kroppen står for fall, for det er egentlig bare øynene som nekter å bli gammel😊

Fortiden får vi jo ikke tilbake, men fremtiden kan bli mye bedre hvis man har rett innstilling og fokus på det rette. Det er bare såå behagelig og sexy når kvinner godkjenner seg selv for det hun er blitt, da får de mye skryt pga holdningen... Da mener jeg ikke holdningen der kroppen forfaller i fritt fall. Noen grep kan gjøres for å fremdeles være attraktiv selv med mye skavanker og rynker. Det er nok derfor humor og oppmuntring er så bra i et aldrende singelliv og forhold, vi vokser sammen og oppmuntrer hverandre🧡

Siden denne tråden er under seksualitet, vil jeg bare poengtere at sexen blir bare deiligere med alderen, det trener jeg daglig på... samtidig som kiloene forsvinner og stadig flere skrukker kommer frem😂

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 3
Skrevet

Nei, tenker heller på at jeg er glad for å oppleve livet,har muligheten til å leve det fullt ut og alt det har å by på. Å syte over å bli eldre når man har vissheten om at det finnes så mange mennesker som aldri fikk oppleve det eller som har som eneste ønske å kunne i hvert fall ha en mulighet til å bli eldre, blir så feil på en måte. Sitte der og sture over at du ikke døde som ung liksom..Og hva kropp angår så orker jeg ikke la det bli et issue som jeg kaster bort tid på å mislike når tiden kan brukes på viktigere ting som gir glede.

Husker jeg leste i fjor en som skrev at når jeg ble 30 ville jeg miste all markedsverdi og bli uinteressant for alle menn og at det skulle være et problem for meg. Det første jeg tenkte var ca: "så deilig. Slippe å tenke på unødvendig tull og endelig begynne leve for meg selv".Jeg var singel som jente i slutten av 20 årene og singel da jeg hadde bursdag og "mistet all verdi". Var verre i 20-årene når man faktisk ønsket forhold, men "jakten"bare føltes som tapping av energi enn nå når jeg tenker at det er uansett ikke vits i søke forhold fordi menn ikke vil ha 30+ kvinner.

For meg er det blitt at jeg gleder meg mer til noe og bekymrer meg lite over hva jeg må ordne i livet og at dette må skje innen angitt tid. I tillegg er det deilig å ikke måtte forholde seg til dating og alt det fører med seg av drama og skulle jeg miste grepet, trenger jeg bare gå inn her og lese om forholdsproblemer, utroskap, separasjoner på samliv eller inn på singelliv og lese om drama/irritasjon over ONS-kultur og dating. Er egentlig litt slemt da å bruke andres issues som realitetsorientering, men er ikke min feil at de falt i fella de så lett kunne unngått..

Anonymkode: 63d0e...bb0

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
8 timer siden, Maleficenta skrev:

Jeg syns det er vemodig å bli eldre. Problemet mitt er at jeg på en måte glemmer hvor gammel jeg er, da jeg ikke føler alderen tynge. Jeg føler meg som i 20 åra. Dermed så er det så jævlig drit å ikke være i 20 åra, fordi de i 20 åra syns jo at jeg er gammel sikkert, men jeg føler meg yngre enn de på min egen alder. Jeg føler at årene løper fra meg og at jeg ikke henger med. 

Newsflash: Dine/våre jevnaldrende føler seg også som om de/vi er 20, vi har bare mer erfaring. 
Jeg forsøker å tegne et vinn/vinn-bilde her....

Skrevet

Evig ung. Biologisk alder er det som betyr noe, ikke den kronologiske. Min kronologiske alder er 45 år. Ikke føler jeg meg som kvinne eller kjerring, kanskje dame selv om jeg i hodet er jente. På noen områder er jeg helt noob, på andre områder vis. Har struttepupper ennå, men de er av medium størrelse så det går føler jeg. Å bli eldre er shit happens. 

Anonymkode: 2ba70...7b0

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kunne blitt en ettertenksom og fin tråd... men den ligger jo under seksualitet?

Anonymkode: 

Rar vinkling, men sex, forfall og litt KG evaluering er ikke så gærnt allikevel i en slik kategori.

Anonymkode: 02a80...636

Skrevet
On 8/19/2020 at 7:21 AM, Alterego666 said:

Jeg syntes det var tungt å bli 30 og deilig å bli 40. Når jeg var 40 følte jeg at jeg begynte å bli voksen.

Utenom at jeg ikke klarer "all-nighters" til kl 03-04 utenom å være ødelagt dagen etterpå i helger lengre og at jeg ikke er like kjapp i huet på multi-tasking, så synes jeg 30-åra har vært bedre enn tidlig 20-åra så langt.

Langt mer moden og reflektert, var lat, barnslig og sosialt dum i 20-åra..

Anonymkode: 569a8...653

Skrevet
9 timer siden, Maleficenta skrev:

Jeg syns det er vemodig å bli eldre. Problemet mitt er at jeg på en måte glemmer hvor gammel jeg er, da jeg ikke føler alderen tynge. Jeg føler meg som i 20 åra. Dermed så er det så jævlig drit å ikke være i 20 åra, fordi de i 20 åra syns jo at jeg er gammel sikkert, men jeg føler meg yngre enn de på min egen alder. Jeg føler at årene løper fra meg og at jeg ikke henger med. 

Jeg er 35, og en av mine beste venninner er 19 år gamle. Det hender vi kødder med hvor gammel jeg er, eller at hun ber meg om råd siden jeg har mer livserfaring, men ellers preger det oss lite.

Jeg har venner som er like gamle som meg også, og noen som er eldre. Gift med en eldre mann er jeg også, og han igjen har også venner som jeg trives med, som er enda eldre igjen.

Alder er bare et tall. :)

Anonymkode: 160f1...d99

• Liker 1
Skrevet

Det å runde 40 har både fordeler og ulemper. 

I 20-årene var jeg opptatt av utdanning og reise, og menn var bare noe jeg brukte til kjødelig adspredelse. 30-årene var lengre forhold, og finne seg selv. Og nå - som kvinne over 40, barnløs og singel - er jeg kanskje ikke like impulsiv og eventyrlysten som mitt 20 år gamle jeg. 

Ja, tæringen av tidens tann har begynt å sette sine spor. Livvidden er blitt noe større, puppene klarer seg med et nødskrik uten støtte fra BH, og jeg har så mye appelsinhud at jeg kan åpne en fruktbod. Men i motsetning til mitt 20- og tildels 30 år gamle jeg, er mitt 40+ år gamle seksulle jeg et lite fyrverkeri i bingen. Jeg er adskillig tryggere på meg selv nå enn da. Eller er bare blitt flinkere til å gi faen i hvordan orgasmetrynet mitt ser ut, om puppene ser ut som jur når jeg står på alle fire, om rumpa ser ut som et trekkspill, eller at magen henger litt til siden. 

Livet er for kort til å late som om jeg er en Instababe på lønnkammerset. 

Anonymkode: 616d4...920

• Liker 4
Skrevet
På 19.8.2020 den 1.50, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er 27 og føler alderdommen tynger allerede

snart 30 huff og huff.

40 tror jeg faktisk ikke jeg holder ut

Anonymkode: 33471...72b

Kvalm holdning! Ingen av mine foreldre fikk leve til de ble pensjonister engang, selv er jeg i 30-årene og faktisk takknemlig for å være i live.

Anonymkode: a925a...def

• Liker 4
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kvalm holdning! 

Anonymkode: a925a...def

Det er den yngre garde. De tåler ingenting. 

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er den yngre garde. De tåler ingenting. 

Det gjør heller ikke den eldre garde.

Skrevet (endret)
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 35, og en av mine beste venninner er 19 år gamle. Det hender vi kødder med hvor gammel jeg er, eller at hun ber meg om råd siden jeg har mer livserfaring, men ellers preger det oss lite.

Jeg har venner som er like gamle som meg også, og noen som er eldre. Gift med en eldre mann er jeg også, og han igjen har også venner som jeg trives med, som er enda eldre igjen.

Alder er bare et tall. :)

Anonymkode: 160f1...d99

Ja kanskje... Men det er ulike forventninger i samfunnet til ulike aldersgrupper

Endret av Maleficenta
Skrevet
På 19.8.2020 den 1.50, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er 27 og føler alderdommen tynger allerede

snart 30 huff og huff.

40 tror jeg faktisk ikke jeg holder ut

Anonymkode: 33471...72b

Litt sånn følte jeg det da jeg var 27. Nå er jeg over 40 og føler meg helt tilfreds.

Skrevet

Jeg synes det er vemodig å være 42 og ha hjernesvulst. Resten kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Hver bursdag er en seier. 

Anonymkode: e6fd7...c5a

• Liker 7
Skrevet
2 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Det gjør heller ikke den eldre garde.

Noen kanskje, men de aller fleste gnålte og bar seg ikke på SoMe (det fantes ikke en gang) over at de bikket 20/30/40. 

Enten blir man eldre eller så kan man velge å ikke bli det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...