AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #41 Del Skrevet 8. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skal du gjøre da? Du er strandet i et land på ubestemt tid, kanskje for alltid, og det finnes ingen kvinner fra ditt eget land som du kan gifte deg med. Klart noen ble i Norge, giftet seg og fikk barn her. Kysten = skip Skip = mørkhudede utlendinger Ikke noe vanskelig regnestykke det. Man kaller også Haugesundere for Arabere, fordi det skal ha strandet et Arabisk skip der en gang i tiden. Anonymkode: 61bd8...3af Eller et skip i Middelhavet : Et norsk skip lå til kai en eller annen plass i Marokko. De som hadde landlov havnet skikkelig på fylla. En av mannskapet var så drita at han sovnet på gata. Her ble han ranet og kledd naken. Når han våknet opp måtte han finne noe å ha på seg, og tok på seg en araberdrakt fra en klessnor. De som hadde brovakt på skipet stoppet derfor mannen som skulle ombord. Da skriker mannen ut den legendariske strofen: "Eg e ikkje araber. Eg e frå Haugesund". Anonymkode: 315c1...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 8. oktober 2020 #42 Del Skrevet 8. oktober 2020 I tillegg til det som er nevnt (handelskip osv) var det også flere skip som havarerte (av ulike årsaker inkl vrakplyndring) deriblant skip fra den spanske armada som egentlig skulle invadere england. https://snl.no/Den_spanske_armada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 9. oktober 2020 #43 Del Skrevet 9. oktober 2020 På 8.10.2020 den 15.11, Frøkensina skrev: 😅 Hva har huseiere med saken å gjøre? 🧐 Jeg tror det er pga av sjøhandelen med søreuropa. I den vestlandske delen av min familie er det ikke bare mørk hud og hår, men masse krøllete hår også. Det var en tråd om at huseiere ble fortere brune. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. oktober 2020 #44 Del Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, Kågebruker skrev: Det var en tråd om at huseiere ble fortere brune. Godt det var en som tok den! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 9. oktober 2020 #45 Del Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, Rumle skrev: Godt det var en som tok den! Det var en jo fantastisk morsom tråd. Jeg lo godt.😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. oktober 2020 #46 Del Skrevet 9. oktober 2020 4 minutter siden, Kågebruker skrev: Det var en jo fantastisk morsom tråd. Jeg lo godt.😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #47 Del Skrevet 11. oktober 2020 På 18.8.2020 den 20.38, AnonymBruker skrev: Noen med dypere innsikt i dette? Anonymkode: 8f047...d50 Vi er fra vestlandet og faren mim og hans familie er svart i håret, brunøyde og blir veldig brune. Vi ble fortalt å ha gener fra Marokko. Tok DNA test fra MyHeritage som viste at jeg hadde 99,6% nordiske gener og resterende fra England og Irland... Og for de som skulle lure er jeg kliss lik faren min 😉 Anonymkode: 1cfad...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå