AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #21 Del Skrevet 23. august 2020 Kjenner en del folk fra Vestlandet. Mange av dem ser spanske ut. Anonymkode: 6ffdf...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #22 Del Skrevet 23. august 2020 På 18.8.2020 den 20.38, AnonymBruker skrev: Noen med dypere innsikt i dette? Anonymkode: 8f047...d50 Det er bare det ualminnelig gode været vi har pluss at vi er ganske slummen med solkrem. Når en har så mye finevær som Vestlandet har så blir alle brune og glade helt av seg selv. Mulig det også ligger noen rester etter atomprøvesprengningene og Tsjernobyl, men vi er bare moderat selvlysende i mørket, så hvem vet? Anonymkode: 63777...1d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 23. august 2020 #23 Del Skrevet 23. august 2020 På 20.8.2020 den 20.51, Rumle skrev: Hva hvis man er vestlandsk pluss huseier? 🤔 Utlending. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #24 Del Skrevet 14. september 2020 Norge ble befolket i to 'omganger', fra to retninger, mener jeg å ha lest. Så hvis man drar langt nok tilbake er det faktisk ulike folkegrupper som befolket østlandet og vestlandet. Anonymkode: a1226...9c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #25 Del Skrevet 8. oktober 2020 dette har aldri slått meg, og kjenner ingen bergensere, men gjorde en googlesjekk, og dæven så mange som er litt mørkere i huden, mange med brune øyne og mørkt hår. hadde vært kjempe interessant hvis det kunne forskes nærmere på det. trøndere og nordlendinger har også en tendens til å ha brune øyne og mørkt hår, hvis jeg ikke tar feil? Anonymkode: 53b05...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #26 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg er også vestlending med mørke trekk. Noen har forklart det med sjøfarere fra sørover i Europa, mens andre sier det stammer fra da urbefolkningen beveget seg lenger sør langs norskekysten. Anonymkode: 3186c...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 8. oktober 2020 #27 Del Skrevet 8. oktober 2020 På 20.8.2020 den 20.51, Rumle skrev: Hva hvis man er vestlandsk pluss huseier? 🤔 😅 Hva har huseiere med saken å gjøre? 🧐 Jeg tror det er pga av sjøhandelen med søreuropa. I den vestlandske delen av min familie er det ikke bare mørk hud og hår, men masse krøllete hår også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #28 Del Skrevet 8. oktober 2020 På 18.8.2020 den 20.55, AnonymBruker skrev: Det finnes flere slike historier, men det er jo et stykke fra å forlise til å gifte seg og stifte familie med lokalbefolkningen? Anonymkode: bb629...583 Hva skal du gjøre da? Du er strandet i et land på ubestemt tid, kanskje for alltid, og det finnes ingen kvinner fra ditt eget land som du kan gifte deg med. Klart noen ble i Norge, giftet seg og fikk barn her. Kysten = skip Skip = mørkhudede utlendinger Ikke noe vanskelig regnestykke det. Man kaller også Haugesundere for Arabere, fordi det skal ha strandet et Arabisk skip der en gang i tiden. Anonymkode: 61bd8...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #29 Del Skrevet 8. oktober 2020 On 8/23/2020 at 5:16 PM, AnonymBruker said: Det er bare det ualminnelig gode været vi har pluss at vi er ganske slummen med solkrem. Når en har så mye finevær som Vestlandet har så blir alle brune og glade helt av seg selv. Mulig det også ligger noen rester etter atomprøvesprengningene og Tsjernobyl, men vi er bare moderat selvlysende i mørket, så hvem vet? Anonymkode: 63777...1d0 Anonymkode: 1be23...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. oktober 2020 #30 Del Skrevet 8. oktober 2020 25 minutter siden, Frøkensina skrev: 😅 Hva har huseiere med saken å gjøre? 🧐 Jeg tror det er pga av sjøhandelen med søreuropa. I den vestlandske delen av min familie er det ikke bare mørk hud og hår, men masse krøllete hår også. Haha det gir jo ingen mening nå, men det var en teit referanse til en merkelig tråd om huseiere og hudfarge som var aktiv samtidig som denne 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 8. oktober 2020 #31 Del Skrevet 8. oktober 2020 9 minutter siden, Rumle skrev: Haha det gir jo ingen mening nå, men det var en teit referanse til en merkelig tråd om huseiere og hudfarge som var aktiv samtidig som denne 😅 Åh ok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Støvsugerør Skrevet 8. oktober 2020 #32 Del Skrevet 8. oktober 2020 På 20.8.2020 den 20.48, Olaug Olsen skrev: Pøh!.Forklaringen på vestlendingenes fantastiske melaninrike hudfarger er nok at vi har en stammor fra Grønland: https://www.norli.no/den-svarte-vikingen-3?gclid=Cj0KCQjwvvj5BRDkARIsAGD9vlKixn67bd54VRZCCyU1TTOjUmbJALOswmr_8-gWaExjPDyva1LTqmQaAhZ-EALw_wcB Lenken viser til boken om Den svarte Vikingen. Dette var mennesker høyt oppe i samfunnsklassene som hadde stammor fra Grønland. Vi snakker om Handel, Sjøfart og Kulturkontakt. Ukjente begreper på Østlandet, med sin introverte blonde husmannskultur. Den svarte viking? Haha like sant som aliens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #33 Del Skrevet 8. oktober 2020 Min oldemor som var nordlending pleide å kommentere mørke brunøyde i familien: det er den italienske dråpen. Det var visst en del italienere på båter som havnet på diverse steder i nord også. Og etterlot seg dråpen. Anonymkode: be7a3...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #34 Del Skrevet 8. oktober 2020 5 minutter siden, Støvsugerør said: Den svarte viking? Haha like sant som aliens. For at noen skulle være husmenn måtte det også vært blonde godseiere? Anonymkode: be7a3...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Støvsugerør Skrevet 8. oktober 2020 #35 Del Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For at noen skulle være husmenn måtte det også vært blonde godseiere? Anonymkode: be7a3...3cc Det måtte vært romvesener. Sånn ble den blå viking til han var halvt avatar pga genspleising. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #36 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg er mørk og nordvestlending. Men det har ikke noe med skipbrudne å gjøre, det har med østeuropeiske arbeidsinnvandrere, ev Romani. Rykter i familien som ble bekreftet av MyHeritage DNA. 😀 Anonymkode: c8430...19a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #37 Del Skrevet 8. oktober 2020 trolletråd Anonymkode: f0913...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 8. oktober 2020 #38 Del Skrevet 8. oktober 2020 Eksen min var fra en av øyene i nærheten av Bergen, og var mørk som en sydeuropeer. Det samme var moren hans og flere andre i slekta. De forklarte det med at en av deres forfedre, som var sjømann, hadde tatt med seg ei spansk kone hjem til Norge. Jeg er litt usikker på om det var sant eller bare en vandrehistorie i slekta. Da jeg prøvde å spørre litt mer om saken, visste de lite. Samtidig kan det jo godt være sant fordi det hadde vært mange sjøfolk i familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #39 Del Skrevet 8. oktober 2020 Slekta vår jobbet på havet (bor helt på vestlandskysten) og dei fekk gyte seg med spanjoler. Derfor er jeg og resten av familien mørke. Ser ut som vi er fra syden 🙈 en lege spurte om jeg snakket norsk 😏 Anonymkode: bff02...d37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #40 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg er fra sunnmøre og har type hud som er gylden som min far. Har lurt på hvorfor det er slik med oss, og tenkt på handelskip som kom til sunnmøre, men vet ikke noe om det er noen i slekten som stammer fra andre land. Hadde kansje vært spennende å ta en slik test da? Anonymkode: e048f...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå