AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Skal ta ut min neste uke, etter hele 4år. Leste at man ikke kan ha sex dager i forkant, tilfelle graviditet? Er det høy risiko for å bli gravid rett etter Hormonspiral bruk? Går man ned i vekt også? Jeg vil igrunnen ikke ha H.spiral igjen. Tåler ikke P-piller, så hva kan jeg bruke? Anonymkode: f4a47...bf4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Du bør snakke med legen din om dette. Anonymkode: a57fc...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal ta ut min neste uke, etter hele 4år. Leste at man ikke kan ha sex dager i forkant, tilfelle graviditet? Er det høy risiko for å bli gravid rett etter Hormonspiral bruk? Dette gir ingen mening. Selvfølgelig kan du ha sex før uttak. Går man ned i vekt også? Nei. Hvorfor skulle du det? Jeg vil igrunnen ikke ha H.spiral igjen. Tåler ikke P-piller, så hva kan jeg bruke? Anonymkode: f4a47...bf4 Anonymkode: 02004...d69
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Er vel noe med at sperm kan leve i livmoren noen dager, og tar man ut spiralen kan jo et befruktet egg feste seg. Sikkert ikke veldig sannsynlig, men gjelder vel kun dersom man ikke ønsker graviditet vil jeg tro. Det er vel ingen grunn til at du vil gå ned i vekt med mindre du spiser mindre. Hormonspiral er vel det sikreste, og hormonene virker veldig lokalt. Andre prevensjonsmidler er vel bare å Google. Men er vel kondom og kobberspiral som er uten hormoner. Anonymkode: 77f62...d57
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal ta ut min neste uke, etter hele 4år. Leste at man ikke kan ha sex dager i forkant, tilfelle graviditet? Er det høy risiko for å bli gravid rett etter Hormonspiral bruk? Går man ned i vekt også? Jeg vil igrunnen ikke ha H.spiral igjen. Tåler ikke P-piller, så hva kan jeg bruke? Anonymkode: f4a47...bf4 Noen går opp i vekt under bruk av hormonspiralen. Derfor. Anonymkode: f4a47...bf4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 Hvordan blir tiden etter at hormonspiralen er ute? Kvise oppblussing igjen? Siden det er en overgang etter 4år med spiral. Anonymkode: f4a47...bf4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 Du må jo ha et nytt prevensjonsmiddel å gå rett over på, ellers er det risiko for graviditet. Jeg ønsket selv et prevensjonsmiddel uten hormoner, og valgte kobberspiral. Ble gravid på den, så det ble det slutt på. Hormonspiral er hakket sikrere, og et av de sikreste prevensjonsmidlene du slipper å gjøre noe mer med, eller huske på. Er fornøyd med den. Akkurat hva ditt neste prevensjonsmiddel bør være får du snakke med legen om. Anonymkode: afda2...827
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo ha et nytt prevensjonsmiddel å gå rett over på, ellers er det risiko for graviditet. Jeg ønsket selv et prevensjonsmiddel uten hormoner, og valgte kobberspiral. Ble gravid på den, så det ble det slutt på. Hormonspiral er hakket sikrere, og et av de sikreste prevensjonsmidlene du slipper å gjøre noe mer med, eller huske på. Er fornøyd med den. Akkurat hva ditt neste prevensjonsmiddel bør være får du snakke med legen om. Anonymkode: afda2...827 Har også hatt kobbersp. Men blødde så sinnsykt av den. Hva med p-plaster? Kanskje hormoner i den? Orker ikke hormonspiral igjen, den er grei, men må kanskje gjennom den kvise prosesden igjen. Anonymkode: f4a47...bf4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå