Gå til innhold

Vi som skal holde vekten

Gjest Fallabella

Anbefalte innlegg

Jeg har vært heldig og gått ned noen gram ekstra 🍾 selv om målet er å være stabilt 60 og noe. Tirsdag var jeg 69.4 kg (helst vil jeg ned et par til men nå skal jeg endre fokus). Å være fornøyd med vekten er ikke det samme som å være fornøyd med fasongen. Rompa mangler fylde, og huden mangler spenst. Så det er på tide å legge inn litt trening. Jeg har en "motvillig" kropp, men litt er bedre enn ingenting. 

Treningsmål som er realistisk er: squats morgen, middag og kveld. På gode dager med fint vær, gå lengre tur, på gode dager med stygt vær, trene hjemme (maskin eller YouTube). På dårlige dager, ta litt husarbeid og en liten gåtur.

Hvem flere blir med? Så kan vi evaluere når vi har prøvd å være flinkere i en uke? Framgang kan være vanskelig å måle, men kanskje vi føler oss bedre, ser litt endring og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veier 48 kg og vil gjerne holde meg der +\- 1 kg. Spiser sunt, og trener nesten hver dag. 

Anonymkode: d57ef...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Jeg savnet en tråd for de som skal stabilisere eller holde vekten etter vektnedgang, derfor trakk jeg denne opp igjen.

En slik prosess kan jo ta flere år, og jeg tenker det er godt å ha noen å støtte seg til, dele erfaringer og opp- og nedturer med, mens det pågår.

I denne tråden håper jeg vi kan dele dette 😊

-------------------------------------------------

Min historie er veldig udramatisk.

Jeg fikk en kronisk sykdom for mange år siden, og legene mente jeg burde ligge i øvre del av normalområdet vektmessig, slik at jeg hadde «noe å gå på» når jeg ble syk.

Dette rådet fulgte jeg, jeg passet på at jeg hele tiden lå mellom bmi 24 og 25.

Så ble jeg eldre, kroppen endret seg, fettfordelingen ble forandret, jeg fikk magefedme og problemer med blodsukkeret, og jeg trivdes ikke lenger med å være så tung.

Jeg snakket med min nye fastlege og fikk «lov» til å gå ned til BMI 21/22, og der er jeg nå.

Så, etter å ha ligget stabilt på rundt 64-66 kg i 30 år skal jeg stabilisere vekten rundt 56/57 kg fremover, og midjemålet skal være <80 cm.

😊

Det verste for min del akkurat nå er blodsukkeret, og å holde det stabilt.
Jeg tåler minimalt med karbohydrater akkurat nå, men ikke tåler jeg lavkarbokosthold heller, så det er litt problematisk.

Så jeg prøver, og feiler gang på gang, med kostholdet.

Ut over dette har jeg ingen problemer.  Det tror jeg handler litt om at jeg enn så lenge ser meg selv som like stor som før, ser en kropp som jeg ikke trivdes med, og at jeg fremdeles er i slankemodus. 
At jeg har gått ned nesten 10 kg, og er så lett som jeg ikke har vært på mer enn 30 år, ser jeg ingen tegn til hverken på kropp eller klær ennå.
Det er ingen rundt meg som har merket vekttapet heller, så jeg tror ikke at 10 kg mindre er synlig på meg.

Jeg tror det vil bli vanskeligere når jeg har vært her en liten stund, og begynner å bli vant til den "mindre meg".

Hilsen Mia

Anonymkode: 28e9d...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...