Gå til innhold

Silikonpupper

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 timer siden, Alterego666 skrev:

Seriøst?

Ja, hva er forskjellen?

Anonymkode: dc35a...778

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du påstår at det ikke kan være rekonstruksjon ved underutviklet bryst, bare når det er fjernet pga brystkreft. Jeg snakker om FLATE pupper.

Et kirurgisk inngrep etter å ha fjernet et bryst som har hatt brystkreft er re-konstruksjon. Å bygge et bryst som aldri har vært der er en konstruksjon.

Det første er et resultat av et livreddende inngrep. Det andre er (i de aller fleste tilfeller) estetikk. 
Jeg ser her i tråden at noen (du?) har fått dekket brystkonstruksjon av staten. Da antar jeg det for gitt at det er en medisinsk begrunnelse. Da faller det innenfor det jeg mener rettferdiggjør inngrepet.

Gjest Alterego666
Skrevet

Ja, hva er forskjellen?

Anonymkode: dc35a...778

Dette gidder jeg ikke. Se svaret mitt over, studér gjerne bildet én gang til.

Husk at det kan være personer som er rammet av brystkreft eller pårørende som også kan lese hva du skriver.

Skrevet
21 timer siden, Alterego666 skrev:

Ikke hvis det er medisinsk begrunnet som rekonstruktivt inngrep etter brystkreft.

Eneste gyldig grunn i mine øyne.

Anonymkode: 99dd4...8ef

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eneste gyldig grunn i mine øyne.

Bra. Enig.

Skrevet

Det verste med dette er jo at MANGE som legger inn silikon har flotte små bryster(a-b-cup), som blir ødelagt for livet pga de har dårlig selvbildet. Som de skal rette opp med en silikoninnlegg.

I stedet bør de heller jobbe med seg selv psykisk, godta seg selv som man er skapt.

Er også endel som angrer på dette når de blir eldre, mange gjør dette i 20-30åra.

Sorry, det ser ikke bra ut. Samme som fillere/botox-monster, ofte har de hele pakka.

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Alterego666 skrev:

Dette gidder jeg ikke. Se svaret mitt over, studér gjerne bildet én gang til.

Husk at det kan være personer som er rammet av brystkreft eller pårørende som også kan lese hva du skriver.

Spørsmålet er ikke relatert til brystkreft og alt det grusomme sykdommen fører med, men hvorfor det er akseptert at en som har fjernet ett/begge bryst skal kunne legge inn silikon med full forståelse fra andre. Mens kvinner som er født uten bryster/unormale bryster får kommentarer på at de er overfladiske eller psykisk syke. 

Jeg ser ikke logikken bak tankegangen, for i begge tilfeller har operasjonen samme hensikt, at kvinnen skal få normale bryster. 

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
33 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jeg ser ikke logikken bak tankegangen, for i begge tilfeller har operasjonen samme hensikt, at kvinnen skal få normale bryster. 

Har du glemt at du har gitt meg opp? 😁

Skrevet
25 minutter siden, Alterego666 skrev:

Har du glemt at du har gitt meg opp? 😁

Nei, måtte bare påpekt at mine argumenter ikke hadde noe med brystkreft som sykdom, eller bagatellisering av det. Bare så det ikke misforståes av noen. 

• Liker 2
Skrevet
På 17.8.2020 den 19.01, Alterego666 skrev:

Ikke hvis det er medisinsk begrunnet som rekonstruktivt inngrep etter brystkreft.

Silikonbryster er vel strengt tatt aldri medisinsk begrunnet? Uansett grunnen til å legge inn silikon, så er det jo kosmetisk. Manglende bryst er et kosmetisk problem, ikke et medisinsk problem. 

Men jeg skjønner ikke, som andre her har nevnt, at det skal være noe mer "berettiget" å legge inn silikon i brystene om man har har hatt bryster fra naturens side og mistet dem enn om man aldri har hatt bryster. Det kan vel føles like vondt for dem som mangler bryster fra naturens side. Og hva med dem som utvikler bare ett bryst? 

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, Kjetil1985 skrev:

Etter 3-4 barn... kanskje hvis kvinne ønsker. 

Hva om de føler behovet etter 1-2 barn? 

Er silikon noe man må gjøre seg "fortjent til", ved å ha fått et visst antall barn eller er operert for brystkreft og dermed mister de flotte puppene de en gang hadde? Mens de som aldri har hatt pupper bare må leve med det? 

Skrevet

Er det f.eks greit å rekonstruere et øre om man mistet det i en ulykke, men ikke om man var født uten?? 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste med dette er jo at MANGE som legger inn silikon har flotte små bryster(a-b-cup), som blir ødelagt for livet pga de har dårlig selvbildet. Som de skal rette opp med en silikoninnlegg.

I stedet bør de heller jobbe med seg selv psykisk, godta seg selv som man er skapt.

Er også endel som angrer på dette når de blir eldre, mange gjør dette i 20-30åra.

Sorry, det ser ikke bra ut. Samme som fillere/botox-monster, ofte har de hele pakka.

Typen skrøyt av meg til kompiser mens jeg hørte på, men la inn "puppene er litt for små." Hvordan skal jeg klare å leve med en B cup når det er alt jeg har trodd om meg selv også? For smått. 

Anonymkode: 8ebad...2c7

Skrevet
På 17.8.2020 den 20.06, Alterego666 skrev:

Det blir nok aldri hverken medisinsk begrunnet eller re-konstruktivt.

Men bra forsøk!🤙

Jo, faktisk 😉

Anonymkode: 595eb...38b

• Liker 2
Skrevet

Typen skrøyt av meg til kompiser mens jeg hørte på, men la inn "puppene er litt for små." Hvordan skal jeg klare å leve med en B cup når det er alt jeg har trodd om meg selv også? For smått. 

Hadde passet på at han overhørte noe lignende... 

Anonymkode: 595eb...38b

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
1 time siden, Thyra skrev:

Men jeg skjønner ikke, som andre her har nevnt, at det skal være noe mer "berettiget" å legge inn silikon i brystene om man har har hatt bryster fra naturens side og mistet dem enn om man aldri har hatt bryster.

Jeg har ikke fasitsvaret her utover at dette faller inn under medisinsk begrunnelse og rekonstruksjon.

Skrevet

Tror mange glemmer hva alternativet er. Dere vet hvordan en sprukket ballong ser ut? Slik ser puppene mine ut. Åpenbart vil ikke et eneste mannebein finne dem sexy. Jeg kommer til å ta brystløft med silikoninnlegg. Jeg er litt nervøs for silikon ettersom det er et fremmedlegeme i kroppen, og er nervøs for konsekvensene også av å legge det inn i kroppen, men må man så må man! Mine ser ut som puppene til venstre på dette bildet. Jeg vil se den mannen som ber meg ikke ta silikon, fordi puppene mine er fine nok fra før....... :P Er visst noen riddere på hvit hest her inne som mener at "det viktigste er hvem de sitter på".... Det har lite å si om puppene er direkte stygge. Da vil dere ikke kunne tenne på dem uansett. 

https://d1l9wtg77iuzz5.cloudfront.net/assets/5697/233439/original.jpg?1527893026

Anonymkode: bbd14...0f4

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart du kan leve med en B-cup eller A. Er jo ikke han som bestemmer over hva du skal synes om dine pupper.

Er du som velger det, hvilket forhold du skal ha til din kropp. Ikke andre.

Så her må du jobbe med ditt selvbildet og selvtillit, å godta deg selv. Bli trygg på deg selv.

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er visst noen riddere på hvit hest her inne som mener at "det viktigste er hvem de sitter på".... Det har lite å si om puppene er direkte stygge. Da vil dere ikke kunne tenne på dem uansett. 

Du bør nok bare venne deg til at kroppen vil endre seg etter hvert som du blir eldre. Fokusér heller på å holde deg frisk og i god form. Sexy henger ikke på ribbeina, sexy sitter mellom øra.

Skrevet

Jeg forstår ikke at så mange har så sterke meninger om andres kropper. De som tar silikon gjør det forhåpentligvis for egen del. Ikke for andre. 

De aller fleste som rekonstruerer, mister all følelse i brystet. Det går fra å være en erogen sone til å være en følelsesløs hudflik med grisehud og gummi under. Hva er vitsen da? Jeg har minst like mye forståelse for de som konstruerer. De får iallefall bedre selvfølelse *og* fungerende bryster. De som rekonstruerer er ofte et annet sted mentalt. Jeg har snakket inngående om dette med tre som har rekonstruert. Alle tre sier at dersom de hadde visst at de mistet følelsen i brystet, ville de ikke rekonstruert. Det er kun for det visuelle, og det er igjen egentlig mest for menn, fordi menn synes det er ubehagelig å se på et arr. De selv kunne godt hatt bare arret, og beholdt følelsen der. De er glad for å være i live, stolte over å ha klart kampen, og legger ikke like mye vekt på utseende som andre. De ville ikke rekonstruere for andres skyld. 

Anonymkode: 59e28...7d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...