Gå til innhold

Skal vi danse 2020

Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

På 14.11.2020 den 20.41, Wera1 skrev:

Hæ? Han var rååååå i jiven!!! 

Det var han. Det var den eneste dansen jeg syntes det var gøy å se

Anonymkode: 203ed...84f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nettopp Dansebobla.

Trodde ikke Marte ble så skuffa for å ryke, men hun ble jo skikkelig lei seg stakkars. Skjønner jo selvfølgelig at det er surt å ryke rett før finalen da. 

Utrolig søtt at Andreas faktisk blir oppriktig lei seg på hennes vegne og begynner å gråte. Slike menn liker vi😊

Ellers tror jeg ikke jeg hadde holdt ut i samme rom som Nate og Helene gjennom en hel dag hvis de alltid har denne type barnslige ‘kjeklinga’ gående.. 🙈 de er litt sånn ‘jeg vet best’ begge to og jeg kan faktisk se for meg at de ‘krangler’ konstant og om de merkeligste ting.. Puh😂😂

Anonymkode: 34c3b...5a4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på reprisen nå. Er så lei Marte, hun ble seriøst skuffet over en 9er?? Uffet seg og greier, det er bare noe med henne og hvordan hun reagerer på kritikk. Samme som hun klagde og gråt når hun fikk 7ere tidligere i sesongen. Hun er nok vandt til å seile på utseende og fått alt hun har ønsket.. Så bra at hun røk ut. 

Når det gjelder Nate og Andreas er de gode på hver sin måte. Må si jeg holder en knapp på Andreas ettersom at han er den som har utviklet seg mest, men det er fortjent uansett hvem som vinner. ☺️

Anonymkode: 98aaf...51c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det helt tydelig at Nate er den beste danseren av de som har vært med hele sesongen. Andreas er stiv som en stokk, ja han har kommet seg, men kan ikke sammenlignes. Dog tror jeg han vinner på utstråling og at folk rett og slett liker han bedre. 

Men hva er greia med musikken i Skal vi danse? Låtene passer jo ikke med dansen. Å danse samba til reggeaton uten noen sambarytmer blir bare helt feil. Syns det er helt grusomme låter de velger og dårlige versjoner av originalen. Alt som heter musikkinnlevelse i dansen blir derfor utrolig vanskelig for deltagerne også. Det er flere ganger tydelig at det er vanskelig å bringe musikalitet inn i dansen fordi de må danse til låter som ikke passer eller gir de noe som helst lidenskap. De skulle fått velge låter selv. 

Anonymkode: 0fc88...a78

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det helt tydelig at Nate er den beste danseren av de som har vært med hele sesongen.

Jeg er uenig med deg.

Jeg mener at Nate har bra rytme, og noen fantastiske bevegelser, men jeg synes ikke han er den beste danseren.
Dans er rytmiske bevegelser til musikk, og Nate er en flott danser alene, men selskapsdans handler like mye om samspill med dansepartneren, formidling, og mye mer, og det er når det kommer til å se hele bildet jeg mener Nate ikke helt når opp.

Med hele bildet mener jeg rytme, bevegelser, samspill med partner, formidling som til sammen gir et helshetsinntrykk.)

La oss si at Nate i gjennomsnitt gjennom sesongen har skåret:

10/10 på rytme
10/10 på bevegelser
5/10 på samspill med partner  (dette har også dommerne kritisert, at han danser bra alene, men ikke sammen med partner)
8/10 på formidling

Totalt 33 poeng på helhetsinntrykk

Hvis vi samtidig sier at Andreas i gjennomsnitt gjennom sesongen har skåret

10/10 på rytme
7/10 på bevegelser
9/10 på samspill med partner
8/10 på formidling

Totalt 34 poeng på helhetsinntrykk

Det er ikke så mye som skiller dem.  Nate har hatt en utvikling i det siste, og kunne sikkert utviklet seg enda mer hvis sesongen hadde vært lenger, men jeg mener at Andreas er den beste av disse to når det kommer til helheten. 

Anonymkode: 74869...e79

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig med deg.

Jeg mener at Nate har bra rytme, og noen fantastiske bevegelser, men jeg synes ikke han er den beste danseren.
Dans er rytmiske bevegelser til musikk, og Nate er en flott danser alene, men selskapsdans handler like mye om samspill med dansepartneren, formidling, og mye mer, og det er når det kommer til å se hele bildet jeg mener Nate ikke helt når opp.

Med hele bildet mener jeg rytme, bevegelser, samspill med partner, formidling som til sammen gir et helshetsinntrykk.)

La oss si at Nate i gjennomsnitt gjennom sesongen har skåret:

10/10 på rytme
10/10 på bevegelser
5/10 på samspill med partner  (dette har også dommerne kritisert, at han danser bra alene, men ikke sammen med partner)
8/10 på formidling

Totalt 33 poeng på helhetsinntrykk

Hvis vi samtidig sier at Andreas i gjennomsnitt gjennom sesongen har skåret

10/10 på rytme
7/10 på bevegelser
9/10 på samspill med partner
8/10 på formidling

Totalt 34 poeng på helhetsinntrykk

Det er ikke så mye som skiller dem.  Nate har hatt en utvikling i det siste, og kunne sikkert utviklet seg enda mer hvis sesongen hadde vært lenger, men jeg mener at Andreas er den beste av disse to når det kommer til helheten. 

Anonymkode: 74869...e79

ikke enig og det er ikke dommerne heller. Har drevet med mye dans selv, mest jazz og commercial men har også danset ballrom i et par år og Andreas er definitivt ingen danser. Han har det ikke i seg. Mai er heller ikke spesielt god i andre sjangere når de har brukt elementer fra eks dancehall. Sist koreografi var tatt fra Mandy Moore uten at hun krediterte koreografien. 

Andreas vinner nok på at flere liker han bedre, men Nate er mye bedre danser og også i samspill med partner. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt disse diskusjonene som pågår som gjelder kopiering fra andres koreografier...

Det er da vel ikke ulovlig? Proffene må jo sy sammen en koreografi på veldig kort tid og parene ser sikkert på diverse koreografier fra YT sammen for å finne noe som kan funke og for inspirasjon - og for å vise trinnene i praksis. Hvis det ikke var lov til å kopiere fra andre så hadde de helt sikkert ikke gjort det?!  SVD er et underholdningsprogram, det er da ikke en ekte dansekonkurransen..

Så når folk begynner å ‘angripe’ proffdanserene på SM (bla Mai..) så begynner jeg å lure litt... Hun har da ikke gjort noe ulovlig?? Og det har da alltid vært sånn at de kopiere/henter inspirasjon fra andres koreografier? Er helt sikker på at proffene hadde lagt sjela si i helt egne koreografier hvis de hadde bedre tid. Så nei, dette blir tullete diskusjoner i mine øyne! Eller så er det noe jeg har misforstått....

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke enig og det er ikke dommerne heller. Har drevet med mye dans selv, mest jazz og commercial men har også danset ballrom i et par år og Andreas er definitivt ingen danser. Han har det ikke i seg. Mai er heller ikke spesielt god i andre sjangere når de har brukt elementer fra eks dancehall. Sist koreografi var tatt fra Mandy Moore uten at hun krediterte koreografien. 

Andreas vinner nok på at flere liker han bedre, men Nate er mye bedre danser og også i samspill med partner. 

Dette er jo det Nate har fått kritikk for at han ikke mestrer, og til og med bedt Andreas om råd, fordi Andreas har fått tilbakemeldinger fra dommerene på at han er veldig god på samspillet med Mai. 

Anonymkode: 79cf3...53d

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt disse diskusjonene som pågår som gjelder kopiering fra andres koreografier...

Det er da vel ikke ulovlig? Proffene må jo sy sammen en koreografi på veldig kort tid og parene ser sikkert på diverse koreografier fra YT sammen for å finne noe som kan funke og for inspirasjon - og for å vise trinnene i praksis. Hvis det ikke var lov til å kopiere fra andre så hadde de helt sikkert ikke gjort det?!  SVD er et underholdningsprogram, det er da ikke en ekte dansekonkurransen..

Så når folk begynner å ‘angripe’ proffdanserene på SM (bla Mai..) så begynner jeg å lure litt... Hun har da ikke gjort noe ulovlig?? Og det har da alltid vært sånn at de kopiere/henter inspirasjon fra andres koreografier? Er helt sikker på at proffene hadde lagt sjela si i helt egne koreografier hvis de hadde bedre tid. Så nei, dette blir tullete diskusjoner i mine øyne! Eller så er det noe jeg har misforstått....

Skjønner selvfølgelig at de må finne inspirasjon og det er selvfølgelig lov å finne elementer og la seg inspirere. Åndsverkloven sier noe om dette og det er selvfølgelig ikke lov. Opphavsretten skal sikre kunsteren sine rettigheter og inntekter. Det er en annen koregraf som har brukt mye tid og fått mye anerkjennelse for den også. Så det var veldig lett å se at det var en ren kopi for oss som har sett denne koregrafien før. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å skjønne hvem Marte sikter til når hun sier at noen par krangler hele tida bortsett fra når de danser på selve sendinga...😂😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo det Nate har fått kritikk for at han ikke mestrer, og til og med bedt Andreas om råd, fordi Andreas har fått tilbakemeldinger fra dommerene på at han er veldig god på samspillet med Mai. 

Anonymkode: 79cf3...53d

Altså når dommerne ber disse to jobbe for å utvikle seg så har de helt forskjellige forutsetninger. Hva dommerne kommer med av innspill har mye med hvordan de alt danser og hva de noen gang kommer til å ha mulighet til. Dette er selvfølgelig ikke en proff konkurranse og derfor er det ikke meningen å pirke på alt. Dette er underholdning og det må selvfølgelig gis tilbakemeldinger slik at det også er spennende for seerne. Nate har langt mer avansert koregrafi og danser faktisk. Andreas forflytter seg og har ingen som helst dans i kroppen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden SVD er underholdning og ikke en reell dansekonkurranse så syns jeg den som har utvikla seg mest bør vinne - og det er definitivt Andreas. Til å være en lang trestokk uten særlig rytme så har han jammen blitt en god danser under de forutsetningene😅 så ja heia Andreas🤗🤗

Nate har hatt rytme og dans i kroppen fra starten og selv om han har fått mer orden på armer og bein😉 så har han ikke utvikla seg like mye som Andreas har. Heldigvis har kjemien mellom han og Helene blitt bedre de siste ukene, for tidligere syns jeg de sleit veldig. Andreas og Mai har egentlig hatt god kjemi hele veien syns jeg.

Så det spørs rett og slett hvem flest heier på - eller rettere sagt hvem flest stemmer på i finalen - smaken er jo forskjellig og opplevelsen av dans og formidlingen er definitivt subjektivt😊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Tecka skrev:

Dette har de gjort i mange år, så skjønner ikke hvorfor de slår det opp nå

Jørgen og Jørgine brukte jo denne i fjor

Men når dem har de siste 10? Ukene ikke kopiert danser hvorfor må dem gjøre det nå.

her er et annet eksempel på Egor:

Eneste forskjell her er at du ser at dem ser akkurat den første dansen først da

Anonymkode: a689f...e92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tecka skrev:

Dette har de gjort i mange år, så skjønner ikke hvorfor de slår det opp nå

Jørgen og Jørgine brukte jo denne i fjor

Enig, det skjønner ikke jeg heller.

Hvis dette er ulovlig eller kommer i konflikt med opphavsrettigheter eller hva det måtte være, så burde jo det vært tatt med i kontraktene proff danserne har med tv2? Skjønner ikke hvorfor det lages oppstyr rundt dette rett og slett. Og uansett er dette noe tv2 bør holde styr på og avklare med danserne. Ingen vits å plutselig anklage proff danserne for kopiering/plagiat når dette har vært praktisert hver sesong? Er det ulovlig så bør det stå i kontraktene rett og slett🤷‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å legge merke til at Kathrine ser bort på det paret hun skal rope ut RETT før hun gjør det (iallefall på lørdag da de ropte at Andreas og Mai var videre). Kanskje litt smålig å bli irritert for det fordi hun sier jo hvem som går videre rett etterpå men tror bare alt er irriterende med dommerne på dette tidspunktet. Håper de blir erstattet til neste sesong.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I finalen skal Andreas og Mai danse:

-Chacha. Dette hadde de i første program, men de skal danse en annen koreografi. 

-Rumba. De danset denne i program 3, og det blir samme koreografi. 

Showdans. 

Nate og Helene skal danse:

-Slowfox. Dette danset de i program 2, og nå er det ny koreografi. 

-Argentinsk tango. Samme koreografi som forrige gang. Altså bare 2 uker siden. 

-Showdans. 

Jeg synes det er litt teit at de valgte argentinsk tango. De fikk 40 poeng på den, og det er bare to uker siden de danset den. Blir jo ikke så spennende da. Burde heller valgt en av de dansene han sleit med, som chacha eller wienervals. 

Anonymkode: 8722b...0f7

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også Katrine: «Resultatet...er....*holder dramatisk ut konvolutten* KLART». Ler hver gang😂

Anonymkode: df621...80f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også Katrine: «Resultatet...er....*holder dramatisk ut konvolutten* KLART». Ler hver gang😂

Anonymkode: df621...80f

Den måten hun holder konvolutten på har jeg også hengt meg opp i.😅

Anonymkode: 89951...10b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det egentlig som bestemmer hvilke danser de skal danse i finalen? Er det deltakerene selv som bestemmer eller dommerene? Eller bestemmer de en dans hver? 
Husker ikke hvordan det pleier å være jeg, enda jeg har sett på ganske mange sesonger😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...