AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #201 Del Skrevet 18. august 2020 Du høres treg ut, skjep deg, du er moren du bestemmer Anonymkode: 1adf8...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #202 Del Skrevet 18. august 2020 Anonymkode: cb5df...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #203 Del Skrevet 18. august 2020 På 16.08.2020 den 22.02, AnonymBruker skrev: Jeg er der 15 min før stengetid og vil vite hvordan dagen til ungen min har vært! Jeg er ikke interessert i lange samtaler, men kun hva de har gjort. Jeg er ute av døra 5 min før stengetid. Anonymkode: 11eb2...90a 15 minutter før stengetid er de ansatte (forståelig nok!) opptatt med å klargjøre barnehagen for stenging. Jeg synes nærmest det er uhøflig å mase om hva barnet har gjort i løpet av dagen da. Skjer det noe viktig/spesielt, får du uansett beskjed om det. Anonymkode: e6592...31e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 18. august 2020 #204 Del Skrevet 18. august 2020 Disse problemene som er beskrevet kan lett løses hvis eierne betaler de ansatte som er igjen til stengetid for 15 min ekstra. Burde ikke være noe problem da de fleste barnehager går med solide overskudd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #205 Del Skrevet 18. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 15 minutter før stengetid er de ansatte (forståelig nok!) opptatt med å klargjøre barnehagen for stenging. Jeg synes nærmest det er uhøflig å mase om hva barnet har gjort i løpet av dagen da. Skjer det noe viktig/spesielt, får du uansett beskjed om det. Anonymkode: e6592...31e Og der gadd jeg å lese stort sett hele tråden, og fikk med meg at du henter sent fordi dere pusser opp og ikke vil at barnet utsettes for støy. Og så vurderer du til og med å lage en sak ut av de "uhøflige" ansatte? Er det mulig... Dette burde du som mor klart å pønske ut selv, men la gå: Du henter i god tid (her er 30 minutter før stenging sikkert greit nok), slår av en liten prat med de ansatte, rusler en tur i nabolaget/lekeplassen/whatever med barnet ditt, og så går dere hjem kl 17 til et støyfritt hus. Du kan også velge den første løsningen, men da kan du altså ikke forvente at de ansatte skal vente med sitt for å tilfredsstille ditt behov for small talk midt i stengetiden. Anonymkode: e6592...31e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #206 Del Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, anonym 4545 skrev: Disse problemene som er beskrevet kan lett løses hvis eierne betaler de ansatte som er igjen til stengetid for 15 min ekstra. Burde ikke være noe problem da de fleste barnehager går med solide overskudd. Barnehager eller eiere? To vidt forskjellige ting Anonymkode: 722a3...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 18. august 2020 #207 Del Skrevet 18. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehager eller eiere? To vidt forskjellige ting Anonymkode: 722a3...48c I siste instans eierne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #208 Del Skrevet 18. august 2020 8 minutter siden, anonym 4545 skrev: I siste instans eierne. Kepp. Barnehagene får derimot ikke solide budsjett. At vikarbudsjetter går tomt halvveis i året er intet nytt. I år måtte vi kutte ned til 2 personalmøter på et helt barnehageår (annenhver mnd tidligere) pga budsjettkutt Anonymkode: 722a3...48c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 18. august 2020 #209 Del Skrevet 18. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kepp. Barnehagene får derimot ikke solide budsjett. At vikarbudsjetter går tomt halvveis i året er intet nytt. I år måtte vi kutte ned til 2 personalmøter på et helt barnehageår (annenhver mnd tidligere) pga budsjettkutt Anonymkode: 722a3...48c Da må styrer/leder ta dette videre hvis situasjonen er uholdbar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tangent Skrevet 18. august 2020 #210 Del Skrevet 18. august 2020 Jeg synes godt du skal ha lov til å hente kl 16.45, HI, men jeg synes også at da bør du også ha litt forståelse for at den ansatte har lyst til å komme seg hjem. Den ansatte er sliten og ferdig i hodet. Det skjønner jeg godt, og da er ikke tiden for å sortere innholdet i hylla og masse annet. Jobbet selv i butikk og synes det var så tungt med kunder som kom fem på ni om kvelden for å tusle avgårde i eget tempo. Og kanskje rakk de å bli ferdig til ni, men jeg satt jo bare og tenkte på at hvis han ikke blir ferdig til kl ni, så rekker jeg ikke den bussen og da kommer jeg ikke hjem før da, og da får jeg veldig lite tid til å slappe av før jeg skal legge meg. Så hadde jeg vært deg hadde jeg satt opp farta når jeg hentet sent, for å være litt grei mot en person som faktisk vil hjem og kanskje har sin egen familie hun vil være med. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #211 Del Skrevet 18. august 2020 7 minutter siden, tangent skrev: Jeg synes godt du skal ha lov til å hente kl 16.45, HI, men jeg synes også at da bør du også ha litt forståelse for at den ansatte har lyst til å komme seg hjem. Den ansatte er sliten og ferdig i hodet. Det skjønner jeg godt, og da er ikke tiden for å sortere innholdet i hylla og masse annet. Jobbet selv i butikk og synes det var så tungt med kunder som kom fem på ni om kvelden for å tusle avgårde i eget tempo. Og kanskje rakk de å bli ferdig til ni, men jeg satt jo bare og tenkte på at hvis han ikke blir ferdig til kl ni, så rekker jeg ikke den bussen og da kommer jeg ikke hjem før da, og da får jeg veldig lite tid til å slappe av før jeg skal legge meg. Så hadde jeg vært deg hadde jeg satt opp farta når jeg hentet sent, for å være litt grei mot en person som faktisk vil hjem og kanskje har sin egen familie hun vil være med. Igjen, ledelsesproblem, ikke kundens problem. Alt kunden vet er at butikken er åpen til kl. 21, vedkommende har ingen kjennskap til, eller forutsetning for å vite, hva som evt. må gjøres etter siste kunde er ute av butikken samt hvor lenge dere evt. får betalt for dette. Anonymkode: 32914...38d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #212 Del Skrevet 18. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Igjen, ledelsesproblem, ikke kundens problem. Alt kunden vet er at butikken er åpen til kl. 21, vedkommende har ingen kjennskap til, eller forutsetning for å vite, hva som evt. må gjøres etter siste kunde er ute av butikken samt hvor lenge dere evt. får betalt for dette. Anonymkode: 32914...38d Helt ærlig talt, alle skjønner at om du somler i hyllene vil den ansatte i butikken begynner å lure på om du kommer deg ut til stengetid. Det har ingenting med ledelsen å gjøre. Anonymkode: d7ba3...84b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #213 Del Skrevet 18. august 2020 Som barnehageansatte må jeg også si at jeg irriterer meg over kolleger som mener at vakt 8-16 (eksempel) betyr å komme inn porten 8nog gå ut av den 16. Altså at de bruker tid på å kle seg om etter vakten egentlig er startet, og går i garderoben før vakten er over. Jeg er vant med (fra tidligere yrker) at man klokker inn og ut fra "gulvet" når vakten din er, så ikke den du overtar for må stå og vente på at du kler deg om... Ville irritert meg grenseløst om en kollega stadig gikk 10 min før vakten er over. I tillegg skal vel én ansatt aldri være alene på huset av sikkerhetsgrunner, så det er rart at det bare står igjen én ansatt. Betyr det at hun etterlater en kollega på annen avdeling helt alene? Eller er kolleger fra andre avdelinger allerede gått hjem? For øvrig er det mindre fyldige rapporter å få jo seinere man henter, men jeg mener uansett at man betaler for plass frem til stenging og at man kommer langt med et smil og en forklaring. Anonymkode: a5d39...270 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #214 Del Skrevet 18. august 2020 På 17.8.2020 den 6.15, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest så mange svar i den tråden her så er jeg sjokkert over hva slags mennesker som jobber i barnehage. Det er helt sykt hvor lite viktig barna blir når klokka er over 16.00 Samtidig sjokkert over leseferdighetene til enkelte på forumet her. Jeg er hverken hjemmeværende eller en som lar ungen være i barnehagen lenge. Jeg har som sagt hentet sent 5-7 ganger siden barnet startet i barnehage for 2 år siden. Og barnet er ikke i barnehagen mer enn 6 timer selvom jeg henter kl.16.45. For ordens skyld leste jeg forskriftene, det står at barnet skal hentes innen kl.17.00. Jeg kommer faktisk 15 min før den tiden, får likevel ikke dagsrapport. Og den ansatte forlater barnehagen 10 min før hver gang, dvs før arbeidstiden er over. Personen vil jo bare gå hjem før, greit nok det. Hadde ikke hatt noe imot dette hvis jeg faktisk fikk en rask tilbakemelding om dagen til barnet mitt. Jeg skal ta dette videre med styrer. Til sammenligning så jobber jeg ut arbeidstiden i mitt yrke. Og ingen får gå før hos oss. Anonymkode: 11eb2...90a hvorfor i allverden leverer du så sent? langt utenfor kjernetiden og ungen din går glipp av mye av det som skjer og kanskje vansklig for og komme inn i leken. Typisk divamum Anonymkode: 2aa5b...258 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #215 Del Skrevet 18. august 2020 På 17.8.2020 den 19.11, AnonymBruker skrev: Hentet kl.16.45 i dag Barnet mitt lekte med en leke i det ene rommet. Jeg tok med barnet ut i garderoben. Fikk dagsrapport og var ute av barnehagen kl.16.55 Veldig fornøyd! Takk Gud for at styrer ordna opp Anonymkode: 11eb2...90a Samtidig sørget du for å bli den minst likte av alle foreldrene. Anonymkode: 6bc56...629 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 18. august 2020 #216 Del Skrevet 18. august 2020 På 16.8.2020 den 21.50, AnonymBruker skrev: De er så klar for å dra hjem, akkurat som alle andre. Så fort kl bikker 15.00 er jeg klar for å dra hjem. Da er slave tiden over😅 Anonymkode: 82f53...113 Da burde foreldre få beskjed om at siste henting er 14:30 om du skal hjem 15:00. Samme med matvarebutikk og kiosker. Står det at de stenger 2300, da kan jeg handle helt til 23:00. Og så får de ansatte gjøre de eventuelle ting de skal gjøre etter de har stengt etter tidspunktet de stenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 18. august 2020 #217 Del Skrevet 18. august 2020 8 minutter siden, AndreasBR skrev: Da burde foreldre få beskjed om at siste henting er 14:30 om du skal hjem 15:00. Samme med matvarebutikk og kiosker. Står det at de stenger 2300, da kan jeg handle helt til 23:00. Og så får de ansatte gjøre de eventuelle ting de skal gjøre etter de har stengt etter tidspunktet de stenger. Her tar du feil. Du kan ikke handle frem til 23. Du skal være ute av døra innen 23. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 18. august 2020 #218 Del Skrevet 18. august 2020 (endret) 1 minutt siden, Badbunny skrev: Her tar du feil. Du kan ikke handle frem til 23. Du skal være ute av døra innen 23. Ja, da kan jeg gå inn 22:55, gå rett bort til det jeg skal ha og gå ut 22:59:59. Akkurat i tråd med det jeg skrev. Forskjellen på "til" og "til og med" Endret 18. august 2020 av AndreasBR 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #219 Del Skrevet 18. august 2020 Hvorfor er det rart at de har gjort barnet ditt klart for deg når du kommer rett før stengetid? Da passer de på at dere ikke går over tiden, fordi treåringer kan det ta litt tid med når man henter i barnehagen. Tenk om du kommer rett før stengetid og treåringen sitter og leker, så må du av slutte leken, du må kle på barnet ditt, og så virker det som du har lyst å mase med de ansatte som har ting de må gjøre før de kan få hjem. Hvis du vil står der og prate, så må du komme litt tidligere. Anonymkode: ebd92...b70 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #220 Del Skrevet 18. august 2020 19 minutter siden, AndreasBR skrev: Da burde foreldre få beskjed om at siste henting er 14:30 om du skal hjem 15:00. Samme med matvarebutikk og kiosker. Står det at de stenger 2300, da kan jeg handle helt til 23:00. Og så får de ansatte gjøre de eventuelle ting de skal gjøre etter de har stengt etter tidspunktet de stenger. Du skal være ferdig handlet til 23. Jeg har en venninne som jobber i butikk, og hun har opplevd mange som tar med seg handlevogn for storhandel fem minutter før stengetid. Det er ikke greit. Anonymkode: ebd92...b70 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå