Gå til innhold

Blir nærmest kastet ut av barnehagen, bør jeg ta det videre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk alltid beskjed å hente senest 16:45 når bhg stenger 17.00. Aldri hentet så sent,men det var reglene. Husker en gang jeg henta ungen min på en fredag kl 16.00. Barnet mitt satt alene mens den ansatte vaska gulvet🤣. De vil nok fortest hjem og mitt barn ødela planen om å stikke tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å hente 15 min før stengetid og attpåtil hale ut tiden ytterligere med å suse rundt i barnehagen for ting, lete i skuffer, ta med ungen på do ++ før du kommer deg ut døra, det er ikke rart at de ansatte møter deg med ungen fullt påkledd, bare der bør du ta hintet og kjappe deg bittelitt når du er den siste til å hente. Snakk om respektløshet og mangel på normal folkeskikk. Fikk "Karen" vibber av hele innlegget. "De holder åpent så da er det min rett, selv om jeg har vært den siste til å hente den siste uka" 

Nå jobber jeg verken i barnehage eller i service-yrket (takk Gud!), men sammenligner det med dra på storhandel eller gå rundt og kikke i butikken like før stengetid og ikke gå før det absolutt er nødvendig. Og for å ikke snakke om hvor synd jeg synes på de ungene som blir levert tidlig og hentet så sent som 17(!) når foreldrene likevel er hjemme... Hvorfor i alle dager få unge om man selv ikke vil passe på dem, det er jo nesten leggetid når de kommer hjem (Nå sikter jeg ikke spesielt til TS) Ser det veldig ofte da ei venninne jobber som pedagog, og hun trives ikke når hun ser hvor lite tid (hjemmeværende) foreldre faktisk har lyst til å være med barnet de frivillig har fått. Barnehager er til for at ungene skal ha et sted å være mens foreldrene jobber, ikke for at mor skal slappe av hjemme, vaske eller gjøre ærend man fint kan gjøre med barn tilstede... Og man kan fint finne på noe med ungen utendørs når det pusses opp hjemme. 

Anonymkode: 6cf3f...803

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette voldsomme behovet for rapport over dagen hver dag. De aller fleste dager er relativt like. For min del holdt det med rapport de dagene som avvek fra normalen. Det fikk vi uoppfordret.

Ellers synes jeg det er rart at de ansatte går før stengetid. I vår barnehage var de til stede selv om det ikke var barn der. Ble reddet noen fredags ettermiddager av den praksisen når vi fant ut rett flr stengetid at vi trengte noe som lå i BHG.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du velger å hente barnet så sent som mulig, men da burde du ha forståelse for at de ansatte kanskje ikke har tid til å snakke noe særlig, i og med at de faktisk har andre ting som må gjøres før stengetid. Det er ugreit å forvente at de skal måtte jobbe overtid bare fordi du ikke vil/kan hente tidligere. Samme som at du forhåpentligvis ikke går inn på kiwi ti minutter før stenging og begynner å dille og dalle ved hyllene? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner for øvrig lite av at TS får pepper for å hente sent. De barnehageansatte skal være på jobb til 17, og så lenge det ikke finnes regler om at barna skal hentes før, er det opp til foreldrene når de henter.

Lurer på om de som mener barna bør hentes i god tid før stengetid også mener at man ikke skal ringe til kontoransatte den siste halvtimen av deres arbeidsdag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Brunello said:

Skjønner for øvrig lite av at TS får pepper for å hente sent. De barnehageansatte skal være på jobb til 17, og så lenge det ikke finnes regler om at barna skal hentes før, er det opp til foreldrene når de henter.

Lurer på om de som mener barna bør hentes i god tid før stengetid også mener at man ikke skal ringe til kontoransatte den siste halvtimen av deres arbeidsdag.

Som tidligere kontoransatt og nåværende barnehageansatt får jeg ikke understreket nok hvor langt på bærtur du er med den sammenligningen.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Brunello skrev:

Man ringer ikke til kontoret kl 14.55 for å slå av en prat når man vet at kontoret stenger 15. 

Edit: disse folkene finnes selvfølgelig,  folk som kun ser seg selv og sine behov blir vi aldri kvitt. Men det kunne aldri falt meg inn av hensyn til de som jobber der. 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, ella_b skrev:

Som tidligere kontoransatt og nåværende barnehageansatt får jeg ikke understreket nok hvor langt på bærtur du er med den sammenligningen.

Hvorfor det? Kontoransatte har da også mye å gjøre før de drar hjem som blir forstyrret av at folk ringer. Forskjellen er at ingen bryr seg om at kontoransatte må sitte noen minutter lenger enn åpningstiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Man ringer ikke til kontoret kl 14.55 for å slå av en prat når man vet at kontoret stenger 15. 

Edit: disse folkene finnes selvfølgelig,  folk som kun ser seg selv og sine behov blir vi aldri kvitt. Men det kunne aldri falt meg inn av hensyn til de som jobber der. 

Ts sier jo heller ikke at det er for å slå av en prat. Hun ønsker konkrete opplysninger. Noe de som ringer ett minutt før kontorets stengetid også gjør.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Brunello skrev:

Ts sier jo heller ikke at det er for å slå av en prat. Hun ønsker konkrete opplysninger. Noe de som ringer ett minutt før kontorets stengetid også gjør.

Og da håper jeg de kontoransatte avslutter samtalen kl 15 ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Og da håper jeg de kontoransatte avslutter samtalen kl 15 ;)

Selvfølgelig gjør ikke de fleste det. I alle fall ikke de som jobber innenfor bransjer der man har kunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Brunello skrev:

Selvfølgelig gjør ikke de fleste det. I alle fall ikke de som jobber innenfor bransjer der man har kunder. 

Jeg har relativt mange års erfaring innenfor kundeservice..

Og har per dags dato opplevd en håndfull ganger å bli oppringt 2 minutter før stengetid. 

Alle gangene har sjefen sagt at telefonen ikke skal besvares, de ringer på igjen i morgen.

En ting er om man jobber i et høytlønnet yrke hvor overtid er bakt inn i lønn, overtid er forventet etc, men en kontorarbeider, barnehageansatte eller butikkarbeider med lav lønn skal jobbe gratis? Næææh

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten glad det er tørke på jobbmarkedet nå, så slipper jeg det maset. Åpningstidene er kutta med 15 minutter på ettermiddagen siden siste sesong, noe som kommer til å bli en betydelig utfordring etterhvert som aleneforelder.

Anonymkode: 8775b...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Jeg har relativt mange års erfaring innenfor kundeservice..

Og har per dags dato opplevd en håndfull ganger å bli oppringt 2 minutter før stengetid. 

Alle gangene har sjefen sagt at telefonen ikke skal besvares, de ringer på igjen i morgen.

En ting er om man jobber i et høytlønnet yrke hvor overtid er bakt inn i lønn, overtid er forventet etc, men en kontorarbeider, barnehageansatte eller butikkarbeider med lav lønn skal jobbe gratis? Næææh

Det er heller ikke det denne tråden handler om. Det handler om å gjøre jobben innenfor normal åpningstid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunello skrev:

Det er heller ikke det denne tråden handler om. Det handler om å gjøre jobben innenfor normal åpningstid. 

Og hvis man ringer kontoret 5 minutter på stengetid, kan man ikke forvente å få topp service fordi andre ting kan komme i veien. 

Samme som ts opplever...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Og hvis man ringer kontoret 5 minutter på stengetid, kan man ikke forvente å få topp service fordi andre ting kan komme i veien. 

Samme som ts opplever...

Tar spørsmålet et minutt å svare på, er det da ikke noe problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og da regner je gmdd du fikk betalt. 

Jeg fikk ikke betalt. Kun overtid som gikk til avspasering. Og det fikk jeg heller aldri tatt ut da det ikke var til for det.

Så summa summarum: 13 timer gratis jobb. Hipp hurra 

Anonymkode: 722a3...48c

Faktisk overtid med krav til lønn er først etter 9 timer pr dag/40 timer uke. Alt ekstrasrbeid under det kalles mertid,hvor du via din kontrakt eller avtale har sagt deg enig i avspasering er ok i bytte mot denne fleksibiliteten. Det høres ut som om dere har et godt system for å registrere mertid, slik at dere får avspasert. Avspaserer man er det ikke gratisarbeid. 

At det er lagt opp slik at dere må gå på slaget uten ekstra betalt er noe arbeidsgiver er ansvarlig for. Det samme gjelder dårlig drift. Det bør ikke gå ut over sur og uprofesjonell stemning ovenfor foresatte. 

Anonymkode: 27593...e19

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke lage et problem av noe som ikke er det? God ide!!

Anonymkode: 1baea...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synest faktisk det er dårlig av deg å hente så sent fordi dere har valgt det. Hvor jobber du? Kan du hente tidligere enkelte dager i det minste? Alle vet at det er «lov» å hente rett før stengetid, men de færreste har samvittighet til det. Kjedelig for både de ansatte og ikke minst barnet som blir igjen alene.

Anonymkode: bbb98...bda

Ikke ts men vi nå også henter ofte ca kl 17, men vi også leverer ca kl 9. Her er det studier hjemnefra og hjemmekontor som gjelder. Grunnen til at vi gjlr det slik er at barnet har endelig begynt å sove natten gjennom og vi ikke vil vekke hen uten grunn, samt at vi har underskudd på søvn selv. I tillegg til at vi nyter all søvn og avlastning vi kan for vi regner med stengte barnehager oga korona og samt prøve på neste. Passer på at barnet ikke er i barnehagen i mer enn 8/8,5 timer om dagen. Fredager kortere dager. Hvis de ansatte er sure så må de jammen meh ta seg en bolle... Jeg har heller ikke fått dagens rapporter i det siste og er litt lei meg pga det. Men ser at barnet trives. 

Men hvis det er slik ansatte driver pga de er sure så er de rett og slett dumme... 

Anonymkode: 68bda...ba8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest så mange svar i den tråden her så er jeg sjokkert over hva slags mennesker som jobber i barnehage. Det er helt sykt hvor lite viktig barna blir når klokka er over 16.00 :sarkasme:

Samtidig sjokkert over leseferdighetene til enkelte på forumet her. Jeg er hverken hjemmeværende eller en som lar ungen være i barnehagen lenge. Jeg har som sagt hentet sent 5-7 ganger siden barnet startet i barnehage for 2 år siden. Og barnet er ikke i barnehagen mer enn 6 timer selvom jeg henter kl.16.45. For ordens skyld leste jeg forskriftene, det står at barnet skal hentes innen kl.17.00. Jeg kommer faktisk 15 min før den tiden, får likevel ikke dagsrapport. Og den ansatte forlater barnehagen 10 min før hver gang, dvs før arbeidstiden er over. Personen vil jo bare gå hjem før, greit nok det. Hadde ikke hatt noe imot dette hvis jeg faktisk fikk en rask tilbakemelding om dagen til barnet mitt. 

Jeg skal ta dette videre med styrer. Til sammenligning så jobber jeg ut arbeidstiden i mitt yrke. Og ingen får gå før hos oss. 

Anonymkode: 11eb2...90a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...