AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #101 Del Skrevet 16. august 2020 I vår barnehage er seneste hentetidspunkt satt opp 15 min før stengetid, dette for å sikre at de ansatte faktisk kan gå hjem på stengetiden Anonymkode: fed1f...9d2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheik Skrevet 16. august 2020 #102 Del Skrevet 16. august 2020 Jeg skjønner den ansatte, selv om jeg ikke er enig i måten den ansatte går fram. Selv ville jeg snakket med pedagogisk leder på avdelingen eller kontaktet styreren i barnehagen, og fortalt at du ikke er helt fornøyd med kommunikasjonen mellom deg og den ansatte. Fortell at du gjerne vil ha litt mer informasjon om hvordan dagen har vært, men at du føler deg presset til å måtte gå fordi den ansatte tripper utålmodig på å dra hjem. Nå kan egentlig ikke barnehage og butikk sammenlignes, men i en butikk jeg jobbet i, kom det alltid kunder 5 minutter før stengetid for storhandel. Det er mye som skal gjøres etter arbeidsdagen er over. I mitt tilfelle fra butikk; kasseoppgjør, pakke ned dagens aviser, stenge kassene, vaske og rydde, tømme søppel, gå gjennom butikken og passe på at det ikke var flere kunder igjen i butikken. Jobbet ofte til 22:30 når jeg egentlig var ferdig 22:00. Også fikk jeg bare betalt til kl 22 uansett. Jeg regner med det også er mye som skal gjøres etter barnehagen er stengt også, spesielt nå hvor smittevern og vasking er ekstra viktig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #103 Del Skrevet 16. august 2020 Dessverre er det mange foreldre som ikke verdsetter barnehageyrket. Det har vel egetlig kommet klart frem under koranatiden. Forferdelig mye dritt som ble skrevet om barnehageansatte da barnehagene ble stengt. Mange foreldre ønsker valuta for pengene, og derfor blir barna levert tidlig og hentet sent. De viser ingen respekt for åpningstider, så at barna hentes to minutter etter stengetid er dessverre helt normalt. Likevel møter vi dem med et smil og ønsker dem en fin ettermiddag. At vi ansatte må gå overtid bryr de seg ikke om. Anonymkode: 70c44...1b5 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #104 Del Skrevet 16. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men at du også leverer sent er ikke så farlig? Hva med den tiden tidlig på dagen som du betaler for og ikke får? Hele poenget mitt er at barnehagen er ett tilbud jeg betaler for. JEG velger når jeg vil benytte meg av barnehagen innenfor åpningstidene. Jeg bestemmer når jeg skal hente og levere. Thats it. Jeg kan til og med velge å ha barnet mitt hjemme Anonymkode: 11eb2...90a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #105 Del Skrevet 16. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den ansatte har forlatt avdelingen sammen med meg, dvs 10 min før barnehagen egentlig stenger. Da regner jeg med at vedkommende går hjem? Jakka på og nøkkel i hånda Anonymkode: 11eb2...90a Og hva har det med deg å gjøre, du er jo ute så har det noe å si for deg om ansatte er inne eller på vei hjem? Kanskje den skal rekke noe, kanskje den fikk lov av sjef å dra i det alle ble hentet, kanskje hun avspaserer. None of your business. Bare forsett sånn så blir du den mest populære å ha samtaler om i pausen Anonymkode: acfe0...7b8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #106 Del Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele poenget mitt er at barnehagen er ett tilbud jeg betaler for. JEG velger når jeg vil benytte meg av barnehagen innenfor åpningstidene. Jeg bestemmer når jeg skal hente og levere. Thats it. Jeg kan til og med velge å ha barnet mitt hjemme Anonymkode: 11eb2...90a Jeg, jeg, jeg. Ingen tvil om at det ikke er barnets behov som er i fokus her. Anonymkode: e7a45...568 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #107 Del Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele poenget mitt er at barnehagen er ett tilbud jeg betaler for. JEG velger når jeg vil benytte meg av barnehagen innenfor åpningstidene. Jeg bestemmer når jeg skal hente og levere. Thats it. Jeg kan til og med velge å ha barnet mitt hjemme Anonymkode: 11eb2...90a Det har du helt rett i, men du kan ikke forvente at personalet har all verdens tid til DEG rett før stengetid. Hvis du ønsker å vite hvordan dagen til barnet ditt har vært, så hent tidligere vel😜 Anonymkode: 70c44...1b5 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #108 Del Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg, jeg, jeg. Ingen tvil om at det ikke er barnets behov som er i fokus her. Anonymkode: e7a45...568 Den ansatte har barnets behov i fokus når vedkommende velger å ikke gi meg en tilbakemelding om dagen hans til fordel for å dra hjem før. Det er nettop pga barnet mitt st jeg velger å levere sent og hente sent. Barnet har ikke noe godt av å være i ett hjem der det bores, rives og bygges. Han synes det er skummelt. Vi velger derfor å gjøre unna det verste for han kommer hjem. Anonymkode: 11eb2...90a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #109 Del Skrevet 16. august 2020 Dette tror jeg er trolling, oppfølging av tråden om barnehager og ventetider. Dårlig forsøk. Anonymkode: eb6f0...cb5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 16. august 2020 #110 Del Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den ansatte har barnets behov i fokus når vedkommende velger å ikke gi meg en tilbakemelding om dagen hans til fordel for å dra hjem før. Det er nettop pga barnet mitt st jeg velger å levere sent og hente sent. Barnet har ikke noe godt av å være i ett hjem der det bores, rives og bygges. Han synes det er skummelt. Vi velger derfor å gjøre unna det verste for han kommer hjem. Anonymkode: 11eb2...90a Vil du at den ansatte skal fokusere på ditt barn mens du ikke er der eller vil du at den skal rydde da? De fleste normale foreldre foretrekker at den ansatte rydder idet barnet er hentet! Slutt å klag! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #111 Del Skrevet 16. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis du leser HI og de andre innleggene mine, så ser du at jeg henter alltid 15 min før. Og vi er ute av barnehagen 10-5 min før. De kler på barnet mitt og setter han i garderoben 15 min før stengetid. Den ansatte steller seg i døra og venter på at vi skal ut da. Altså 15 min før stengetid. Går vi ut av barnehagen 10 min før så går den ansatte også ut 10 min før. Mitt barn blir levert sent og er i barnehagen Max 5-6 timer hver dag. Anonymkode: 11eb2...90a Men, om man uansett skal komme 15 min før, passer det vel utmerket at barnet er klart i det du kommer? Å begynne å rydde, ta toalettbesøk, la barnet vise deg greier høres ut som du bare demonstrativt skal bruke hele tusen du har? Dette må jo ta mer enn fem minutter? 58 minutter siden, AnonymBruker said: Forstår at man av og til må gå på slaget, men så ufleksibel ansatt må det også være slitsomt å være? I hvert fall for en arbeidsgiver... Er da helt vanlig i alle jobber at man av og til går noen minutter før og av og til blir man to eller til og med 10 min over hvis det kreves. Dette er ikke overtidsarbeid for noen... Men da regner jeg også med at du også trekkes i lønn når du kan gå en time før når alle er hentet før tiden 🙄 Anonymkode: 27593...e19 Kanskje man må rekke en buss, har en legeavtale, noe man må rekke etter arbeidstid? Da kan man ikke bare vente. Anonymkode: d7ba3...84b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #112 Del Skrevet 16. august 2020 Synes du har utrolig lite respekt for den ansatte og jobbhverdagen hans/hennes! Alle vil hjem fra jobb når klokken nærmer seg! Har du erfaring med lignende jobb selv? Det synes jeg du bør prøve. En veldig lærerik opplevelse som forhåpentligvis får deg til å reflektere. Anonymkode: bbb98...bda 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #113 Del Skrevet 16. august 2020 Du høres slitsom ut Anonymkode: 9b6ce...8fb 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #114 Del Skrevet 16. august 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Hele poenget mitt er at barnehagen er ett tilbud jeg betaler for. JEG velger når jeg vil benytte meg av barnehagen innenfor åpningstidene. Jeg bestemmer når jeg skal hente og levere. Thats it. Jeg kan til og med velge å ha barnet mitt hjemme Anonymkode: 11eb2...90a Dette må jo nesten være trolling? Ingen mennesker er vel sånn på ordentlig? Eller? Ingenting i det du skriver tilsier at barnehagen nekter deg å levere og hente innenfor åpningstidene, forøvrig. Men å forvente full rapport rett før stengetid er bare... lol. Også er du så sinna for at den ansatte våger seg ut døra litt før, som om barnehageansatte ikke jobber seg gjennom lunsjpauser støtt og stadig, ikke bruker masse fritid på å gjøre/kjøpe/planlegge ting for barna osv (også de med batshit crazy mødre). Anonymkode: a40b7...9ad 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #115 Del Skrevet 16. august 2020 Vurderer å bare være der til kl.16.58 i morgen, for å se hva som skjer. Anonymkode: 11eb2...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella_b Skrevet 16. august 2020 #116 Del Skrevet 16. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Vurderer å bare være der til kl.16.58 i morgen, for å se hva som skjer. Anonymkode: 11eb2...90a Du blir selvlysende av all den gode karmaen 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #117 Del Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vurderer å bare være der til kl.16.58 i morgen, for å se hva som skjer. Anonymkode: 11eb2...90a Virkelig ? Du virker som en utrolig barnslig person. Snakk om å ta hensyn til de som jobber der. Da legger du ikke opp til et godt samarbeid med barnehagen. Anonymkode: 71a61...59e 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #118 Del Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vurderer å bare være der til kl.16.58 i morgen, for å se hva som skjer. Anonymkode: 11eb2...90a Hhahahaha dette er så sykt trist. Hva prøver du å oppnå med det egentlig? Å bli den minst likte foresatte av alle? For det tipper jeg at du er allerede. Stakkars de som må ha noe med deg å gjøre. Anonymkode: acfe0...7b8 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #119 Del Skrevet 16. august 2020 Men den ansatte skal jo desinfisere halve avdelingen, sette leker i «karantene», gå over uteområdet og melde eventuelle avvik i hms-systemet sånn at områder/apparat kan sperres av til neste dag, se gjennom kjøleskap og sjekke mat, bestikk etc før hen kan gå. Barnehagen passer barn, men den er også et maskineri som løper på siden av barna, og som tar endel tid. Joda, barnehagen bør betale den ansatte for den ekstra halvtimen til timen dette tar, men mange barnehager er dårlig drevne, med eiere som gir bæng og ansatte som ikke tør sette krav. Så da blir det sånn her. Dersom den ansatte oppriktig går før tiden er ute, og ikke verken desinfiserer, går vernerunder etc så bør du varsle kommunen så de får kommet på tilsyn. Da kan barnehagen i verste fall være utrygg. Lekeapparater skal kontrolleres nøye og kontrollen dokumenteres hver eneste dag, og alt av uteområder skal finkjemmet på jakt etter glass, grus, sneiper og annet flere ganger daglig. Gjør den ansatte ikke dette er stedet ikke trygt. Anonymkode: cee17...def 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #120 Del Skrevet 16. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker med barnet mitt. Han får gå på do før vi drar, vi pusser opp hjemme, han synes dine hjemme er ekkel pga oppussing. Han har ofte noe å vise meg i barnehagen, jeg må sjekke kurver for nok tøy. Det hender jeg rydder i kurven, tar med meg tøy etc. Anonymkode: 11eb2...90a Du er hjemme hele dagen å VELGER å hente så sent,også tar du deg itellegg tid til å la barner vise ting i barnehagen,sjekke kurven for nok klær og rydden den,når du allerede kommer så sent. Da hadde virkelig jeg også blitt kraftig irritert på deg om jeg var på jobb den dagen. De gangene jeg kommer så sent så prøver jeg å la henting skje kjappest mulig. Forklarer barnet at idag har ikke mamma tid til å se hva du har laget for nå skal barnehagen stenge,men at jeg gjerne vil se det imorgen. Sjekke tøy/rydde der gjør jeg selvsagt en dag jeg henter lenge før stengetid! Å når vi bodde 5 minutt unna bhg så går selvfølgelig barnet på do hjemme! Anonymkode: 7e46c...355 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå