Gå til innhold

Blir nærmest kastet ut av barnehagen, bør jeg ta det videre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stod det at jeg ikke gjorde jobben min fram til stengetid? Jeg klaget ikke på at foreldre har ungene sine der til stengetid, jeg klaget på foreldre som somlet. Jobber ubetalt overtid i snitt 4 av 5 dager i uken. 

Anonymkode: 4405a...a75

Det er jo din egen feil, krev overtid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en privat eller en offentlig barnehage? Synes det vitner om en litt dårlig drevet barnehage, om jeg skal få lov til å være ærlig. Ansatte som ikke har overskudd til å ta den siste praten om du kommer litt sent og henter er ansatte som ikke trives noe særlig på jobben. Du må jo gjerne ta det videre, men ofte tyder det på litt dårlig ledelse i barnehagen, og dermed blir det neppe noe bedre av det heller. 

Mitt beste tips er å være litt overbærende med de ansatte - forsøk å komme litt tidligere. 

Anonymkode: 35cf0...5c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2020 at 6:09 PM, AnonymBruker said:

Som barnehageansatte må jeg også si at jeg irriterer meg over kolleger som mener at vakt 8-16 (eksempel) betyr å komme inn porten 8nog gå ut av den 16. Altså at de bruker tid på å kle seg om etter vakten egentlig er startet, og går i garderoben før vakten er over. Jeg er vant med (fra tidligere yrker) at man klokker inn og ut fra "gulvet" når vakten din er, så ikke den du overtar for må stå og vente på at du kler deg om... Ville irritert meg grenseløst om en kollega stadig gikk 10 min før vakten er over. 

I tillegg skal vel én ansatt aldri være alene på huset av sikkerhetsgrunner, så det er rart at det bare står igjen én ansatt. Betyr det at hun etterlater en kollega på annen avdeling helt alene? Eller er kolleger fra andre avdelinger allerede gått hjem? 

For øvrig er det mindre fyldige rapporter å få jo seinere man henter, men jeg mener uansett at man betaler for plass frem til stenging og at man kommer langt med et smil og en forklaring. 

Anonymkode: a5d39...270

Her er det kun en ansatt 7-7.30 og 16.30-17. Sikker på det ikke er dere som har en lokal regel?

Anonymkode: c51c8...b98

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mange ufine sutrekopper det er her 🤔😅 

Syntes selv det er veldig koselig å få rapport om dagen til 4åringen 😊 Er jo koselig å høre hvordan det har gått 😊 og jeg syntes da det virker unødvendig å ikke vise noe lyst til kontakt med ts, når hun henter. Altså. De har en jobb til oppsatt tid. Så selvom det er mye å gjøre, så er jo ikke 15 minutter før stengetid altfor seint. 

Kanskje de ikke har tid til å rapportere, det er greit nok. Men det går faktisk Ann å gi et vennlig "hei og hade" uansett 😊 

Og jeg som faktisk leser svar ts skriver, så har hun skrivd at det ikke er mange ganger hun har hentet sent. Så visse folk bør faktisk bruke litt tid på å lese igjennom 😅

Anonymkode: bae23...c15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AndreasBR skrev:

🤣 Hahaha. Ja, det er mye vits. Hilsen ansatt i kommunal barnehage med så skrapet økonomi at vi kun får lov til å bruke ett «papirtørk» pr bæsjebleieskift.

Anonymkode: 54c2f...000

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤣 Hahaha. Ja, det er mye vits. Hilsen ansatt i kommunal barnehage med så skrapet økonomi at vi kun får lov til å bruke ett «papirtørk» pr bæsjebleieskift.

Da må dere nekte å gjøre jobben! Hvis du får betalt til 17 så går du 17, uten å gjøre ferdig arbeidet (så lenge det ikke er noe direkte med et barn selvsagt). Evt hvis det blir vanskelig for de ansatte å gå sammen om dette for å presse leder - Kontakt tillitsvalgt? Eller ta det videre med fagforening på egen hånd? Kan skjønne at folk ikke tør stå opp for rettighetene sine i en shady privat bedrift som har kniven på strupen deres med en 0% kontrakt eller noe, men i kommunen? Dere skal ikke trenge å jobbe gratis. Jeg jobber selv i det offentlige og fører all overtid. Sjefen vår er negativ til det for vi skal ikke ha overtid og blablabla.. men jeg driter i det. Hun har ikke loven på sin side, og kan ikke gjøre noe direkte for å straffe meg. Hun kan gi mindre goodwill selvsagt, men som oftest går det ikke andre veien. En får ikke noe MER velvillig sjef hvis man jobber mye gratis og ikke krever noe. Hvis man krever rettighetene sine, så får man lønn for arbeidet sitt, og kanskje en sur sjef men det er det 🤷‍♀️ Blir lei meg av å lese at flere  jobber gratis i denne tråden. 

Anonymkode: 45cf8...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må dere nekte å gjøre jobben! Hvis du får betalt til 17 så går du 17, uten å gjøre ferdig arbeidet (så lenge det ikke er noe direkte med et barn selvsagt). Evt hvis det blir vanskelig for de ansatte å gå sammen om dette for å presse leder - Kontakt tillitsvalgt? Eller ta det videre med fagforening på egen hånd? Kan skjønne at folk ikke tør stå opp for rettighetene sine i en shady privat bedrift som har kniven på strupen deres med en 0% kontrakt eller noe, men i kommunen? Dere skal ikke trenge å jobbe gratis. Jeg jobber selv i det offentlige og fører all overtid. Sjefen vår er negativ til det for vi skal ikke ha overtid og blablabla.. men jeg driter i det. Hun har ikke loven på sin side, og kan ikke gjøre noe direkte for å straffe meg. Hun kan gi mindre goodwill selvsagt, men som oftest går det ikke andre veien. En får ikke noe MER velvillig sjef hvis man jobber mye gratis og ikke krever noe. Hvis man krever rettighetene sine, så får man lønn for arbeidet sitt, og kanskje en sur sjef men det er det 🤷‍♀️ Blir lei meg av å lese at flere  jobber gratis i denne tråden. 

Forsvarer forresten ikke foreldre som skal somle og sulle når det nærmer seg stengetid altså. Synes de skal komme seg avgårde så de ansatte får gå i tide, men HVIS det blir overtid skal man kreve å få betalt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud så mange ufine sutrekopper det er her 🤔😅 

Syntes selv det er veldig koselig å få rapport om dagen til 4åringen 😊 Er jo koselig å høre hvordan det har gått 😊 og jeg syntes da det virker unødvendig å ikke vise noe lyst til kontakt med ts, når hun henter. Altså. De har en jobb til oppsatt tid. Så selvom det er mye å gjøre, så er jo ikke 15 minutter før stengetid altfor seint. 

Kanskje de ikke har tid til å rapportere, det er greit nok. Men det går faktisk Ann å gi et vennlig "hei og hade" uansett 😊 

Og jeg som faktisk leser svar ts skriver, så har hun skrivd at det ikke er mange ganger hun har hentet sent. Så visse folk bør faktisk bruke litt tid på å lese igjennom 😅

Anonymkode: bae23...c15

Basert på alt TS har skrevet her har jeg en snikende mistanke om hvorfor noen ikke søker kontakt med henne.... 

Anonymkode: a40b7...9ad

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til mitt barn har vi fått streng beskjed ved oppstart at selv om barnehagen i seg selv stenger 17.00 så skal barna være hentet/ute av barnehagen 16.45. Dette fordi de ansatte faktisk har en del ting å ordne opp i før de er ferdige for dagen 17.00, og da skal få dra hjem.

Har selv jobbet i barnehage i mange år, og takk Gud for at jeg aldri møtte på noen foreldre som TS...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bytt jobb da vel, du er der frivillig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere diskuterer dette videre! Men det har ordnet seg for vår del. Henter kl.16.45 nå fast, og opplever at barnet mitt før leke frem til jeg kommer og henter. Den ansatte står ikke å tripper i døra kl.16.50 «klar til å gå hjem». Vi er alltid ute av barnehagen kl.16.55 SENEST ;) Glad jeg tok det videre med styrer. 

Anonymkode: 11eb2...90a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flott at dere diskuterer dette videre! Men det har ordnet seg for vår del. Henter kl.16.45 nå fast, og opplever at barnet mitt før leke frem til jeg kommer og henter. Den ansatte står ikke å tripper i døra kl.16.50 «klar til å gå hjem». Vi er alltid ute av barnehagen kl.16.55 SENEST ;) Glad jeg tok det videre med styrer. 

Fast nå? Rett og slett på trass altså. Du må være et troll, så teit går det bare ikke ann å bli.

Barnet ditt syntes sikkert det er kjempegøy å være siste barnet igjen uten å noe å leke med.

Anonymkode: a57dd...d83

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trynefaktor

Du virker som en trivelig person. Det var ironi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AndreasBR skrev:

Bytt jobb da vel, du er der frivillig. 

Det der er så j**** lett å si! Tro meg, jeg har prøvd aktivt på det i noen år, men har bikket 50 (+), og da blir man sett på som et fossil, som det visstnok ikke er noen vits i å ansette. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trolleri, trollera. Gjesp. 

Anonymkode: 9caf9...84f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 timer siden, AndreasBR skrev:

Sånn fungerer det ikke.

Anonymkode: 7fbb6...fa2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er så j**** lett å si! Tro meg, jeg har prøvd aktivt på det i noen år, men har bikket 50 (+), og da blir man sett på som et fossil, som det visstnok ikke er noen vits i å ansette. 

Fossil er 40+ det. (Må få lov å trolle litt med vilje 😄 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Håper inderlig ikke at du jobber i barnehagen til mitt barn! Hater jobben din og lar det gå utover barna. Stakkars! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Håper inderlig ikke at du jobber i barnehagen til mitt barn! Hater jobben din og lar det gå utover barna. Stakkars! 

Hvor står det noe om at hun lar det gå utover barna? Man kan godt ønske se noe annet og likevel gjøre en god jobb. 

Anonymkode: 3bc6d...6d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...