Gå til innhold

Blir nærmest kastet ut av barnehagen, bør jeg ta det videre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det rart at de har gjort barnet ditt klart for deg når du kommer rett før stengetid? Da passer de på at dere ikke går over tiden, fordi treåringer kan det ta litt tid med når man henter i barnehagen. Tenk om du kommer rett før stengetid og treåringen sitter og leker, så må du av slutte leken, du må kle på barnet ditt, og så virker det som du har lyst å mase med de ansatte som har ting de må gjøre før de kan få hjem.

Hvis du vil står der og prate, så må du komme litt tidligere.

Anonymkode: ebd92...b70

Jeg kan komme kl.16.45 og somle frem til kl.16.59 hvis jeg vil. Så lenge jeg er ute av døra kl.16.59 er det innenfor ;) Det kommer jeg til å gjøre fremover også :) Med GOD SAMVITTIGHET :hoppendeglad:

Anonymkode: 11eb2...90a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal være ferdig handlet til 23. Jeg har en venninne som jobber i butikk, og hun har opplevd mange som tar med seg handlevogn for storhandel fem minutter før stengetid. Det er ikke greit.  

Anonymkode: ebd92...b70

Ja, akkurat det jeg skriver. Er det ingen som kan norsk her? 

Handle til = Være ferdig til 23:00. 
Det står ikke "til og med" eller "til etter" 

Det er helt greit å ta med vogn så lenge de er ute eller nesten ute 22:59:59, men det er nå min mening. Dere er der for at jeg skal handle, ikke omvendt. Dere har en jobb pga kundene.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig sørget du for å bli den minst likte av alle foreldrene.

Anonymkode: 6bc56...629

Ærlig talt?! Minst likt av alle foreldrene fordi jeg velger å hente kl.16.45, som er 15 minutter FØR stengetid...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan komme kl.16.45 og somle frem til kl.16.59 hvis jeg vil. Så lenge jeg er ute av døra kl.16.59 er det innenfor ;) Det kommer jeg til å gjøre fremover også :) Med GOD SAMVITTIGHET :hoppendeglad:

Hahahahahah du er seriøst en trist person🤣🤣 Som med vilje velger å gå ut døra et minutt før stengetid bare fordi du kan🤣 tror du heller bør finne deg en hobby.. antar at du allerede har tittelen som den minst likte forelderen i bhg

Anonymkode: acfe0...7b8

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt?! Minst likt av alle foreldrene fordi jeg velger å hente kl.16.45, som er 15 minutter FØR stengetid...

Minst likt fordi du valgte å ta en sånn filleting videre til styrer.

Anonymkode: 6bc56...629

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ungen det går ut over at du er litt for mye regelrytter, TS.

Og jeg spør de samme spm som har kommet opp her: hvorfor velger du å levere å sent at barnet ditt har gått glipp av masse - og la det bli igjen til det ikke er noen andre igjen å leke med?

Det er jo veldig stusselig for ungen din å være igjen i bhg som den siste?

Og som også nevnt: om ikke poden er så glad i bråket hjemme der dere pusser opp, så går det også an å hente litt tidligere og heller sitte på en lekeplass eller gå en liten tur. Så slipper ungen å sitte påkledt i garderoben og vente på deg.

Jeg syns ikke det er så gæli at du lager røre blant de voksne i bhg, jeg syns du virker litt utrivelig som mor for denne stakkars 3-åringen. 

Anonymkode: ba513...b4d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teknisk sett har du rett til det. Det du dog ikke ser ut til å forstå, er hva du gjør mot de ansatte. De ansatte får ikke lønn for å stå 20 minutter over å rydde, vaske og klargjøre til neste dag. Jeg vet det ikke er "ditt problem", men det koster ingenting å være en bra person. Du trenger ikke utfyllende info fra de ansatte hver dag, på hvordan dagen har gått. Har selv barn i barnehage. "Har det gått fint idag?" holder i massevis. Det er det samme med butikkansatte. Du kan komme rekende inn 2 på stengetid, men du gjør en lang og slitsom dag lenger og vanskeligere for de ansatte. At du henter 16.45 er ikke problemet. At du krever full rapport gjør deg sosialt tilbakestående.

Det handler om respekt for andres tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gud hjelpes 

Anonymkode: 35737...8f6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fordi du velgee å være en drittkjerring

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2020 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har en 3 åring som vi velger å levere sent og hente sent, og har gjort det de siste dagene grunnet jobb og diverse ærend. Vi pleier til vanlig å hente 1-2 timer før stengetid. Og har inntrykk av at de fleste ungene på vår avdeling hentes da. 

De siste 6-7 gangene har vi hentet 15 minutter før stengetid. Og da har vi brukt Max 5-10 min i garderoben. Jeg kan med hånd på hjertet si at vi har vært ute av barnehagen senest 5 min før stengtetid. Likevel opplever jeg at den ansatte som er der nærmest vil hive meg ut av døra. Vil ikke prate; ikke fortelle om dagen, bare stod med jakka i hånda og kunne ikke vente med å gå. Altså de har tid til å fortelle om dagen til mitt barn når jeg henter 15 min før stengetid? Og det er ingen andre barn eller foreldre på avdelingen? 

Bør jeg ta det videre med styrer? Synes dette var utrolig dårlig behandling av meg som forelder. En annen ting jeg reagerer på er at de avslutter leken til mitt barn og setter barnet i garderoben 15 min før stengetid «klar til å hentes». Han kan vel få leke frem til han blir henta?  Den ansatte har vel arbeidstid frem til barnehagen stenger, så hvorfor sånt hastverk? Og dette har skjedd hver eneste gang vi har hente 15 min før stengetid. Og jeg følger med på klokka, vi bor ett steinkast fra barnehagen. Jeg er sikker på at jeg henter 15 min før stengetid og er ute av barnehagen 5 min før. 

Den ansatte burde utvekslet noe informasjon. 

Eller vi jeg minne på det at den ansatte har andre plikter også på slutten av dagen, garderobe og avdelingen skal ryddes slik at det er i orden til morningen dagen etter...

Anonymkode: 86b4c...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ungen det går ut over at du er litt for mye regelrytter, TS.

Og jeg spør de samme spm som har kommet opp her: hvorfor velger du å levere å sent at barnet ditt har gått glipp av masse - og la det bli igjen til det ikke er noen andre igjen å leke med?

Det er jo veldig stusselig for ungen din å være igjen i bhg som den siste?

Og som også nevnt: om ikke poden er så glad i bråket hjemme der dere pusser opp, så går det også an å hente litt tidligere og heller sitte på en lekeplass eller gå en liten tur. Så slipper ungen å sitte påkledt i garderoben og vente på deg.

Jeg syns ikke det er så gæli at du lager røre blant de voksne i bhg, jeg syns du virker litt utrivelig som mor for denne stakkars 3-åringen. 

Anonymkode: ba513...b4d

I vår barnehage drar de på tur kl.10.30. Vi velger å levere ungen rett før de drar på tur, slik at han får vært med på det. Vi velger å gi han en rolig morgen med frokost og kos hjemme før barnehagen. Så får han vært med på tur/dagens aktivitet. Deretter blir han hentet kl.16.45. Dette gjør vi bare nå, når jeg og mannen har fri fra jobben og pusser opp. 

Det vanlige for oss er å levere kl. 07.45 og hente kl. 15.45 -16.00. Men dette er normalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slipper ungen å sitte påkledt i garderoben og vente på deg.

Jeg synes også det er super kjipt at mitt barn sitter påkledd i en garderobe 20 minutter før stengetid. Dette er grunnen til at jeg tok det opp, fikk da vite at rutinen deres er at barna blir påkledd 5 min før stengetid, altså det den ansatte gjorde var feil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei fordi du velgee å være en drittkjerring

Hvorfor er jeg drittkjerring? Jeg velger å benytte meg av åpningstiden og henter innenfor tida. Jeg hadde vært drittkjerring hvis jeg hentet kl.17.00 og somlet frem til 17.15. Men det gjør jeg ikke! Jeg forlater barnehagen 10-5 min FØR det stenger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du forstår altså ikke at det ikke er det dette faktisk handler om? 
Det er jo måten du håndterte denne saken som sier endel om deg. Du kunne løst dette på en mye bedre måte enn å sende en skriftlig klage til styrer i barnehagen. 
Og at du skal hente så sent som mulig med verdens beste samvittighet på trass, fordi du har retten på din side... Tragisk latterlig oppførsel.

Anonymkode: eb82a...0e5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det er super kjipt at mitt barn sitter påkledd i en garderobe 20 minutter før stengetid. Dette er grunnen til at jeg tok det opp, fikk da vite at rutinen deres er at barna blir påkledd 5 min før stengetid, altså det den ansatte gjorde var feil. 

Kan det være at de ansatte vet at du kommer 16.45, sånn at det er derfor de tar påkledning tidligere enn de 5 min før stengetid? 
Kan de se deg når du kommer?

Har de kanskje erfaring fra tidligere med at du ikke er så effektiv og ‘flink’ med påkledning av eget barn, slik at de vet at du normalt bruker mer enn 15 minutter, og derfor kler på barnet ditt litt tidligere?

Anonymkode: 6e2e7...f50

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HarryDotter skrev:

Teknisk sett har du rett til det. Det du dog ikke ser ut til å forstå, er hva du gjør mot de ansatte. De ansatte får ikke lønn for å stå 20 minutter over å rydde, vaske og klargjøre til neste dag. Jeg vet det ikke er "ditt problem", men det koster ingenting å være en bra person. Du trenger ikke utfyllende info fra de ansatte hver dag, på hvordan dagen har gått. Har selv barn i barnehage. "Har det gått fint idag?" holder i massevis. Det er det samme med butikkansatte. Du kan komme rekende inn 2 på stengetid, men du gjør en lang og slitsom dag lenger og vanskeligere for de ansatte. At du henter 16.45 er ikke problemet. At du krever full rapport gjør deg sosialt tilbakestående.

Det handler om respekt for andres tid.

Hvis den ansatte må stå 20 minutter over og vaske, hvorfor går da vedkommende hjem samtidig med TS ti minutter før bhg stenger? 

Problemet, både i barnehage og butikk, er at stengetid og arbeidstids slutt er samme klokkeslett. Normen burde være, både i butikk og barnehage, at dørene låses (stengetid) er minimum 15 minutter før arbeidstids slutt. Her trengs det lovregulering siden bransjene åpenbart ikke er i stand til å skape denne normen selv. Og dette skal jeg mer enn gjerne bistå dere i å kjempe fram - ingen skal måtte jobbe gratis 'fordi det bare er slik'.

Anonymkode: b55b2...20d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er jeg drittkjerring? Jeg velger å benytte meg av åpningstiden og henter innenfor tida. Jeg hadde vært drittkjerring hvis jeg hentet kl.17.00 og somlet frem til 17.15. Men det gjør jeg ikke! Jeg forlater barnehagen 10-5 min FØR det stenger. 

Når du kommer 16.45, og deretter skal rydde i tøy, la poden fortelle litt om dagen så er du jo ikke ute 15 minutter før! Dette tar jo fort 10 minutter

:klaske:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Når du kommer 16.45, og deretter skal rydde i tøy, la poden fortelle litt om dagen så er du jo ikke ute 15 minutter før! Dette tar jo fort 10 minutter

:klaske:

Ja, og selv hvis det tar 10 minutter er jeg ute 5 min FØR stengetid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og selv hvis det tar 10 minutter er jeg ute 5 min FØR stengetid. 

Det er jo ikke dette du har sagt gjennom HELE tråden. 

Kjære vene, de har å slite med

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke skjønner det seøv,  er det null håp

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...