Gå til innhold

Blir nærmest kastet ut av barnehagen, bør jeg ta det videre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke barn, så det er ikke noe poeng i å ta den tonen. Skriver på generelt grunnlag om at fleksibilitet må vi alle utvise på jobb av og til. Jobber selv i et yrke med stengetid, og aldri og da mener jeg aldri skal besøkende eller kunder føle seg presset ut, eller at man blir oppgitt etc. Dette er så uprofesjonelt som det kan få blitt. Da følger man heller opp en men vennlig kommentar på forhånd eller når det nærmer seg stengetid. 

Og de gangene du går tidlig, så antar jeg at du ikke blir trukket i lønn? Forstår at det er enklest slik, men rett skal være rett. Man kan ikke bare klage seg over 10 min ekstra, men ikke være oppmerksom på 2 min for sent eller 10 min for tidlig hjem. 

Anonymkode: 27593...e19

Ingen har presset ts ut, de har bare ikke rapportert hva som ble gjort. Leste ikke anonymkoden trodde dette var ts🤣🤣 går ikke tidlig så ofte men når jeg gjør det tar jeg igjen overtid:) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ansatte i vår barnehage har gått fra jobben 10 min før hver dag. Så hun har jobbet 50 minutter mindre i uka? Og 4 timer mindre i løpet av en måned? 

Anonymkode: 11eb2...90a

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ansatte i vår barnehage har gått fra jobben 10 min før hver dag. Så hun har jobbet 50 minutter mindre i uka? Og 4 timer mindre i løpet av en måned? 

Hvordan vet du det om du kan har henter sent 5-7 ganger.

du kommer 15 min før, lar barnet tisse, vise deg tinf, du sjekker skuftekurven osv

Tvilsomt at du da er ute etter 5 min

Anonymkode: 35737...8f6

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i ekstremt mye overtid? 

Nesten alle våre pedagoger har flere hele dager ila året til å avspasere pga overtid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i ekstremt mye overtid? 

Kan bare svare for meg selv.

En gang ble jeg eneste pedagog på avdeling pga sykmelding. Dette var rett før en enorm digitaliseringsprosess som skulle være ferdig 2 uker etter. 

Dette førte til 13 timer overtid på 1 mnd. I tillrgg kommer personalmøter, foreldremøter og foreldre som henter for sent. 

Anonymkode: 722a3...48c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i denne koronatiden har ikke vi ansatte tatt pauser. Vi med de små har valgt å heller være to på sovevakt og to som er med det barnet som ikke sover. Da har vi fått slappet av litt. Ellers har det gått i ett siden vi åpnet igjen. Foreldre er veldig takknemlige for den jobben vi har gjort. 

Anonymkode: e0007...fd8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen jeg jobber får vi aldri gått til tiden. Det er masse å gjøre på slutten av dagen, spesielt nå med ekstra vasking osv. Når foreldre henter veldig sent går det mer tid etter vi egentlig er ferdig før vi får gått. Det får vi ikke overtid for 

Anonymkode: 5c2eb...337

Da har barnehagen du jobber i et problem med både rutiner og ledelsen. Dersom det er mye jobb som må gjøres etter siste barn er hentet kan dere ikke ha åpningstider fram til vaktens slutt (det sier seg jo selv ?!) Så da må du og dine kollegaer ta dette opp med lederen deres, og formidle at enten må åpningstidene reduseres ellers må vaktene forskyves eller dere må ha overtidsbetalt dersom dere må bli igjen noen minutter. Foreldre som får oppgitt en bestemt åpningstid kan ikke gjøre annet enn å forholde seg til nettopp denne: Åpningstiden ! 🙄🤦‍♀️

Kan bare svare for meg selv.

En gang ble jeg eneste pedagog på avdeling pga sykmelding. Dette var rett før en enorm digitaliseringsprosess som skulle være ferdig 2 uker etter. 

Dette førte til 13 timer overtid på 1 mnd. I tillrgg kommer personalmøter, foreldremøter og foreldre som henter for sent. 

13 timer overtid på en måned,hvor det i tillegg ble utført en ekstraordinær digitaliseringsprosess, huff og fy! 😂 Jeg mener absolutt ikke å gjøre narr, men veldig mange av oss har jobber hvor 13 timers overtid på en måned hadde vært en «avslappende» måned 😂🙈

Anonymkode: 32914...38d

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har barnehagen du jobber i et problem med både rutiner og ledelsen. Dersom det er mye jobb som må gjøres etter siste barn er hentet kan dere ikke ha åpningstider fram til vaktens slutt (det sier seg jo selv ?!) Så da må du og dine kollegaer ta dette opp med lederen deres, og formidle at enten må åpningstidene reduseres ellers må vaktene forskyves eller dere må ha overtidsbetalt dersom dere må bli igjen noen minutter. Foreldre som får oppgitt en bestemt åpningstid kan ikke gjøre annet enn å forholde seg til nettopp denne: Åpningstiden ! 🙄🤦‍♀️

13 timer overtid på en måned,hvor det i tillegg ble utført en ekstraordinær digitaliseringsprosess, huff og fy! 😂 Jeg mener absolutt ikke å gjøre narr, men veldig mange av oss har jobber hvor 13 timers overtid på en måned hadde vært en «avslappende» måned 😂🙈

Anonymkode: 32914...38d

Og da regner je gmdd du fikk betalt. 

Jeg fikk ikke betalt. Kun overtid som gikk til avspasering. Og det fikk jeg heller aldri tatt ut da det ikke var til for det.

Så summa summarum: 13 timer gratis jobb. Hipp hurra 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da regner je gmdd du fikk betalt. 

Jeg fikk ikke betalt. Kun overtid som gikk til avspasering. Og det fikk jeg heller aldri tatt ut da det ikke var til for det.

Så summa summarum: 13 timer gratis jobb. Hipp hurra 

Mye skrivefeil her.. 

Regner jeg med 

Det var ikke tid til å ta ut avspasering 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha nei:) barnehage er et yrke som alltid kommer til å trenges. Uansett om det er ts sitt barn eller et annet.

Anonymkode: acfe0...7b8

Poenget gikk tydeligvis rett over hodet på deg.

Anonymkode: 21a08...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget gikk tydeligvis rett over hodet på deg.

Anonymkode: 21a08...660

Nei jeg skjønte poenget, men påstanden din er feil... 

Anonymkode: acfe0...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir mitt problem når den ansatte går 10 min før og velger å ikke gi meg rapport. Det går da direkte utover barnet mitt. Da er det mitt problem. 

Rapport? Trenger man virkelig det hver dag? Når barnet har gått i barnehagen en god stund, og man vet at det normalt går bra, så trenger man vel virkelig ikke en rapport hver dag? Og hvertfall ikke rett før barnehagen skal stenge. Jeg tenker at man av og til legger av en prat der det er tid og rom for det og det faller naturlig. Er det vært noe spesielt så forteller jo de ansatte det, har det skjedd noe foreldrene må vite osv. Jeg forventer ikke rapport hver dag, men når det har skjedd noe/barnet har opplevd noe spesielt/gjort noe nytt/viktig informasjon. 

orker virkelig ikke å høre; barnet har spist godt, lekt seg med det og det og med den og den osv osv hver eneste dag. Det vet jeg jo skjer hver dag? Så kan jeg heller få vite vis det er unntak fra normalen. Og i en samtale når det passer seg slik, som er med jevne mellomrom. Så lenge barnet blir møtt hver morgen, og de ansatte ser barnet og sier hadet og avslutter dagen så er det det viktigste for meg. 

Anonymkode: d9b8f...0b8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser HI og de andre innleggene mine, så ser du at jeg henter alltid 15 min før. Og vi er ute av barnehagen 10-5 min før. De kler på barnet mitt og setter han i garderoben 15 min før stengetid. Den ansatte steller seg i døra og venter på at vi skal ut da. Altså 15 min før stengetid. Går vi ut av barnehagen 10 min før så går den ansatte også ut 10 min før. 

Mitt barn blir levert sent og er i barnehagen Max 5-6 timer hver dag. 

Det er ikke greit. Du skal fint kunne hente 10-15 min før stengetid. Snakker for meg selv, men om vi ser foreldrene kommer på parkeringsplassen, kan vi gå i garderoben å kle på, for å gjøre det lettere for foreldrene ved henting, mange har det travelt og skal videre. Men ikke et kvarter før.. vi venter til senest 5 min før. 

Anonymkode: 61c0f...ddd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En ting er å sitte med den ansatte, prate, lese eller bla i en bok. En annen ting er sitte i en garderobe alene med utejakka på, klar til å hentes, Barnet kan umulig føle seg veldig ønsket i barnehagen da. Jeg opplever at den ansatte går ut døra sammen med oss og låser. Gjerne 5-10 min før stengetid. 

Hvis det er sant, så ville jeg spurt hvorfor. Går jo an å spørre på en fin måte:) Og sagt at du savner mer info om hva de har gjort.

Hvis du bor et steinkast fra barnehagen, hvorfor klarer du ikke å være ute i bedre tid for å hente barnet ditt? I barnehagen hvor jeg jobber har vi åpent til kl 17. Dvs at jeg som ansatt har arbeidstid til kl 17, da skal jeg gå hjem. Jeg har også ting som må ryddes og klargjøres til kl.17 og har da kanskje ikke tid til å ta den praten 16.50 fordi jeg må rekke å låse skuret, rydde inn lekene som er lekt frem til da, ta en rask runde på avdelingen for å se at alt er ok osv osv osv.  
Jeg står ikke overtid fordi du skal ha en rapport om dagen når du selv velger å hente barnet såpass sent!

Anonymkode: a57dd...d83

DU har vel ikke NOE med hvorfor folk henter sent! Det er ikke foreldrenes feil at du har ting du må gjøre før du går. Foreldre trenger KUN å forholde seg til åpningstider.

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres så sykt slitsom ut. Fytti faen

Anonymkode: c1939...810

Regner med at du er en av disse late arbeidstakerne.

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synest faktisk det er dårlig av deg å hente så sent fordi dere har valgt det. Hvor jobber du? Kan du hente tidligere enkelte dager i det minste? Alle vet at det er «lov» å hente rett før stengetid, men de færreste har samvittighet til det. Kjedelig for både de ansatte og ikke minst barnet som blir igjen alene.

Anonymkode: bbb98...bda

Kjedelig for den ansatte å måtte jobbe hele arbeidstiden?? Jeg må ha valgt feil yrke. I mitt yrke forventes det at jeg JOBBER hele arbeidsdagen...

Anonymkode: 44c47...f08

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg komme 30 min før når vi betaler for at barnet skal være der til kl.17.00.

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har muligheten til å benytte meg av barnehagen frem til stengetid, jeg betaler for det. 

Vi benytter oss av ett tilbud vi betaler for. 

Men at du også leverer sent er ikke så farlig? Hva med den tiden tidlig på dagen som du betaler for og ikke får?

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir mitt problem når den ansatte går 10 min før og velger å ikke gi meg rapport. Det går da direkte utover barnet mitt. Da er det mitt problem. 

Barnet ditt bryr seg nok døyten, da han/hun nok er mest opptatt av å komme seg hjem. Dette er kun et problem for deg.
Du får klage til styreren da. Så får du se hvor god stemning det blir neste gang du kommer 15 min før stengetid og er klar for full rapport og tissepause før du forlater.

Folk nå for tiden altså...

Anonymkode: e7a45...568

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært det de dagene vi har hentet sent. Vi henter som sagt ikke alltid sent, barnet har gått i barnehagen i 2 år og vi har hentet sent 6-7 ganger..

Hvis dette stemmer så skjønner jeg ærlig talt ikke hva du skal klage på? Regner med at dersom det var vedvarende over tid så hadde man tatt det opp, men når du velger bevisst å hente sent, vet at du ikke får den infoen du ønsker OG har mulighet til å hente tidligere.... puh...

Anonymkode: 9a04b...d39

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er sant, så ville jeg spurt hvorfor. Går jo an å spørre på en fin måte:) Og sagt at du savner mer info om hva de har gjort.

DU har vel ikke NOE med hvorfor folk henter sent! Det er ikke foreldrenes feil at du har ting du må gjøre før du går. Foreldre trenger KUN å forholde seg til åpningstider.

Regner med at du er en av disse late arbeidstakerne.

Kjedelig for den ansatte å måtte jobbe hele arbeidstiden?? Jeg må ha valgt feil yrke. I mitt yrke forventes det at jeg JOBBER hele arbeidsdagen...

Anonymkode: 44c47...f08

Er glad ikke du er forelder i min barnehage😳

Anonymkode: 70c44...1b5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg henter sent så stiller jeg bare korte spørsmål om mat og søvn. Vil jeg vite mer så spør jeg på morgenen dagen etter. 

Du må ikke forvente at de har tid til å snakke så mye tett på stengetid. 

Jeg jobber på butikk og jeg selv har ikke tid til å «dille» rett før vi skal stenge. Jeg blir irritert når folk buser inn dørene rett før jeg skal låse døren og sier «jeg skal bare». Jeg har et liv utenom butikken. Så har høy forståelse at de ansatte i barnehagen ønsker å dra hjem når klokka nærmer seg. De har familier og andre ting å gjøre på. 

Hent tidligere om du ønsker å prate er min mening.

Anonymkode: 71a61...59e

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er der 15 min før stengetid og vil vite hvordan dagen til ungen min har vært! Jeg er ikke interessert i lange samtaler, men kun hva de har gjort. Jeg er ute av døra 5 min før stengetid.  

I «koronatider» skal de ansatte sprite over, i tillegg skal avdeling ryddes/feies. Om du vil prate om dagen til barnet må du hente tidligere. Kjære tid...

Anonymkode: c27ba...e59

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I «koronatider» skal de ansatte sprite over, i tillegg skal avdeling ryddes/feies. Om du vil prate om dagen til barnet må du hente tidligere. Kjære tid...

Den ansatte har forlatt avdelingen sammen med meg, dvs 10 min før barnehagen egentlig stenger. Da regner jeg med at vedkommende går hjem? Jakka på og nøkkel i hånda ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker med barnet mitt. Han får gå på do før vi drar, vi pusser opp hjemme, han synes dine hjemme er ekkel pga oppussing. Han har ofte noe å vise meg i barnehagen, jeg må sjekke kurver for nok tøy. Det hender jeg rydder i kurven, tar med meg tøy etc. 

Å, fy f. Du er antagelig utrolig kjip for de ansatte. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...