Gå til innhold

Blir nærmest kastet ut av barnehagen, bør jeg ta det videre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker med barnet mitt. Han får gå på do før vi drar, vi pusser opp hjemme, han synes dine hjemme er ekkel pga oppussing. Han har ofte noe å vise meg i barnehagen, jeg må sjekke kurver for nok tøy. Det hender jeg rydder i kurven, tar med meg tøy etc. 

Anonymkode: 11eb2...90a

Hva med å snakke hjemme? Eller er det et must før dere drar? Hvis du skl gjøre alle disse tingene så kommer du tildligere eller slutter å klage

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i barnehage. Senvakt må rydde, bære ut søppel, gå over avdelingen og se alt alt er i orden osv. Derfor har vi en regel om at barna må hentes senest 16:45, altså et kvarter før vi låser dørene. Nå er det i tillegg ekstra smittevernrutiner som har tredoblet det arbeidet, minst.

Man kan selvfølgelig forsøke å få unnagjort noe av dette før alle er hentet, men de fleste ansatte prioriterer å være med barna. Det er ganske sårbart for mange barn å hentes sent, så vi prøver å gi varme og trygghet, heller enn å ferdigstille dagen mens ungen(e) leker for seg selv.

De fleste jeg har jobbet med er ildsjeler som strekker seg langt for å gi barna dine en god og trygg hverdag, selv om barnehagejobb kan være rimelig fysisk og psykisk belastende. Men vi har gjerne egne barn vi vil hjem til. Busser å rekke. Avtaler å holde. Så sorry at vi tar oss friheten til å ikke løpe febrilsk rundt på slutten av en utmattende arbeidsdag fordi du velger å hente sent og vil slå av en prat. 

Anonymkode: a40b7...9ad

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker med barnet mitt. Han får gå på do før vi drar, vi pusser opp hjemme, han synes dine hjemme er ekkel pga oppussing. Han har ofte noe å vise meg i barnehagen, jeg må sjekke kurver for nok tøy. Det hender jeg rydder i kurven, tar med meg tøy etc. 

Da ble du komme før 

Anonymkode: 35737...8f6

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? Du henter sent og bruker tid på tøys i barnehagen

Anonymkode: 96797...624

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 min hver dag er nesten en time i uken og 4 timer i månden. Jobber ikke gratis

Anonymkode: acfe0...7b8

Den ansatte i vår barnehage har gått fra jobben 10 min før hver dag. Så hun har jobbet 50 minutter mindre i uka? Og 4 timer mindre i løpet av en måned? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ikke hver dag. Skrev ganske tydelig av og til. Hvir ofte går du tidligere enn på slaget stengetid? 

Anonymkode: 27593...e19

Tror du at du er den eneste foresatte i barnehagen? Hadde alle tenkt som deg ville vi aldri kommet hjem fra jobb. Det er ALLTID noen foreldre som ikke gidder å komme slik at de er ute til riktig tid. Derfor vi deler ut noen saftige bøter jeg er takknemmelig for. Går ikke så ofte tidlig. Bare de gangene alle barna er hentet betydelig tidligere enn stengetid og da må heg vaske leker og holde på. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg jobber så har ikke min avdeling seinvakt. Så har vi barn igjen så blir de levert til en annen avdeling. Hadde det vært noe spesielt som hadde skjedd i løpet av dagen, hadde vi send melding om det. Så da er det ikke noe for de to som har "seinsein" vakt å formidle til foreldre. Nå får de bilder og info på nett og :) 

Vi opplever å få foreldre inn i garderoben fem minutter før stengetid. Og de må bare se hva som er i kurven i yttergarderoben. Og når de er i gang så må de og sjekke skapet i fingarderoben. 

Da jeg hadde seinsein vakt pleide vi å gå ut og vente på foreldre. Da fikk en gått runden og sjekket at vindu og dører var låst. At avdelingene var klargjort til vask. En stor barnehage og det tar noen minutter å gå hele runden. 

Anonymkode: e0007...fd8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ansatte i vår barnehage har gått fra jobben 10 min før hver dag. Så hun har jobbet 50 minutter mindre i uka? Og 4 timer mindre i løpet av en måned? 

Javel det er ikke ditt problem når den ansatte går. Barnehageansatte jobber ekstremt mye overtid så den ansatte tar bare igjen tapt tid mest sannsynelig

Endret av Badbunny
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg. En periode da minste gikk i barnehagen ble jeg syk og fikk beskjed fra legen om å dra hjem fra jobb og legge meg på sofaen i tretti minutter før jeg hentet barna i barnehage og SFO. Dette gjorde jeg i sikkert tre-fire måneder. Takk gud for at hverken barnehage eller SFO ble muggen for at jeg kjørte rett forbi dem på tur hjem fra jobb og begynte å bli den som alltid hentet kvart på stengetid. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Badbunny skrev:

Javel det er ikke ditt problem når den ansatte går. Barnehageansatte jobber ekstremt mye overtid så den ansatte vinner nok ikke noe tid på å gå før

Det blir mitt problem når den ansatte går 10 min før og velger å ikke gi meg rapport. Det går da direkte utover barnet mitt. Da er det mitt problem. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det den samme som har seinvakt hver dag? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært det de dagene vi har hentet sent. Vi henter som sagt ikke alltid sent, barnet har gått i barnehagen i 2 år og vi har hentet sent 6-7 ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt hadde heller ikke gidder å gi noe rapport om du kommer så sent når du bare er hjemme og i tillegg bor rett ved bhg. De ansatte er ferdig på jobb samtidig som barnehagen stenger, og de skal rydde og gjøre masse ting innen kl 5. Jeg har ikke samtaler med foreldre som kommer så sent. Hilser selvfølhelig vanlig og sier at det har gått fint, også sier jeg at jeg må gå og rydde. De vanlige oppegående foreldrene har ikke noe imot det. Hvis du vil prate om dagen kommer du tidligere

Wow, really. Du vet, eneste grunnen til at du har en jobb er pga ungen til en som ts ;)

Anonymkode: 21a08...660

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir mitt problem når den ansatte går 10 min før og velger å ikke gi meg rapport. Det går da direkte utover barnet mitt. Da er det mitt problem. 

Det går ikke utover barnet ditt, det går utover dine ønsker. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke direkte utover barnet ditt lol, hva snakker du om? Det påvirker ikke barnet ditt i det hele tatt. Tror ikke lille per bryr seg så mye om du får med deg at de har lekt med klosser eller i sandkassa idag. Er bare å gå og klage til styrer hvis du vil. Sånne foreldre som deg blir ekstremt upopulære blandt ansatte så du får velge dine kamper. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Badbunny skrev:

Tror du at du er den eneste foresatte i barnehagen? Hadde alle tenkt som deg ville vi aldri kommet hjem fra jobb. Det er ALLTID noen foreldre som ikke gidder å komme slik at de er ute til riktig tid. Derfor vi deler ut noen saftige bøter jeg er takknemmelig for. Går ikke så ofte tidlig. Bare de gangene alle barna er hentet betydelig tidligere enn stengetid og da må heg vaske leker og holde på. 

Har ikke barn, så det er ikke noe poeng i å ta den tonen. Skriver på generelt grunnlag om at fleksibilitet må vi alle utvise på jobb av og til. Jobber selv i et yrke med stengetid, og aldri og da mener jeg aldri skal besøkende eller kunder føle seg presset ut, eller at man blir oppgitt etc. Dette er så uprofesjonelt som det kan få blitt. Da følger man heller opp en men vennlig kommentar på forhånd eller når det nærmer seg stengetid. 

Og de gangene du går tidlig, så antar jeg at du ikke blir trukket i lønn? Forstår at det er enklest slik, men rett skal være rett. Man kan ikke bare klage seg over 10 min ekstra, men ikke være oppmerksom på 2 min for sent eller 10 min for tidlig hjem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, really. Du vet, eneste grunnen til at du har en jobb er pga ungen til en som ts ;)

Anonymkode: 21a08...660

Haha nei:) barnehage er et yrke som alltid kommer til å trenges. Uansett om det er ts sitt barn eller et annet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg også på, høres ekstremt usannsynlig ut..

Ts virker mer opptatt av at den ansatte ikke skal gå 10 min "før tiden" enn at barnet hennes skal hentes i god nok tid. 

For tro meg: De 10 minuttene blir avspasert. Alternativet er at den ansatte sparer opp mye overtid over tid, og må ta ut flere timer/1 dag av gangen. Noe som faktisk går direkte ut over ditt barn da det blir dårligere bemanning mens den ansatte avspaserer. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Badbunny skrev:

Javel det er ikke ditt problem når den ansatte går. Barnehageansatte jobber ekstremt mye overtid så den ansatte vinner nok ikke noe tid på å gå før

Hva legger du i ekstremt mye overtid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt overrasket over svarene her. Jeg er barnehagelærer, og tenker at det er da helt naturlig å snakke med foreldre om dagen når de kommer 15 min før stengetid. 
Hvis de kommer 1 min før stengetid er det en annen sak. Men 15 min...  Og er det vanlig at foreldre må hente barna et kvarter før stengetid pga opprydding? Da er jo ikke åpningstiden reell? 🤔 

Anonymkode: eb82a...0e5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...