Gå til innhold

Blir nærmest kastet ut av barnehagen, bør jeg ta det videre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnehagen stenger kl 16.30 og da skal foreldrene hente i såpass god tid at de er ute av døra før 16.30. Om en vil slå av en prat så kom litt tidligere så de ansatte har tid. De ansatte vil også hjem når dagen er over. Ofte kler vi på barna og gjør de klar når det er 5 min igjen før stengetid, for å slippe å jobbe over tiden. Mange foreldre bruker god tid i garderoben og vil gjerne prate. De ansatte har også ærend og avtaler de skal rekke, og skal også ut døra kl 16.30
kan fint hente 10 min før stengetid så de ansatte har tid til å rydde opp, slukke lysene og låse. 
barna vet de er ønsket i barnehagen, men når de sitter der alene siste halvtimen og alle har dratt, lengter de veldig etter foreldrene. Er slitne og vil hjem de også. 

Anonymkode: 61c0f...ddd

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme tider her. Og det står i vedtektene at vi voksne skal være der senest 1645.

Anonymkode: c51c8...b98

Men da er det jo 16.45 som er stengetiden. Og da er det jo den som må opplyses om. Hvor mye tid de ansatte har til andre ting etterpå er jo ikke nødvendig for foreldre å vite. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal kunne komme et minutt på stengetid og likevel få snakke et minutt, om du skjønner. Og man skal kunne forvente at den tilsette er høflig og imøtekommende helt til klokken bikker slaget stengetid. 

Ville nemnt det i det anonyme brukerundersøkelsen hver barnehage er pliktig til å gjennomføre hvert år. 

Anonymkode: 4bfc2...b99

Nei, man skal være ute innen kl slår 17 som er stengetid her

Anonymkode: 35737...8f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen stenger kl 16.30 og da skal foreldrene hente i såpass god tid at de er ute av døra før 16.30. Om en vil slå av en prat så kom litt tidligere så de ansatte har tid. De ansatte vil også hjem når dagen er over. Ofte kler vi på barna og gjør de klar når det er 5 min igjen før stengetid, for å slippe å jobbe over tiden. Mange foreldre bruker god tid i garderoben og vil gjerne prate. De ansatte har også ærend og avtaler de skal rekke, og skal også ut døra kl 16.30
kan fint hente 10 min før stengetid så de ansatte har tid til å rydde opp, slukke lysene og låse. 
barna vet de er ønsket i barnehagen, men når de sitter der alene siste halvtimen og alle har dratt, lengter de veldig etter foreldrene. Er slitne og vil hjem de også. 

Anonymkode: 61c0f...ddd

Hvis du leser HI og de andre innleggene mine, så ser du at jeg henter alltid 15 min før. Og vi er ute av barnehagen 10-5 min før. De kler på barnet mitt og setter han i garderoben 15 min før stengetid. Den ansatte steller seg i døra og venter på at vi skal ut da. Altså 15 min før stengetid. Går vi ut av barnehagen 10 min før så går den ansatte også ut 10 min før. 

Mitt barn blir levert sent og er i barnehagen Max 5-6 timer hver dag. 

Anonymkode: 11eb2...90a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syns jeg er litt for dårlig. I barnehagen jeg jobber i så gjør vi det ikke slik. Vi gjør barnet klar for henting hvis det er 5 min til stengetid. Tar oss tid til å snakke litt med foreldre, så lenge de ikke kommer på slaget stengetid. 
Vår arbeidstid er ferdig samtidig som barnehagen stenger. Men vi har rutiner som skal sørge for at alt er ryddet og slikt før mellomvakt går. 

Anonymkode: eb82a...0e5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bor et steinkast fra barnehagen, hvorfor klarer du ikke å være ute i bedre tid for å hente barnet ditt? I barnehagen hvor jeg jobber har vi åpent til kl 17. Dvs at jeg som ansatt har arbeidstid til kl 17, da skal jeg gå hjem. Jeg har også ting som må ryddes og klargjøres til kl.17 og har da kanskje ikke tid til å ta den praten 16.50 fordi jeg må rekke å låse skuret, rydde inn lekene som er lekt frem til da, ta en rask runde på avdelingen for å se at alt er ok osv osv osv.  
Jeg står ikke overtid fordi du skal ha en rapport om dagen når du selv velger å hente barnet såpass sent!

Anonymkode: a57dd...d83

Vi driver med oppussing nå og gjør det verste før barnet kommer hjem. Jeg kommer bevisst 15 min før, og anser det som god tid før stengetid. Jeg er ute av døren 10-5 min før stengetid. Den ansatte er også ute av barnehagen samtidig som meg, dvs 10 min før stengetid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også opplevd i vår tidligere barnehage. Har også opplevd at ungen har vært ferdig påkledd av de ansatte idet jeg kommer for å hente 10-15 min før stengetid (ull og dress på, selv om den sitter inne i en varm gang og venter). De ansatte har også virket «kort» som at de ikke kan vente med å komme seg hjem fort nok. 

vi gjorde ikke noe videre med dette ettersom vi flyttet og begynte i en ny barnehage. Her er det ikke et problem, men kan virke som en ukultur noen steder. Vi byttet forresten fra en kommunal til privat. Kan det være et større problem blant de kommunale?

Anonymkode: a86fc...46a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal kunne komme et minutt på stengetid og likevel få snakke et minutt, om du skjønner. Og man skal kunne forvente at den tilsette er høflig og imøtekommende helt til klokken bikker slaget stengetid. 

Ville nemnt det i det anonyme brukerundersøkelsen hver barnehage er pliktig til å gjennomføre hvert år. 

Anonymkode: 4bfc2...b99

Dette stemmer selvfølgelig ikke. Du har ikke jobbet i bh skjønner jeg.

Vi får ikke overtidsbetalt og bh skal derfor låses på minuttet når bh har annonsert at den har stengetid.

Vi må rydde og vaske før vi går. Der jeg jobber stenger vi kl.17 men sier at barna må bli hentet senest 15minutter før.

Anonymkode: 7fbb6...fa2

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver med oppussing nå og gjør det verste før barnet kommer hjem. Jeg kommer bevisst 15 min før, og anser det som god tid før stengetid. Jeg er ute av døren 10-5 min før stengetid. Den ansatte er også ute av barnehagen samtidig som meg, dvs 10 min før stengetid. 

15 min før stengetid er da helt greit! 
Hvis de ansatte oppfører seg slik og også går hjem ti min før stengetid, så gjør de ikke jobben sin godt nok. 

Anonymkode: eb82a...0e5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer bevisst 15 min før, og anser det som god tid før stengetid.

Men du anser det jo ikke som god tid før stengetid når du opplever du ikke får noe rapport fra dagen. Så da kommer du heller 30 min før stengetid, du får rapport for dagen og slipper å skrive innlegg på Kvinneguiden hvor du henger ut barnehagen din fordi du er snurt over noe du selv kan fikse ved å komme 30 min før. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du anser det jo ikke som god tid før stengetid når du opplever du ikke får noe rapport fra dagen. Så da kommer du heller 30 min før stengetid, du får rapport for dagen og slipper å skrive innlegg på Kvinneguiden hvor du henger ut barnehagen din fordi du er snurt over noe du selv kan fikse ved å komme 30 min før. 

Hvorfor skal jeg komme 30 min før når vi betaler for at barnet skal være der til kl.17.00. I vedtektene til vår barnehage står det at man skal være ute av døra innen 17.00. Vi er ute 16.50! Den ansatte velger å gå hjem 10 min før, istedenfor å gi meg en rapport fra dagen. Jeg skal ikke tilrettelegge for at de ansatte får gå før arbeidstid?! 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om dere kommer 16.45 fordi dere pusser opp og er hjemme skjønner jeg at de blir irritert på dere . Åpent til 17 for folk skal få komme seg hjem fra jobb. Men om dere absolutt vil la ungen deres være sist, så ja dere har rett til å gå ut døra 16.59. Det kan de ikke si noe på, selv om de nok syns dere er idioter som drøyer så sent om dere ikke må. 

Anonymkode: ea027...fb2

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg komme 30 min før når vi betaler for at barnet skal være der til kl.17.00

Merkelig svar. Er du interessert i rapport om barnet ditt eller ikke? Ja? Da kommer du 30 min før. Nei? Da kommer du slik som du har gjort hittil og fortsetter å klage på KG. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er helt unødvendig å "ta videre". Rett og slett en fillesak. 

Du kan godt hente 16.45, men nå har du lært at da tar ikke den ansatte seg spesielt god tid til å "gi deg en rapport". 

Jeg synes du kan finne andre ting å bruke energien din på, samt tiden til styreren på. Hvis dere ellers synes barnehagen gjør en god jobb for barnet deres, så kan du la de fortsette den gode jobben, og ikke la de måtte bruke på tøysesaker. Som jeg absolutt mener din sak er. 

Anonymkode: 0fa94...246

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke ofte man har åpent til 17. Og det bør ikke være en tjeneste for de som er hjemme. 

Anonymkode: ea027...fb2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest faktisk det er dårlig av deg å hente så sent fordi dere har valgt det. Hvor jobber du? Kan du hente tidligere enkelte dager i det minste? Alle vet at det er «lov» å hente rett før stengetid, men de færreste har samvittighet til det. Kjedelig for både de ansatte og ikke minst barnet som blir igjen alene.

Anonymkode: bbb98...bda

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synest faktisk det er dårlig av deg å hente så sent fordi dere har valgt det. Hvor jobber du? Kan du hente tidligere enkelte dager i det minste? Alle vet at det er «lov» å hente rett før stengetid, men de færreste har samvittighet til det. Kjedelig for både de ansatte og ikke minst barnet som blir igjen alene.

Anonymkode: bbb98...bda

Hvis du har lest innlegget mitt så ser du at vi normalt henter 1-2 timer FØR stengetid. De siste 5-7 gangene har vi hentet 15 min før pga oppussing hjemme, vi renoverer bad og kjøkken. Det bores, bygges, snekres og det er håndverkere i leiligheten frem til 17.00 hver dag. Oppussingen er ferdig om noen dager. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt hadde heller ikke gidder å gi noe rapport om du kommer så sent når du bare er hjemme og i tillegg bor rett ved bhg. De ansatte er ferdig på jobb samtidig som barnehagen stenger, og de skal rydde og gjøre masse ting innen kl 5. Jeg har ikke samtaler med foreldre som kommer så sent. Hilser selvfølhelig vanlig og sier at det har gått fint, også sier jeg at jeg må gå og rydde. De vanlige oppegående foreldrene har ikke noe imot det. Hvis du vil prate om dagen kommer du tidligere

Anonymkode: acfe0...7b8

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...