Gå til innhold

Folk som sammenligner dyr og barn?

Fremhevede innlegg

Gjest Lisa Rowe
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, barn sleiker seg ikke ræva og skjønnsorganene for og så sette seg på sofaen. Det gjør hunder og sorry to say, de fleste hundene har dårlig ånde og stinker!!

Anonymkode: 44a35...b57

Nei, men små barn er nysgjerrige og vil gjerne ta på alt mulig rart - bygger fort bakterier av det. De plukker seg også ofte i nesa, og jeg har dessverre sett flere tørke det på møbler etterpå. Finnes tonnevis av mennesker som også stinker og har dårlig ånde, men da tar man bare litt avstand vel. Samme kan du gjøre med en hund. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 15.8.2020 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Bra du tydeligvis ikke har hund lenger, du må da få over hunden hver gang den har vært ute og sjekke den for flått! 

Jeg har aldri sett noen vaske hendene etter å ha klappet en hund nei, de som hater syr pleier ikke å klappe dem i det hele tatt, og de som liker dyr pleier ikke å ha behov for å vaske hendene etterpå.

Jeg er enig i at det er motbydelig å la hunden sin hoppe på andre (uavhengig av om de spiser, ikke greit uansett), da hadde jeg blitt pissed. Har en venninne som lar hundene sine gjøre det, løser det med å ikke besøke henne, og å si at hun ikke får lov å ha med hunden hjem til meg.

Siden du ikke liker hunder hadde du tydeligvis ikke et like nært forhold til hunden din som de av vennene dine som sammenligner det med barn. Det kan dermed ikke sammenlignes. For alt du vet er vennen din like glad i hunden som du er i barnet. En jeg kjenner ble faktisk innlagt på psykiatrisk i 3 måneder da hunden døde, han var hele livet hennes og det raknet fullstendig.

Jeg er usikker på hva du mener med det første du skriver. At vennene dine sammenligner setningene til dyrene sine med setningene til barna dine? Snakker dyr i setninger?

Anonymkode: 81a40...dca

Jeg elsker hunder, men vasker meg likevel på hendene etter å ha kost med en, ettersom jeg tydeligvis er allergisk mot visse typer hunder.

Og at en hund sitter å spiser fra gaffelen man selv skal bruke etterpå er så disgusting. Var på besøk hos besteforeldrene mine sammen med broren min, de har en valp, den satt å vasket snoppen før den hoppet opp til broren min og spratt opp for å ta en liten slikk i kjeften hans og (han smilte, derfor var munnen åpen).

Men at en hund kan bety så enormt mye at folk rett og slett blir skikkelig syke og rett og slett deprimerte når hunden går bort, det skjønner jeg veldig godt. En hund er jo en del av familien den og.

Til slutt, TS skriver jo ikke at vennene sammenligner setningene barna til TS sier... De sammenligner setninger TS sier om barna sine. Feks «Ola tok av seg bleia midt på stuegulvet», så sier vennen, «det gjorde hunden min også!»

Anonymkode: 8e40c...400

Skrevet

Jeg har en kollega, som ikke har menneskebarn, men derimot har to marsvin han omtaler som barna sine.. Og titt og ofte presterer han da også å mene at det er jo ganske likt å ha barn, for han må jo hjem rett fra jobb for å mate dem, og så må han leke med dem hver dag også.. Så, jah, nesten helt prikk likt sånn det er å ha ordentlige menneskebarn, der altså.. 

Anonymkode: 8a442...324

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...