Gå til innhold

Folk som sammenligner dyr og barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes små barn er rrtertende og luter rart. Og jeg liker ikke lukten av barn som har vært i barnehage/aktiviteter, men jeg klager kke og sier ikke dette høyt. Haaater barn på bussen, usj. Og folk som triller vogner som sperrer av hele gangfeltet. Og folk dsom løper rundt med svære vogner på kjøpesenter, og slenger ut pupper (dekk deg til med et sjal æsj!).

Har hund. Har ønsket meg det hele livet. Min hund er ren og lukter godt, og vaskes og stelles jevnlig. 

Barn, har aldri likt barn, selv ikke da jeg var barn selv. 

Anonymkode: 61985...f48

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen av dere med barn som har venninner som eier dyr som skal sammenligne setningene deres? Synes er utrolig irriterende..

Sammenligne setningene, hvordan?

Hvorfor lar du deg irritere av det? Synes du ikke andre må få gjøre som de vil angående det?

De tror de forstår hvordan jeg har det siden de har Hund, katt.. ja dyr er også utfordring men ikke akkurat som og ha barn.. Har selv hatt hund og det er IKKE det samme.. 

Nei da, det er ikke det samme. Men hvis noen mener det, hva så? Hvorfor irriterer det deg? Ikke la det gå inn på deg, vel.

Synes er også det er veldig vemmelige med de som lar hunden gå oppi sofaen eller lar hunden hoppe på folk mens man spiser.. Her lar en venninne av meg hunden oppi sofaen mens vi spiser og da prøver selvfølgelig hunden og rekke fattet med mat  Men hun lar hunden sitte i fanget hennes og få litt i fra gaffelen. Nei æsj tenker jeg, Aldri om jeg lot hunden min gjøre slike ting da jeg hadde, fikk heller ikke være i sengen min eller sitte på sofaen, Røytet ganske mye hår og fikk ofte flott.. 

Andre må da få gjøre det hjemme hos dem selv. 

Tror ikke jeg er den eneste som pleier og vaske hendene etter og ha klappet en hund. Her forventer venninnen min at jeg skal klappe og sitte med hunden hennes hele tia den kommer bort.

Da får hun heller bli fornærmet. Noen med barn blir også fornærmet over at venninner ikke vil være så mye med barna deres. Sånn er det bare. Dem om det.

Og blir fornærmet når jeg ikke ønsker hunden hennes hjemme hos meg..

Anonymkode: d6614...b9c

Gjelder det samme svar som jeg svarte over. Jeg vil ikke ha hund inne hos meg. Hvis noen blir fornærmet over det, så er det deres problem. Men synes det er hyggelig med hund. Går gjerne tur med hund og eier, men vil ikke ha hund inne hos meg.

Skrevet
3 minutter siden, exictence skrev:

Sammenligne setningene, hvordan?

Hvorfor lar du deg irritere av det? Synes du ikke andre må få gjøre som de vil angående det?

Nei da, det er ikke det samme. Men hvis noen mener det, hva så? Hvorfor irriterer det deg? Ikke la det gå inn på deg, vel.

Andre må da få gjøre det hjemme hos dem selv. 

Da får hun heller bli fornærmet. Noen med barn blir også fornærmet over at venninner ikke vil være så mye med barna deres. Sånn er det bare. Dem om det.

Gjelder det samme svar som jeg svarte over. Jeg vil ikke ha hund inne hos meg. Hvis noen blir fornærmet over det, så er det deres problem. Men synes det er hyggelig med hund. Går gjerne tur med hund og eier, men vil ikke ha hund inne hos meg.

Det er jo helt innafor. Blir bare feil når man ikke får si at man ikke vil ha unger over. Har selv hvite møbler, og dyre gjenstander. Det var et mareritt å ha besøk av en 4åring som skulle ta på alt. Det ble første og siste gang. Har ikke barn selv, så hvis man skal sosialisere med folk som har barn, blir det på kafe, ikke hos meg. 

Jeg er generelt ikke så glad i sosialisere med folk, blir så sliten og tappet, så for meg er hund det jeg trenger.

Alle må få velge sitt liv.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir bare feil når man ikke får si at man ikke vil ha unger over.

Hver må jo selvfølgelig få mene og si hva man foretrekker. Hvis det er noen som sier at du ikke får mene det, så er det deres problem. Det skal ikke du bry deg om.

Har selv hvite møbler, og dyre gjenstander. Det var et mareritt å ha besøk av en 4åring som skulle ta på alt. Det ble første og siste gang. Har ikke barn selv, så hvis man skal sosialisere med folk som har barn, blir det på kafe, ikke hos meg. 

Jeg er faktisk litt enig der. Tør egentlig ikke si det høyt, for da sårer jeg vel foreldrene. Men småbarn skal jo ta og fingre på alt mulig.

Sist gang knuste 5 åringen et fint glass. Jeg sa at det ikke gjorde noe. Men synes det var veldig kjedelig.

Jeg er generelt ikke så glad i sosialisere med folk, blir så sliten og tappet, så for meg er hund det jeg trenger.

Kan forstå at hun er helt topp. Jeg liker veldig godt katt.

• Liker 2
Skrevet

Selv mister jeg appetitten når jeg ser småunger spise mat, måten de griser og søler over alt, seg selv, spytter i vei og generelt er grisunger.. de er som måker med foteldrenes velsignelse for de er jo bare "søte"... kvalmt.

Heller en hund i sofaen og morgenkaffe og hundekos på sengen ja, uten tvil!

Anonymkode: 71df1...23f

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt innafor. Blir bare feil når man ikke får si at man ikke vil ha unger over. Har selv hvite møbler, og dyre gjenstander. Det var et mareritt å ha besøk av en 4åring som skulle ta på alt. Det ble første og siste gang. Har ikke barn selv, så hvis man skal sosialisere med folk som har barn, blir det på kafe, ikke hos meg. 

ts her, Jeg kan være litt enig i det Da jeg ikke hadde barn så ville jeg heller ikke ha niesen eller nevøen min over på besøk 3-5 år  og vil fortsatt ikke ha besøk av dem. De skal ta på alt og  grise i sofaen min, og rote som bare det! Jeg har opplært min 4 åring og hun er langt i fra det samme som niesen og nevøen min. For sånn opplæring som de ville jeg og vil ikke at hun skal få, Så vi treffes i midten, lekeplass eller cafe. Orket ikke mer av deres rot og oppførsel. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv mister jeg appetitten når jeg ser småunger spise mat, måten de griser og søler over alt, seg selv, spytter i vei og generelt er grisunger.. de er som måker med foteldrenes velsignelse for de er jo bare "søte"... kvalmt.

Heller en hund i sofaen og morgenkaffe og hundekos på sengen ja, uten tvil!

Anonymkode: 71df1...23f

Kan forstå men folk mister også appetitten av hunder som slikker seg i ræva å så prøver og slikke besøket, Æsj! Såklart kan man elske hunder like mye som man elsker barn tror jeg, men fatter ikke at folk gidder å ha dem oppi senga eller sofaen når de er ute i skogen og i jord og alt slags men man må ikke glemme av at noen er mer optatt av hygiene en andre. 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke barn selv.. bare vent til du får barn.. det blir altoppslukende og alt dreier seg om babyen og barnet. 

Anonymkode: ff566...9ff

Det har jeg. Men evner likevel å se at det finnes en verden utover min egen. Og forstår også at ikke alle er interessert i å vite hvordan avføringen til vesla ser ut...

Anonymkode: 03b8e...47e

• Liker 4
Skrevet

Tenker de som omtaler kjæledyr som barn har realitetsforstyrrelser. Skyldes nok ofte de er veldig ensomme.

Anonymkode: 06785...f54

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes små barn er rrtertende og luter rart. Og jeg liker ikke lukten av barn som har vært i barnehage/aktiviteter, men jeg klager kke og sier ikke dette høyt. Haaater barn på bussen, usj. Og folk som triller vogner som sperrer av hele gangfeltet. Og folk dsom løper rundt med svære vogner på kjøpesenter, og slenger ut pupper (dekk deg til med et sjal æsj!).

Har hund. Har ønsket meg det hele livet. Min hund er ren og lukter godt, og vaskes og stelles jevnlig. 

Vel, barn sleiker seg ikke ræva og skjønnsorganene for og så sette seg på sofaen. Det gjør hunder og sorry to say, de fleste hundene har dårlig ånde og stinker!!

Anonymkode: 44a35...b57

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker de som omtaler kjæledyr som barn har realitetsforstyrrelser. Skyldes nok ofte de er veldig ensomme.

Anonymkode: 06785...f54

Dette inntrykket har jeg og.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hunder lukter som en blomstereng liksom. 

Anonymkode: 51e85...877

• Liker 1
Gjest Lisa Rowe
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hund i sofa fremfor besøk? Høre rart ut. Jeg hadde blitt fornærma om jeg ble forvist fra sofa til stol i et besøk. Husk at mennesker har høyere rang enn dyr, og det må hunden forstå. Ellers blir de helt usikre og forvirra. Altfor mange som behandler hunden som babyen sin

Da får du bare føle deg fornærmet, da. Han verken røyter eller hopper på folk, han ligger kun i hjørnet for seg selv, så hadde helt ærlig nesten blitt litt paff om noen ba meg fjerne han. 

Gjest Lisa Rowe
Skrevet
4 timer siden, Frøyamor skrev:

Jeg drar ikke på besøk til folk som lar hunden sitte i møblene, gidder ikke hundehår, slev og generelt dritt på klær, så slipper den problemstillinga :) 

Hunden min røyter heldigvis ikke, men har ei venninne som har en røytende hund, og hun støvsuger alltid sofaen godt før jeg kommer på besøk så merker ikke noe til det. Jeg har heldigvis kun besøk av hundeelskere som aller helst vil ha hunden min sittende på fanget så de kan kose med han hele besøket. 

Skrevet (endret)

Show me on this doll where the dog hurt you

Endret av Kaptein Klein
  • Liker 2
Skrevet

Det er idioti

Og behandle dyr som at de er barn er dyreplageri, dyr er ikke mennesker og skal ikke behandles som mennesker.

Man skal behandle dyr bra, men alle som behandler dyr som at de er mennesker burde ikke få lov til å ha dyr.

Anonymkode: 75082...a79

• Liker 2
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er idioti

Og behandle dyr som at de er barn er dyreplageri, dyr er ikke mennesker og skal ikke behandles som mennesker.

Man skal behandle dyr bra, men alle som behandler dyr som at de er mennesker burde ikke få lov til å ha dyr.

Anonymkode: 75082...a79

Som hundeeier er jeg enig med deg. Dummeste jeg ser er hunder i kjoler og rare antrekk. Har liten hund selv (chihuahua), hunden har vest, dekken til regn og allværsjakke, men det er fordi hun er så liten at hun fryser lett, også må vi på tur uansett vær. Ellers har hun ikke noe tulleklær. Og hunden er hund, ikke et menneske!

• Liker 1
Skrevet

Vel, barn sleiker seg ikke ræva og skjønnsorganene for og så sette seg på sofaen. Det gjør hunder og sorry to say, de fleste hundene har dårlig ånde og stinker!!

Nei, men de piller seg i nesa og spiser snørret, eller enda verre - kliner det i sofaen. 

Anonymkode: 88307...7fa

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men de piller seg i nesa og spiser snørret, eller enda verre - kliner det i sofaen. 

Anonymkode: 88307...7fa

Kan ikke sammenlignes.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hund i sofa fremfor besøk? Høre rart ut. Jeg hadde blitt fornærma om jeg ble forvist fra sofa til stol i et besøk. Husk at mennesker har høyere rang enn dyr, og det må hunden forstå. Ellers blir de helt usikre og forvirra. Altfor mange som behandler hunden som babyen sin

Et menneske som kom inn i mitt hus og krevde at katten eller hunden ikke kunne ligge i sofaen (for seg selv, ingen dyr får lov å ligge nær en gjest som ikke selv oppsøker dem), hadde ikke blitt invitert igjen.

7 timer siden, Frøyamor skrev:

Jeg drar ikke på besøk til folk som lar hunden sitte i møblene, gidder ikke hundehår, slev og generelt dritt på klær, så slipper den problemstillinga :) 

Jeg har altså både hund og katt, men jeg kjenner hundefolk jeg ikke besøker fordi de har det skittent, og har et par venner der jeg kler meg i «uteklær» fordi jeg vet jeg risikerer å få dyrehår på klærne. Man kan altså ha det rent hjemme selv om man har dyr, akkurat som at man kan ha det rent og ryddig selv om man har barn. I enkelte hus ligger det leker overalt, skittentøy, syltetøyflekker og smuler på kjøkkenbordet, melk sølt i sofaen etc. Skikkelig nasty, orker ikke besøke sånne hjem heller.

Men har noen bedt deg om å kline med hunden? Hvilken rolle spiller det at den har dårlig ånde så lenge den ikke ligger klint oppi deg? 

Forøvrig har jeg da ofte sett særlig guttebarn leke med tissen sin. De hendene tar på mye mer enn tungen ril en hund er. Hunden får jo virkelig ikke lov å slikke på mennesker, men barn får vanligvis lov å ta på andre - ta i hånden, klemme etc.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke sammenlignes.

Nei, snørr og buser er mye eklere *grøss*

Anonymkode: 81a40...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...