Gå til innhold

Hvorfor kvinner har så urealistiske krav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvem har sagt at du må gå for kvinnene som stiller for høye krav? 

Anonymkode: be2c1...1fd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at du må gå for kvinnene som stiller for høye krav? 

Anonymkode: be2c1...1fd

Dette gjelder ikke noen kvinner, det gjelder flertallet av kvinner. Min erfaring i virkelig liv og også i følge undersøkelser.

(er ikke incel, vært i forhold og hatt mye sex osv, bare slik at det er sagt)

Anonymkode: cac83...eb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der orker ikke jeg å høre på. 'Ei dame som er med i 'gamet' og tror hun er mye verdt fordi hun kan ligge rundt'...

wtf 🙄

Anonymkode: 105a0...34f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt å dårlig med fornuftige argumenter her da. Vell, er vell slik det blir når sannheten kommer frem og man mangler selvinnsikt (i motsetning til kvinnen i videoen)

Anonymkode: cac83...eb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen har urealistiske krav. Både kvinner og menn.

Norges mest berømte jomfru har ei veldig spesielt liste over krav på datingprofilen sin. Og jeg vet om mange menn som, når de ikke finner noen, mener ei pen, slank og helst yngre dame. 

Anonymkode: bbcad...b57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg er litt forvirra. Gjelder dette for det meste kvinner som enten er pene eller tror de er pene? Er et et slags hierarki? Er det noe som skjer med kvinner og menn når de bikker 25 og ikke har funnet en livspartner? Kvinnene lager seg en kravliste og føler seg mer verd enn menn? Hva er greia?

Anonymkode: 3260e...928

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er urealistisk å finne en mann som er snill, har utdannelse og jobb, stabil økonomi, som bidrar like mye til hverdagslige gjøremål i hjemmet (alt fra husstell til å ta seg av barna like mye), som er positiv og morsom og som er glad i friluftsliv så kan jeg like gjerne leve resten av livet alene, for jeg trenger ikke en mann om jeg ikke får en mann som har de egenskapene. Jeg klarer meg fint alene. Heldigvis for meg finnes det menn som er sånn og jeg er selv sammen med en av dem, så da er det jo ikke urealistisk, det er bare krav du selv ikke greier å leve opp til TS, og derfor mener du det er urealistisk. 

Anonymkode: d1d45...614

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det er urealistisk å finne en mann som er snill, har utdannelse og jobb, stabil økonomi, 

Skal menn som ikke har utdannelse forbli single da? 

Men ts, er det ikke rom for variasjon her? For meg var det viktigste å finne en mann som tar ting seriøst. Altså, en som ikke har en "ta livet som det faller seg"-holdning. Mens den dama jeg siterer vil ha en som er glad i friluftsliv. Videoen var litt rotete, men det jeg fikk ut av den var at dama i videoen mener kvinner stiller masse krav til menn, men ikke til hva de selv tar med i forholdet og at de tenker at det at mannen har fått en deilig kvinne er nok, de trenger ikke bidra med mer. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som tenker sånn, men jeg har jo ikke spurt.

Anonymkode: 3260e...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal menn som ikke har utdannelse forbli single da? 

Men ts, er det ikke rom for variasjon her? For meg var det viktigste å finne en mann som tar ting seriøst. Altså, en som ikke har en "ta livet som det faller seg"-holdning. Mens den dama jeg siterer vil ha en som er glad i friluftsliv. Videoen var litt rotete, men det jeg fikk ut av den var at dama i videoen mener kvinner stiller masse krav til menn, men ikke til hva de selv tar med i forholdet og at de tenker at det at mannen har fått en deilig kvinne er nok, de trenger ikke bidra med mer. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som tenker sånn, men jeg har jo ikke spurt.

Anonymkode: 3260e...928

Vet du, det er faktisk ikke mitt ansvar om menn som ikke har utdannelse forblir single selv om at mange på KG mener at man som kvinne skal ofre seg og bare ta til takke av hva som helst når det kommer til menn for å gjøre menn fornøyd. Jeg er hovedpersonen i mitt liv, så jeg kan garantere at jeg lever ikke for å gjøre alle menn fornøyd. 

Jeg har selv høy utdannelse, så det er ikke akkurat dobbeltmoralistisk. Det finnes masse kvinner uten utdannelse som er en bedre match for de mennene som ikke har utdannelse

Anonymkode: d1d45...614

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, det er faktisk ikke mitt ansvar om menn som ikke har utdannelse forblir single selv om at mange på KG mener at man som kvinne skal ofre seg og bare ta til takke av hva som helst når det kommer til menn for å gjøre menn fornøyd. Jeg er hovedpersonen i mitt liv, så jeg kan garantere at jeg lever ikke for å gjøre alle menn fornøyd. 

Jeg har selv høy utdannelse, så det er ikke akkurat dobbeltmoralistisk. Det finnes masse kvinner uten utdannelse som er en bedre match for de mennene som ikke har utdannelse

Anonymkode: d1d45...614

Så om en mann har en utdannelse avgjør om hvor bra han er? Er du i det hele tatt klar over hvor fjernt det kravet er? Hva med en toppsjef som har jobbet seg opp i systemet eller en normal hardt arbeidende kar som ikke har utdannelse?Nei, du er ett prakt eksemplar på mange av de idiotiske og overfladiske kravene mange kvinner har

Anonymkode: cac83...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så om en mann har en utdannelse avgjør om hvor bra han er? Er du i det hele tatt klar over hvor fjernt det kravet er? Hva med en toppsjef som har jobbet seg opp i systemet eller en normal hardt arbeidende kar som ikke har utdannelse?Nei, du er ett prakt eksemplar på mange av de idiotiske og overfladiske kravene mange kvinner har

Anonymkode: cac83...eb1

Helt vanlig dette med at kvinner vil ha menn med lik eller høyere utdannelse. Hva ønsker du å oppnå her?  Du kan ikke krangle deg frem til å få en jente til å like deg.

Utdanning er jo ikke overfladisk heller. 5 år med høyere utdanning gjør mye med en person.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så om en mann har en utdannelse avgjør om hvor bra han er? Er du i det hele tatt klar over hvor fjernt det kravet er? Hva med en toppsjef som har jobbet seg opp i systemet eller en normal hardt arbeidende kar som ikke har utdannelse?Nei, du er ett prakt eksemplar på mange av de idiotiske og overfladiske kravene mange kvinner har

Anonymkode: cac83...eb1

Igjen, ikke mitt ansvar at en del menn ikke får seg dame fordi de ikke har utdannelse. Hvorfor skal jeg endre mine krav fordi du mener at de er overfladiske fordi de ikke passer til deg? 

Hadde du hatt en mastergrad selv så hadde du skjønt hvordan det påvirker en som person og at det absolutt ikke er et overfladisk krav å ønske en partner som forstår det du snakker om og er interessert i. Jeg blir sammen med en mann fordi jeg ønsker en person som kan være både en partner og en bestevenn for livet (og da må man faktisk være like!) og jeg blir absolutt ikke sammen med en mann for å please deg eller noen annen mann, så hvorfor tror du at du har noen slags rett til å si hvilke menn kvinner skal bli sammen med og hva du synes om kravene folk har til en partner? 

Anonymkode: d1d45...614

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så om en mann har en utdannelse avgjør om hvor bra han er? Er du i det hele tatt klar over hvor fjernt det kravet er? Hva med en toppsjef som har jobbet seg opp i systemet eller en normal hardt arbeidende kar som ikke har utdannelse?Nei, du er ett prakt eksemplar på mange av de idiotiske og overfladiske kravene mange kvinner har

Anonymkode: cac83...eb1

Utdannelse handler om veldig mye mer enn hva slags jobb man ender opp med. 

Anonymkode: b2a30...be7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norges mest berømte jomfru ...

Anonymkode: bbcad...b57

Hvem er det?

Anonymkode: bd82a...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen har sikkert det, men jeg ser ikke problemet. Jeg er ikke interessert i overfladiske personer uansett, og kunne aldri fått barn med en kvinne med ovenfra og ned-holdninger. Mange av disse rekker jo ikke å få barn før det er for sent uansett, som ærlig talt er bra. Jeg unner ingen barn å vokse opp med arrogante foreldre som ikke vet hva som faktisk betyr noe.

Når det kommer til utdannelse er det bra det, men det sier ikke noe mer om en person enn hvilken yrkesvei han eller hun ønsker å gå. Det er et middel, ikke et mål. Er man ikke interessert i en jobb som krever master er det jo også tullete å kaste bort fem år på det. Da får det være greit at man ikke når opp til noen som ikke ser noe mer i deg enn skryteverdien i venninnegjengen, hvem vil vel reduseres til en kvinnes maskot (eller motsatt, men det er nok heller sjelden)? Jeg merker ingen forskjell før og etter at bekjente har fullført utdanning av ulik lengde, det påvirker dem i svært liten grad utover akkurat det de lærer. Hvor reflekterte ulike mennesker er påvirkes eksempelvis lite av det. Jeg vet om folk som fremstår både mindre intelligente og smarte med høyst varierende bakgrunn når det kommer til utdanning.

Anonymkode: c6433...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med at kvinner ønsker det samme fra menn som de ønsker av seg selv. Spesielt med tanke på utdannelse og jobb. Har selv høyere utdannelse og jobber i akademia. Mannen min har også utdannelse, og det hadde vært uaktuelt med noen som ikke har studert videre etter videregående. 

Ser ikke problemet med at kvinner stiller krav. Single kvinner er lykkeligere enn gifte kvinner. Gifte menn er lykkeligere enn single menn. Når kvinner først bestemmer seg for å inngå et forhold bør hun velge noen bra.

Anonymkode: 0c7e7...3f4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke problemet med at kvinner ønsker det samme fra menn som de ønsker av seg selv. Spesielt med tanke på utdannelse og jobb. Har selv høyere utdannelse og jobber i akademia. Mannen min har også utdannelse, og det hadde vært uaktuelt med noen som ikke har studert videre etter videregående. 

Ser ikke problemet med at kvinner stiller krav. Single kvinner er lykkeligere enn gifte kvinner. Gifte menn er lykkeligere enn single menn. Når kvinner først bestemmer seg for å inngå et forhold bør hun velge noen bra.

Anonymkode: 0c7e7...3f4

Gifte menn har mer sex enn single menn

Single kvinner har mer sex enn gifte kvinner

Anonymkode: 7d9f2...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Gifte menn har mer sex enn single menn

Single kvinner har mer sex enn gifte kvinner

Anonymkode: 7d9f2...477

Godt poeng, men håper virkelig parforhold handler om mer enn sex for de involverte

Anonymkode: 0c7e7...3f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...