Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Malika said:

Jeg mener bestemt at loven er lik for alle. OL-rabatt er jo ikke en juridisk benevnelse. Og PN har neppe fått noen rabatt på denne siste dommen.  Og den forrige dommen er tatt  med på den faktiske dommen, som er 7 års ubetinget fengsel og førekort fradratt på livstid.

Så får vi se om han får tilbake førerkortet like kjapt. Og hvor lenge han faktisk soner i fengsel. OL-rabatt er akkurat den trynefaktoren jeg og flere har postet kilder på. 

du tror at dommere og særlig jury bestående av lekfolk ikke lar seg påvirke av hvordan vedkommende fremstår? Det var en sak for et noen år siden hvor en mann med Asperger ble dømt. En av personene i juryen sa i intervjuet i forbindelse med saken at han la vekt på tiltaltes kroppsspråk. 

Også barn bør oppføre seg som passende ofre i retten. 

https://forskning.no/barn-og-ungdom-juridiske-fag-partner/barn-bor-grate-nar-de-vitner/702139

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Malika said:

Men du linker til en studie om pene mennesker fra 2007? Men jeg ser ikke at vi diskuterer såkalt "pene" mennesker her?

Hvor strenge krav har du til kilder? De skal være av nyere dato og ikke publisert i en avis - selv ikke om en anerkjent fagperson uttaler seg. 

Linken viser at utseendet påvirker mer enn vi tror. 

Endret av n_97
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
n_97 skrev (1 time siden):

Så får vi se om han får tilbake førerkortet like kjapt. Og hvor lenge han faktisk soner i fengsel. OL-rabatt er akkurat den trynefaktoren jeg og flere har postet kilder på. 

du tror at dommere og særlig jury bestående av lekfolk ikke lar seg påvirke av hvordan vedkommende fremstår? Det var en sak for et noen år siden hvor en mann med Asperger ble dømt. En av personene i juryen sa i intervjuet i forbindelse med saken at han la vekt på tiltaltes kroppsspråk. 

Også barn bør oppføre seg som passende ofre i retten. 

https://forskning.no/barn-og-ungdom-juridiske-fag-partner/barn-bor-grate-nar-de-vitner/702139

Du lever i et parallelt univers. Selvølgelig gjelder gjelder loven for alle!

OL-rabatt? Særlig. Not. Jury i dag er ikke legdommere, det ble avviklet for noen år siden legdommere

Skrevet
20 minutter siden, Malika said:

OL-rabatt? Særlig. Not. Jury i dag er ikke legdommere, det ble avviklet for noen år siden legdommere

Du lever like mye i et paralellunivers om du tror domstoler ikke lar seg påvirke av hvem den tiltalte og fornærmede er. Du har fått mange kilder på at slikt har noe å si men du har ikke understøttet din påstand om det motsatte med noe forskning, som du er så opptatt av. 

Avvikling av juryordningen er et skritt i riktig retning. Ellers viser saken med presten nettopp hvor mye juryer har latt seg påvirke. Mener du at juryene med lekfolk også var upåvirket. Selvfølgelig var de ikke det. 

• Liker 1
Skrevet
Malika skrev (36 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/kultur/loven-er-lik-for-alle-sier-vi-men-det-er-ikke-sant/69873419

https://juristen.no/debatt/2020/07/«likhet-loven-–-et-spørsmål-om-rettshjelp»

https://www.tv2.no/v/1510899/

• Liker 4
Skrevet
Ann Mo skrev (6 timer siden):

https://www.nrk.no/norge/dette-betyr-dommen-mot-petter-northug-i-praksis-1.15299198

Til tross for sju måneders fengselsstraff, kan Petter Northug være ute av fengsel etter 70 dager. Og selv om han i dommen mistet førerkortet på livstid, er ikke det nødvendigvis livet ut.

70 dager? Hvis det skjer, så er det iallefall et klart bevis på at loven praktiseres forskjellig ut fra kjendisfaktor. 

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

70 dager? Hvis det skjer, så er det iallefall et klart bevis på at loven praktiseres forskjellig ut fra kjendisfaktor. 

Har du i det hele tatt lest artikkelen før du slenger ut påstander om kjendisfaktor?

Northug kan, som alle andre innsatte i norske fengsler,  søke om soning med fotlenke etter at en tredel av dommen er gjennomført. I Northugs tilfelle vil en tredel være sytti dager.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har festet litt med den mannen, jeg. Har ikke et vondt ord å si.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er så ufattelig lei av at så mange unnskylder Northug. Jeg er hos mamma og pappa i jula også ble det snakk om Northug i går. Da var det "stakkar Northug" og "så bra at han ikke fikk mer straff". Altså, unnskyld meg, men det han gjorde kunne kostet liv. Han har blitt tatt for dette to ganger nå med flere års mellomrom. Han er en voksen mann, men oppfører seg som en ufordragelig guttunge. Da jeg påpekte dette, fikk jeg "du har ikke noe til overs for Northug du?" tilbake. Nei, det har jeg ikke. Ikke nå lenger. I tillegg, som relativt ung kvinne som har gått på vgs i Trondheim og studert der siden, så kjenner nok jeg og mine bekjente til ham på en annen måte enn de fleste gjør.

Det er på tide at Northug vokser opp og slutter med dette tullet. Hadde han vært Petter Northug som jobbet i hvilken som helst norsk bedrift og ikke "skistjernen Petter Northug" så hadde låten vært en helt annen. Bare fordi han har vunnet noen gull for Norge betyr det ikke at det han gjorde ikke var like alvorlig. 

• Liker 16
Skrevet
whitewildfox skrev (29 minutter siden):

Jeg er så ufattelig lei av at så mange unnskylder Northug. Jeg er hos mamma og pappa i jula også ble det snakk om Northug i går. Da var det "stakkar Northug" og "så bra at han ikke fikk mer straff". Altså, unnskyld meg, men det han gjorde kunne kostet liv. Han har blitt tatt for dette to ganger nå med flere års mellomrom. Han er en voksen mann, men oppfører seg som en ufordragelig guttunge. Da jeg påpekte dette, fikk jeg "du har ikke noe til overs for Northug du?" tilbake. Nei, det har jeg ikke. Ikke nå lenger. I tillegg, som relativt ung kvinne som har gått på vgs i Trondheim og studert der siden, så kjenner nok jeg og mine bekjente til ham på en annen måte enn de fleste gjør.

Det er på tide at Northug vokser opp og slutter med dette tullet. Hadde han vært Petter Northug som jobbet i hvilken som helst norsk bedrift og ikke "skistjernen Petter Northug" så hadde låten vært en helt annen. Bare fordi han har vunnet noen gull for Norge betyr det ikke at det han gjorde ikke var like alvorlig. 

Enig, det provoserer meg at han slipper så billig unna, bare fordi han er den han er. 

• Liker 6
Skrevet

Hadde det vært Ali på sosialstønad ville ikke folk ha vært glade for den lave straffen, kan man si. 

• Liker 7
  • 2 uker senere...
Skrevet

Denne artikkelen fra 2012 dukket opp. Mon tro hvor glade Audi er for å bli assosiert med ham? 

"Northug selv ser ut til å vurdere toppfarta som det aller beste. - Jeg har for første gang klart å bikke 300, så det er bra det, sa skiesset selv til TV2." 

https://www.klikk.no/motor/bil/vi-har-testet-petter-northugs-audi-raskinn-3263879

Skrevet
MortenMinstelønn skrev (På 22.12.2020 den 9.44):

Har festet litt med den mannen, jeg. Har ikke et vondt ord å si.

Han er skikkelig deilig. 😭

• Liker 1
Skrevet
Guri-Guri skrev (10 minutter siden):

Han er skikkelig deilig. 😭

Da her du ikke sett meg:)

Skrevet
whitewildfox skrev (På 22.12.2020 den 14.06):

Enig. Det at han gir ut en sang før dommen har falt ( jeg har itj vært snill gutt i år/tvile på at æ får gaver..), synes jeg er respektløst. Viser at han ikke forstår alvorligheten i handlingene hans. At han setter andre liv i fare med kjøringen sin. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...